MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 16, 2010 7:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Witam

No więc "nadejszła wiekopomna chwila". Czas aby i moja beczunia trafiła w dobre ręce fachowca od blach-lak. Ustukałem trochę funduszy na ten cel i stwierdziłem że już pora zająć się tym tematem.

W zeszłą sobotę zacząłem od rozbierania środka coby auto przygotować blacharzowi do prac.. wtachałem wszystkie dywany, konsole środkową i tylna kanapę. Pod dywanami było całkiem sucho więc myślę że z podłogą nie powinno być wielkiej tragedii. Za bardzo nie mam jak tego sprawdzić bo od wewnątrz ponaklejane są jakieś wytłumienia, których nie chcę niepotrzebnie niszczyć więc zaczekam z tym do pierwszej wizyty i oględzin fachowca... Wiem natomiast że zgnite doszczętnie są progi wewnętrzne, zewnętrzne w okolicach otworów na lewarki, spody przednich drzwi (rynienki w które wchodzi uszczelka sa już wspomnieniem i trzymają się tylko w kilku miejscach), ruda pojawiła się również na pasie przednim pod lampami oraz na łączeniach błotników i pasa tylnego.. Pewnie w miarę demontażu pojawi się jeszcze kilka ciekawych miejsc zasiedlonych przez nieprzyjaciela ale o to będę pytał później.

Teraz chciałbym przede wszystkim zapytać was jakie blachy najlepiej kupować. Na allegro jest sporo pozycji ale nie wiem czy to jest najlepszy pomysł. W sieci znalazłem pośrednika oferującego blachy firmy Klokkerholm ale nie wiem jak z dostępnością - będę dzwonił po niedzieli. Lepiej powinno być z blachami od Potrykusa tylko czy ich jakośc jest na tyle dobra żeby w nie inwestować ??

No i najważniejsza sprawa. Czy ktoś może polecić jakiś zakład blach lak w małopolsce lub na śląsku w promieniu do powiedzmy 100 km od Chrzanowa :) ??? Ja niestety nie mam najlepszej wiedzy w tym temacie a nie chciałbym oddawać auta do tzw kowala tylko do kogoś kto zrobi mi porządnie i na lata.. mam nadzieję że za roboty blach lak zamknę się również w jakiejś przyzwoitej kwocie powiedzmy do 5 -6 tys z częściami [szalone]

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)
MB W123 300D aut - '83


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 8:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
5-6 tys. porzadnie na lata?? :roll:
polecam topic
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0

tam jest mowa o 12 tys i tyle to mniej wiecej kosztuje jesli chodzi o blacharke i lakier. Napisz jeszcze co to za model i jaki stan najlepiej foty.

_________________
W107 350 SLC 79r
W190 2.0 B+G 89r
Fiat 125p 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 10:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
hmm .. spodziewałem się że wydam sporo ale nie wydaje mi się żeby kolega z przywołanego posta wydal tyle za samą blachę i lakier. Przeglądnąłem historie auta o którym mowa w poście i jest tam znaczenie więcej rzeczy robionych niż tylko sam remont blach lak. Nie mam zamiaru zabierać się za piaskowanie i lakierowanie elementów zawieszenia. Nie będę również wyciągał silnika bo komorę mam 100% zdrową. U mnie w najgorszym wypadku remontowana będzie podłoga drzwi przednie po obu stronach. Progi zew i wew. Oraz łączenie błotników tylnych i pasa. Druga sprawa że mnie nie interesuje renowacja i wstawienie do garażu. Auto ma mi służyć do codziennego użytku, ma sprawiać mi radość z jazdy i wprowadzać na oblicza innych użytkowników dróg nutę zdziwienia że 26 letnie auto służy wiernie mimo swojego wieku.

Ja mam w 123 w trochę lepszym stanie niż 115 kolegi i raczej przy kalkulacji nie wychodzi mi aż tyle. Tym bardziej że auto chcę rozbierać całkowicie sam i potem sam składać po całej robocie. Zresztą koszta nie są najważniejsze będę walczył do końca. Stąd moje pytania bo chcę uniknąć niepotrzebnych błędów które niejeden z was drodzy koledzy miał na swojej drodze do przełknięcia podczas remontu. Za waszą radą chciałbym uniknąć złych wyborów. Proszę zatem o wasze sugestie i rady od czego zaczynać i jak temat ugryźć.

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)

MB W123 300D aut - '83


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 10:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
MariuszM pisze:
od czego zaczynać

wklej jakieś zdjęcia tego rudego ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 10:10 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Tutaj jest trochę fot z mojego innego wątku...

Obrazek

Obrazek

Drzwi PP
Obrazek

Próg PP
Obrazek

Pas tylny vs. błotnik PT
Obrazek

Pas tylny vs. błotnik LT
Obrazek

Drzwi kierowcy
Obrazek

Błotnik LP
Obrazek

Ps przedni pod lampami
Obrazek

Obrazek

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)

MB W123 300D aut - '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 11:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 05, 2007 8:50 am
Posty: 70
Lokalizacja: Bielsko-Biała
wg mnie nie ma sensu inwestować w blachy Klokkerholm, jeżeli masz możliwość kupienia tańszych to kupuj, jeżeli zależy Ci na jakości to tylko do ASO po oryginały. gdyż niestety duńskie blachy nie są najlepsze więc po co przepłacać jak i tak później blacharz musi je rzeźbić ? Przynajmniej u mnie tak było przy W115, co powiedzmy przy nieoryginalnych blachach podłogi czy tez progów nie robi dużej różnicy, to z kolei przy poszyciach zewnętrznych np: przednie błotniki Klokkerholm to katastrofa, a spasowanie elementów, szczeliny itd daleko odbiegają od oryginału i nie jest o wina blacharza tylko niedoskonałość kształtów / wymiarów tych zamienników.

_________________
...nowe części do naszych mercedesów http://www.mb-parts.eu
+48 883 973 033


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 4:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Drzwi przednie zakupiłem juz i czekają w ciepłym miejscu na sądny dzień.. teraz pozostaje decyzja co do progów wew (pewnie zdecyduje sie na POTRYKUSA).

Błotniki zostawiam do oceny fachowca czy jeszcze je ratować czy wymiana na nowe.

Największą rozkmine mam z tymi łączeniami tylniego pasa i błotników tylnich bo w sumie tylko tam jest rudy i nie uśmecha mi się wymieniać całych elementów więc pozostaje pewnie rzeźba blacharza...

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)

MB W123 300D aut - '83


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 5:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
MariuszM pisze:
Największą rozkmine mam z tymi łączeniami tylniego pasa i błotników tylnich bo w sumie tylko tam jest rudy i nie uśmecha mi się wymieniać całych elementów więc pozostaje pewnie rzeźba blacharza...


Myślę, że juz przynajmniej jedna była. Kształt tej szczeliny podpowiada, że narożniki były szpachlowane - prawy na bank. Nie wiem czy to taka straszna rzeźba. Jesli blacharz zrobi to jak nalezy(np. metodą cynowania),to będzie na wieki, a wymiana całego elementu byłby w tym przypadku ekonomicznie nieuzasadniona ;)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl