MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 7:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 06, 2009 5:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
Witam mam w swojej 300d grzalke w bloku silnika. jak sie tego uzywa? (tzn np podlaczyc na 30min czy cala noc?) nigdy jeszcze tego nie uzywalem a przy takich mrozach sie przyda jak juz jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 7:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
hej
jeśli masz tą grzałkę sprawną to po prostu podłączasz ją do sieci (230V) na powiedzmy 15-30 min. po tym czasie silnik powinien ładnie odpalić o ile masz sprawny akumulator itp. miałem kiedyś coś takiego w drugiej w123. super sprawa, ja dla własnej wygody miałem podłączone to przez włącznik czasowy, ustawiałem 30 min przed wyjściem do pracy i nie miałem kłopotu. po ostatnich mrozach razem z ojcem zamierzamy kupić taką grzałkę do aktualnej w123, jak w tym roku się już nie przyda to w przyszłości napewno. pozdrawiam

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 8:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Jak sprawdzić czy taka grzałka działa??
Czy to sie włącza jakimś przyciskiem?, mam taki nad pokrętłami od grzania poprawej stronie (po lewej jest do ustawiania świateł) z symbolem podobnym jak na kontrolce od świec żarowych
i nie wiem do czego służy
Czy ktoś wie jaki tam płynie prąd? mogłbym podłaczyć miernik ale boje sie że mogę spalić zakres mam do 10A


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
grzałka to toporne urzadzenie przypominające komunistyczne grzałki do gotowania wody w szklance -zadnych włacznikow tylko kabel na 220V
przycisk z symbolem swiec-moze być reczne dogrzewanie świec-wymuszone-chociaż ja miałem też taki symbol niewiedzieć czemu na przycisku szyberdachu

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
Post: wt gru 29, 2009 9:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
karolmar pisze:
Witam mam w swojej 300d grzalke w bloku silnika. jak sie tego uzywa? (tzn np podlaczyc na 30min czy cala noc?) nigdy jeszcze tego nie uzywalem a przy takich mrozach sie przyda jak juz jest.


Grzałka taka ,to spirala w rurce,jak stare grałki do gotowania wody,miał taka w W114 ojciec mojego przyjaciela tak zwany pakiet skandynawski
po włączeniu bezpośredni do 230V po jakimś czasie powinień chyba wskaźnik temperatury wody ruszyć. możesz sprawdzić też przejście w grzałce miernikiem z dzwonkiem.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 4:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Dokładnie jak napisał Gajowy grzałki te głównie szły w silnikach diesla ale i słyszałem też że również w benzyniakach montowano na Skandynawię .miałem nawet taka w busie mercedesie 207 z silnikiem od 115 2,4D pamiętam przy -35 samochód odpalał jak złoto.Właśnie przy zastosowaniu takiej grzałki wystarczyło podłączyć wtyczkę do gniazdka na jakieś 20-30 min obserwować tylko wskaźnik temperatury wody gdy ten podskoczył na 40 stopni ;silnik po 1 grzaniu świec odpalał jak w lecie.Co ciekawe urządzenie było oryginalne wkręcone pod kolektorem wydechowym.jedyny warunek to mieć blisko gdzieś prąd,i odpalamy silniczek bez zbędnych obciążeń,czy katowania rozrusznika i baterii.
Widziałem taką grzałkę na Allegro tylko że nie była wkręcana w blok a montowana na przewód wodny łączący chłodnice z silnikiem.
Lecz sam osobiście poluję na taka właśnie wkręcaną w blok [zlosnik] bo to zajefajne urzadzonko

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 4:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Brzmi przynajmniej jak jakiś super rarytas :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 4:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Od razu mówię, że montaż tej grzałki to tragedia.
Klucz ampulowy 19.
Dostęp jest tak paskudny, że najlepiej zdjąć kolektory :evil:
Wtedy można na klucz założyć jakąś przedłużkę.
Ciężko też dostać miedzianą podkładkę, której to producent nie był łaskaw dołożyć do kompletu.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 5:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Montaż faktycznie nie jest łatwy troszku trzeba się napocić. Ale wydaje mi się że na pewno jest to opłacalna inwestycja choć czasochłonna i musi być zrobione to jak należy,żeby nie było żadnych wycieków,bo można uszkodzić poważnie silnik,Ja osobiście nie montowałem ,bo już była zamontowana ,ale wykręcałem ją,wiec pamiętam nie było lekko. :)

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 6:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
E tam odpalanie ,najważniejsze że jak się ogrzewanie włączy to natychmiast grzeje i to jest BEZCENNE :),a podkładkę można wyciąć .

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 8:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Od razu mówię, że montaż tej grzałki to tragedia.

Nie pamiętam, żebym w 200D miał jakieś problemy z instalacją.

Lecz sam osobiście poluję na taka właśnie wkręcaną w blok bo to zajefajne urzadzonko

E tam. Jak silnik zdrowy, to i przy -35 zapali. Jak silnik padaka, to grzałka nie pomoże. JA, mimo, że mam wkręconą od początku (przy remoncie wkręciłem) praktycznie nie korzystam z tego rozwiązania. Jak mi padły świece i ledwo zipał rozrusznik, to i grzanie świecami nie pomogło. Moim zdaniem jest to zbędne urządzenie.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 19, 2010 7:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
A ja się idę pochlastać :evil: :evil: :evil:
Właśnie siedzę w pracy i testuję urządzenie...
Po 2h grzania i wydaniu 150pln na grzałkę, 180pln za montaż.......nic.
Albo grzałka jest spalona, albo rozwalili ją przy montażu :evil:
Jeszcze sprawdzę omomierzem jak wrócę do domu.
Ja pie@%#@*&ę [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 19, 2010 9:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Teraz "to już po ptokach" jak żwykł mawiać pilot opylający las. Ale trzeba było przed montażem włożyć ją do naczynia z wodą i załączyć. Było by wiadomo "co i jak".


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 12:10 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:43 pm
Posty: 14
Proponuję zostawić ją na dłuższy czas. Przy takich mrozach grzanie przez 30min-1h w moim przypadku niewiele dało. Z niedzieli na poniedziałek grzałkę włączyłem o 1:30, a odłączyłem o 7:10. Płyn podgrzany był do ok. 40 stopni i samochód odpalił od pierwszego obrotu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 7:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
6 godzin 500W - to jakby zelazko chodzilo przez 1,5 godziny - 3kW :D - niektorzy maja tani prad wiec lux, ale innym to szarpnie kieszenie. Sprawne 500W to powinno grzac jak oszalale.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl