behemot pisze:
Cytuj:
Zaciekawiło mnie to stwierdzenie. Mógłbyś to rozwinąć?
Głośnik dwudrożny ma mniejszą membranę od jednodrożnego. Na srodku membrany wystaje podstawa dla głośników wysokonowych, kóre dodatkowo zasłaniają przestrzeń ponad membraną. Także przewody zwykle przechodzą przez otworki w membranie tłumiąc drgania.
OK. Twoje argumenty do mnie przemawiają jeśli porównywalibyśmy głośniki nisko-środkowo-tonowe. Jego skuteczność będzie napewno większa gdy nic go nie ogranicza.
Jednak wydaje mi się, że obejmując całość - głośniki tzw. dwudrożne mają szerszą charakterystykę przenoszenia dzięki zamontowanemu głośnikowi wysokotonowemu. Tak więc dla mnie są dobrym kompromisem w aucie jeśli chodzi o szerokość przenoszonego dźwięku.
Chociaż przyznaję, że producent Twoich głośników deklaruje całkiem szerokie pasmo przenoszenia. Pytanie tylko czy przenoszenie to będzie równe?