MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 14, 2010 11:19 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw sty 14, 2010 10:42 am
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam!
Mam niemały problem z moją mercedes W140. :-?
Kiedy odpalam ją na zimnym silniku to trzyma obroty ok 1000 (czasem niżej albo wyżej), ale chodzi powiedzmy w miare równo. Po rozgrzaniu obroty spadają do 500 i falują (nie zawsze). Podczas kiedy jadę rozpędzony i zaczynam hamować obroty szaleją od 500 nawet do 1500 (też nie za każdym razem) :o . Przez co nieraz zgaśnie mi na skrzyżowaniu. Najdziwniejsze jest to że bywały takie dni (co prawda już jakiś czas temu) że trzymała ona obroty ok 800 chodziła równiutko i nic się nie działo - po prostu ideał.
Dodam że jak już ruszę i wciskam gaz to jest wszystko OK, ale jeżeli jadę wolniej i mam obroty ok 1000-1500 to nawet wtedy potrafią lekko falować przez co auto zaczyna lekko szarpać podczas jazdy :o .
W Mercedes zostały wymienione przewody WN, świece, kopułka, palec, filtry. Wszystko oryginały.
Miał ktos z Was taki problem?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 4:55 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 18, 2009 1:30 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Toruń
Sprawdzałeś wiązki elektryczne, czy nie są uszkodzone?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
Witam.

Może nasz nowy kolega powiedział by nam chociaż o jakim silniku mowa?

Pozdrawiam.

sojczyn

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 11:47 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw sty 14, 2010 10:42 am
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiązki raczej powinny być dobre. Jak przeglądałem ich stan to widać że ktoś już wcześniej je naprawiał.



sojczyn pisze:
Może nasz nowy kolega powiedział by nam chociaż o jakim silniku mowa?

Zapomniałem :)
M104.990


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 6:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Może być uszkodzona sonda lambda

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 7:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
Ja miałem dokładnie ten sam problem, tyle, że w M111 ( system zasilania o ile sie nie myśle bardzo podobny co w M104 ). Stawiałem na przepustnice lub sondę lambda. Po podłączeniu pod kompa okazało sie, że sonda jest poza zakresem, ale ona sama była w porządku. Po sprawdzeniu przepustnicy, sondy, kabli WN itd, okazało sie, że przyczyna moich problemów leży w przepływomierzu. Wymieniłem i jak ręką odjął. Obroty przestały falować, silnik po rozgrzaniu nie gaśnie, a i spalanie wróciło do normy. Uszkodzony przepływomierz powodował, że na sonde dostawała sie za bogata mieszanka, zalewało ją po prostu.

Nowy przepływomierz do tego typu silnika z dobrym rabatem w hurtowni to koszt rzędu 850 zł, mowa o Bosch'u, chińskie zamienniki to koszt 300, 350 zł, ale jak długo pochodzą? Ciężko stwierdzić. Ja założyłem Bosch'a, używanego za 2 stówki. Chodzi i jak najbardziej jestem zadowolony.

Powodzenia w walce.

Pozdrawiam.

sojczyn

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 6:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw sty 14, 2010 10:42 am
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
sojczyn pisze:
Obroty przestały falować, silnik po rozgrzaniu nie gaśnie, a i spalanie wróciło do normy

Właśnie u mnie jest to samo, czasem jak się zagrzeje to zgaśnie i muszę jakiś czas odczekać.
Spalanie jest jak najbardziej OK.
Pojechałem do elektronika ale ten mi powiedział że nie bedzie robił 140stki bo już kiedyś się z taką "mordował" (przez wiązki elektryczne). Powiedział że ewentualnie za 2tygodnie mogę przyjechac i zostawić na jakiś czas auto :( . To niestety nie wchodzi w rachubę.

Jak mogę inaczej sprawdzić czy to przepływomierz??

sojczyn pisze:
Stawiałem na przepustnice



Wcześniej tez podejrzewałem przepustnice, ale wymontowałem ją i przeczyściłem, jednak nadal jest to samo. <br>Dodano po 54 sekundach.:<br> Sonde lambda mogę wykluczyć, jeżeli mam prawidłowe spalanie??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 9:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
Uzupełnij swój profil, ktoś z Twojej okolicy poleci Ci kogoś odpowiedniego, kto bedzie umiał zlokalizować usterke. Jeśli jesteś ze Śląska to jak najbardziej mam kogoś takiego. Zresztą kilku użytkowników tego forum korzysta z jego usług i to z powodzeniem.

Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy to przepływomierz jest jego podmiana z innego auta, bedzie wiadomo czy to akurat to.

Pozdrawiam.

sojczyn

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 19, 2010 6:30 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw sty 14, 2010 10:42 am
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
OK, dzięki!

Niestety obawiam się, że faktycznie to będzie pewnie ten nieszczęsny przepływomierz... Tymczasowo będę musiał odstwić auto, bo brak teraz na to funduszy. Jak się z tym już uporam to dam znać.


Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 19, 2010 8:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
hash7 pisze:
Sonde lambda mogę wykluczyć, jeżeli mam prawidłowe spalanie??

spalanie w zimie bardzo się waha, więc trudno tu coś doradzić, sonda czasem nie wiele zmienia w spalaniu... Ale łatwo ją sprawdzić -po rozgrzaniu wydechu (kilka -kilkanaście km jazdy) zmierz napięcie z sondy (u mnie wychodzi zielony kabelek pod dywanem pasażera pod klapką) -jeśli będzie się zmieniać w zakresie 0,1-0,9V przy dodawaniu i zdejmowaniu gazu to jest ok...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 3:12 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw sty 14, 2010 10:42 am
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
Janfocus Dzieki, jutro poszukam tej lambdy.

Dziś patrzyłem co będzie się działo po odłączeniu przepływomierza. Efekt taki: nie mulił, wchdził równo na obroty, ale przy przygazowaniu w pozycji N na wyższe obroty i puszczeniu nogi z gazu obroty spadały poniżej 500 przez co w efekcie samochód gasł. Czy przy odłaczonym przepływomierzu silnik prawidłowo się zachowuje?? Czy może przepustnica nie działa do końca prawidłowo??
Przymierzam się do kupna przepływomierza ale nie chcę wydać pieniędzy na darmo.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 4:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
hash7 pisze:
Przymierzam się do kupna przepływomierza ale nie chcę wydać pieniędzy na darmo.


Tak jak pisałem wcześniej, podmień przepływke z innego M104, sprawdź zachowanie silnika i bedziesz wiedział czy to jest przyczyną awarii. Po samym odłączeniu przepływomierza silnik nie bedzie chodził jak należy, w przeciwnym wypadku po co byłby przepływomierz? Jeśli sam nie jesteś w stanie sprawdzić co jest nie tak, to zajedź do kogoś kto potrafi zlokalizować problem, nie narazisz sie na niepotrzebne koszta. Jeśli okaże sie co jest do wymiany, proponuje kupić tę część samemu, mechanicy lubią narzucać sobie dosyć dużą marże. Na PW masz moja wiadomość odnoście części.

Pozdrawiam.

sojczyn

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl