MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 3:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Digidy pisze:
widziałem wiele mercedesów zajeżdżonych i kosztujących tyle co w bardzo dobrym stanie inna marka, wiec po co przepłacać i jeździć szajsem?


Bo my nie chcemy jeździć szajsem ;) tylko autami dobrej marki

Jeździłem kiedyś Corollą E11 - 7 letnia. Auto tragedia. Ceny części eksploatacyjnych od kilkudziesięciu procent, do kilkuset a czasem kilku tysięcy procent większe niż do Mercedesa. Prawie każdy krawężnik = otarcie podwozia.

Te "inne" marki to tzw jednorazówki (nie mówię o solidnych samochodach takich jak np. BMW). Działają w miarę OK do 150 000 km, a potem się zaczyna ładowanie tysięcy w eksploatację.

Na tym forum większość dba o swoje samochody. Jak trzeba zainwestować - to po prostu trzeba. Na bezpieczeństwie nie oszczędzamy.

Poza tym, to temat o S500 do S600

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 5:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
temat chyba nie bardzo...
no bo co tu niby porównywac
założyciela interesowały koszty eksploatacji a te są jasne bo wynikają już z fabrycznych tabelek i danych technicznych
a poza tym to takie same auta różniące się <tylko> silnikiem
[zlosnik]

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 11:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
IMO oba auta sa godne, ja przede wszystkim kierowalbym sie stanem niz silnkiem, jesli $$$ nie gra roli... Bo kilkunastoletni Mercedes moze juz miec slady kombinujacych wlascicieli... V8 spokojnie wystarczy do W140 i jest w miare latwe i normalnie tanie do zrobienia, V12 to juz jednak inna liga, koszty eksploatacji sa sporo wyzsze...
Wniosek:
nielimitowany cash i prestiz - 600
normalne uzytkowanie i tylko ciut mniejszy prestiz - 500
Najwazniejszy jednak jest stan w tym przedziale pojemnosci...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 11:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
trocin pisze:
V12 to juz jednak inna liga, koszty eksploatacji sa sporo wyzsze...

Trocin uwazaj co piszesz bo niektorzy koledzy zaraz stwierdza ze to nieprawda i ze te koszty sa porownywalne do diesla, a podzespoly sa tanie jak barszcz i nic sie nie psuje. [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 4:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No jak ktos chce jezdzic "piecseta" czy "szesceta" na gazie porzezbiona patentami powiazana na sznurki druty i posklejana silikonem to moze i malo bedzie inwestowal w auto [zlosnik] Ale chciec utrzymac W140 w dobrym stanie i robic wszystko na czas, to czy to 6,8 czy 12 garow to juz kosztuje... troche wiecej niz do 124 w dieslu [zlosnik]
O ile 6 garow jest latwe i w miare tanie do ogarniecia, 8 troche drozsze ale tez nie ma tragedii, to przy 12 garkach jest juz inaczej... Wszystko jest tam troche upchniete i nie ma miejsca na grzebanie, poza tym, mechaniorow odstrasza ten piec, ceny niektorych czesci sa tez odpowiednie do pojemnosci [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 9:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Po prześledzeniu tego wątku mogę stwierdzić, że:
- najtaniej jest mieć silnik 6cyl. (sam mam, tyle że w W126)
- optymalnie jest mieć pięćsetę (inną kwestią jest czy Pb czy LPG)
- 600 poza ,,prestiżem" jest chyba trochę bez sensu - nie jesteś w stanie w pełni wykorzystać potencjału V8 w codziennej eksploatacji, a co dopiero V12.
Nie na polskich drogach... Ale jeśli ktoś koniecznie chce i może, to jak najbardziej...
- zupełnie bez sensu jest diesel (w W140), 3,5l niezbyt dynamiczny, 3l lepiej, ale koszty wszelakich części do takiego diesla spowodują, że nie uświadczysz ,,taniej" jazdy dieslem... Wiem, bo mam na co dzień do czynienia z różnymi dieslami i wiem, jaka jest różnica w cenie serwisowania 4 cyl. HDi a np 6cyl W126...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 7:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
mareczek8484 pisze:
zupełnie bez sensu jest diesel (w W140), 3,5l niezbyt dynamiczny, 3l lepiej, ale koszty wszelakich części do takiego diesla spowodują, że nie uświadczysz ,,taniej" jazdy dieslem... Wiem, bo mam na co dzień do czynienia z różnymi dieslami i wiem, jaka jest różnica w cenie serwisowania 4 cyl. HDi a np 6cyl W126...



to juz wiem dlaczego moj kierownik pozbyl sie francuza z tym silnikiem. :lol: i widac tez ze nie masz pojecia jakie sa te starsze (nie cdi) diesle MB - przy nich zapominasz ze masz cos takiego jak silnik i ze pasuje czasem do niego zagladnac.. - jedyny mankament to to ze w loszce pala sporo, ale i tak mniej niz 6 cyl PB a co dopiero V8 czy V12... jeszcze jak ktos ma dojscie do tanszej ropy to juz wogole..


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 12:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
mareczek8484 pisze:
- zupełnie bez sensu jest diesel (w W140), 3,5l niezbyt dynamiczny, 3l lepiej, ale koszty wszelakich części do takiego diesla spowodują, że nie uświadczysz ,,taniej" jazdy dieslem... Wiem, bo mam na co dzień do czynienia z różnymi dieslami i wiem, jaka jest różnica w cenie serwisowania 4 cyl. HDi a np 6cyl W126...

Poczekaj porównujesz starej klasy diesla OMXXX z Mercedesa do wnoych diesli HDI Peugeota?? Zlituj się.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 1:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Nie porównuję, to po pierwsze, po drugie mam do czynienia ze starymi dieslami (również ze stajni MB) a jesli chodzi o sprzedaż Peugeota, to nie miało to absolutnie NIC wspólnego z silnikiem, bo akurat według mnie HDI bije na łeb wszelkie TDI, CDI a tym bardziej DCI. Silnik 2.0 HDI to czysta poezja, a chipowany jest po prostu rewelacyjny... Chodziło mi po prostu o to, że ewentualne koszty jakichkolwiek napraw (nigdy nie wiesz na 100% na co trafisz kupując auto kilkunastoletnie...) są o niebo większe w dieslu niż benzynie, więc mniejszym ryzykiem jest kupno auta z silnikiem benzynowym, co wie każdy, kto w życiu kupował auta używane z klekotem pod maską...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 3:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Nadal Cię nie rozumiem. Jakie koszty napraw w powiedzmy 300D Mercedesa W124? Jakie koszty napraw w 300TD W210?

W końcu mówimy o Mercedesach W140, a tam CDI jeszcze nie jeździło, więc celowo nowszych konstrukcji nie wymieniam.
Porównanie HDi i Diesla wolnossącego lub TD starej konstrukcji jest kompletnie bez sensu. Już teraz Ci napiszę z pełną tego świadomością. Żaden diesel nie ma co się równać, ze starymi klekotami Mercedesa, choćby nie wiem jak idealny był, i ile byś tych HDi nie objeżdżał.
Jedyne czym może przebić to prędkościami i spalaniem. Ale bezawaryjność? Wytrzymałość na przebiegi? Wytrzymałość na poslkie patenty ... nie przekonasz mnie nigdy :D

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 4:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
No i widzę że bez sensu tłumaczenie, bo to jak grochem o ścianę. NIE PORÓWNUJĘ HDI DO DIESLI MERCA, a tym bardziej nie twierdzę, że są mniej awaryjne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Po prostu twierdzę, że ewentualne naprawy silnika (nawet diesle merca nie są nieśmiertelne...) mogą zniwelować wszelkie oszczędności wynikające z mniejszego spalania silnika D w stosunku do benzyniaka, nawet, gdyby w benzyniaku doszło do identycznej awarii. KRÓTKO MÓWIAC: KOSZTY NAPRAW DIESLA SĄ WIĘKSZE!!! Czy to tak trudno pojąć?? Przy zakupie tak starego auta ma to chyba znaczenie, czy nie?? I nie piszcie nic już o porównywaniu HDI do starych diesli spod znaku MB...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 5:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 30, 2009 12:18 am
Posty: 100
czepiliście sie tych silników,
w autach które mają po 16 lat pierwsze co, to naprawa skrzyni się szykuje
w w140 kosztuje 4 tys

_________________
W168, W124


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 5:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
mareczek8484 pisze:
KRÓTKO MÓWIAC: KOSZTY NAPRAW DIESLA SĄ WIĘKSZE!!!

Po pierwsze poluzuj kołnierzyk i nie wydzieraj się, bo nie jestes u siebie w domu.
A po drugie, operuj na konkretach, a nie na ogółach, bo ja nadal nie widzę wyższych kosztów napraw. Podaj może jakieś przypadki, jakaż to awaria będzie droższa do usunięcia, operuj na przykładzie silnika OM606.

Póki co pozostanę przy zdaniu, ze bzdury kolego piszesz :)
Jeżeli odnieść sięd o nowych konstrukcji z pompo-wtryskiwaczami, common-railami i innymi duperelami to TAK zgadzam się ... awaria używanego diesla jest bardzo droga. Ale użytkowanie starego diesla rodem z W124 czy W140 zawsze będzie tańsze w naprawie usterek.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 5:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Właśnie robię kapitalkę silnika 2,4D (w123), wiem ile mój kumpel płacił za remont dwulitrowej benzyny - różnica ok. 30%, podobna sytuacja jest praktycznie WE WSZYSTKICH markach samochodów na niekorzyść silnika wysokoprężnego...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 5:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Digidy pisze:
w autach które mają po 16 lat pierwsze co, to naprawa skrzyni się szykuje
w w140 kosztuje 4 tys


Bullshit :o

Jestes teoretykiem widze.... i skad ta cena 4k? za co? gdzie? robiles to juz w W140?

Mam 2 Mercedesy 16 i 17 lat W202 i W140 i skrzynie zmieniaja biegi tak plynnie, ze tylko po obrotomierzu wiesz kiedy... Wymieniany wlasciwy olej z filtrem i uszczelka co 50kkm i jazda, nie ma mowy o naprawie skrzyni jesli masz troche oleju w glowie i wiesz jak obchodzic sie z ASB.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl