MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 10:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Byc moze ze maja ale domowym sposobem tez czasem mozna sie poratowac.Podejrzewam ze gdyby kolega mial zamiar jechac do warsztatu to by wcale o rade nie pytal.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 11:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
miałem identyczny problem, wadliwa okazała się pompka sprzęgła (160zł za jakąś niemiecką, ponoć dobrą), wymieniona rok temu, działa wszystko jak trza.

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 5:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
Curtis88 pisze:
Witam, wymienilem pompe sprzegla na nową od w123. Wiadomo, pedal wpadl, popomowalem nim troche, i juz wraca, ale dalej ni chu chu nie wysprzegla, zaden bieg nie wchodzi totalnie. Zgrzyt. Czytalem ze pompa sie sama odpowietrza. Wysprzeglik nie cieknie. Czy gdzies jeszcze trzeba cos odpowietrzyc? Plynu hamulcowego pod dostatkiem jest. Prosze o pomoc bo nie mam czym jezdzic a auto szalenie potrzebne.

Pozdrawiam :)

odpowietrzenie pompki sprzegła jest dośc trudne
poszukaj na forum pisałem już jak to zrobić krok po kroku ze dwa razy

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 12:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
hecto pisze:
odpowietrzenie pompki sprzegła jest dośc trudne
poszukaj na forum pisałem już jak to zrobić krok po kroku ze dwa razy

Nie no proszę bez jajec ;)
przewód "paliwowy" może być nawet nieprzeźroczysty, założyć jedną końcówkę na odpowietrznik hamulca PP, a drugą na odpowietrznki sprzęgła. Poluzować odpowietrzniki i kilka razy depnąć na hamulec spokojnioe i do dechy, zakręcić odpowietrzniki i zdjąć przewód - gotowe
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 9:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Ja miałem takie coś jak ty, niektóre biegi w ogóle nie wchodziły (drugi chyba) a inne zgrzyt lub opór. Pojechałem do mechanika a on powiedział mi o jakiejś blokadzie (nie pamiętam dokładnie) ale wziął on pręt wszedł pod auto i jak ręką odjął. Wiem że raczej to oczywiste ale inny wcześniej mechanik chciał wymieniać twierdząc że cała padła a ja już sprzęgło prawie kupiłem. Mam też 300D czterobiegowego.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 10:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Marcin5515 pisze:
Ja miałem takie coś jak ty, niektóre biegi w ogóle nie wchodziły (drugi chyba) a inne zgrzyt lub opór. Pojechałem do mechanika a on powiedział mi o jakiejś blokadzie (nie pamiętam dokładnie) ale wziął on pręt wszedł pod auto i jak ręką odjął. Wiem że raczej to oczywiste ale inny wcześniej mechanik chciał wymieniać twierdząc że cała padła a ja już sprzęgło prawie kupiłem. Mam też 300D czterobiegowego.


Ciekawe co On tym prętem zrobił ZOMO i BEZPIEKA też miały takie sposoby [zlosnikz]

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
Wojtyla pisze:
Witam,
hecto pisze:
odpowietrzenie pompki sprzegła jest dośc trudne
poszukaj na forum pisałem już jak to zrobić krok po kroku ze dwa razy

Nie no proszę bez jajec ;)
przewód "paliwowy" może być nawet nieprzeźroczysty, założyć jedną końcówkę na odpowietrznik hamulca PP, a drugą na odpowietrznki sprzęgła. Poluzować odpowietrzniki i kilka razy depnąć na hamulec spokojnioe i do dechy, zakręcić odpowietrzniki i zdjąć przewód - gotowe
pozdro

hamulec może i tak
ale sprzegło to inna bajka
hamulce idzie dobrze zrobić w 4-5 cyklach sprzęgło 8-12

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 10:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wymienilem pompe sprzegla, oraz wysprzeglik, ktory sie rozsypal jak zobaczyl nową pompe, odpowietrzone po parunastu cyklach, na 100% nie ma juz tam powietrza. Ale dalej jest ten sam problem. Sprzegło łapie przy samym dole.
Obstawiam łożysko oporowe. Ale nie wiem jak wygląda zdrowe, a jak zjechane. Szukałem na allegro łożyska oporowego, ale są tylko w zestawach. Czy nie wiecie, gdzie można w internecie kupić samo łożysko oporowe? Ciężko dostępny jest to towar? Walcze z tym i walcze, już mnie to męczy :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 11:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam

Curtis88 pisze:
Szukałem na allegro łożyska oporowego, ale są tylko w zestawach.

:roll:
http://www.allegro.pl/item884071603_loz ... zedaz.html
łożysko szumi na wolnych po puszczeniu sprzęgła, ucisza się przy wciśnięciu
Aby się nie przepychać napiszę tylko tak: kończą się Ci okładziny na tarczy sprzęgła - do wymiany tarcza lub okładziny. Możeśz sobie sprawdzić stan tarczy sprzęgła wzornikiem u jakiegoś magika lub samemu go wykonać
po mojemu skrzynia w dół i wymiana tarczy ale.....doczytałem jeszcze raz początek, zgrzyt przy właczaniu biegu jest spowodowany zurzyciem docisku. Ważne jest też to czy w czasie jazdy też zgrzyta , np. z IV na II bieg przy wciśniętym sprzęgle, może jest pęknięte słoneczko i sprężyna nie ma siły odsunąć docisku do końca.....
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 9:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Ja miałem zgrzyty przy wrzucaniu 2 i 3 biegu w mojej !23 2,4 D. Skrzynia 4 biegowa. Wymieniłem wysprzęglik i caaaaaałe sprzęgło, niestety nic to nie dało. Obecnie podejrzewam synchronizatory, ale pewności oczywiście nie ma...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 12:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
mareczek8484 pisze:
ale pewności oczywiście nie ma...

jest, spróbuj rozpędzić auto na IV , wciśnij sprzęgło i spróbuj wrzucić II lub III bieg jak zgrzyta-synchronizatory. Jak mniemam gdy jedziesz wolno i biegi zmieniasz wolno i delikatnie, to nie zgrzyta ale jest odczuwalny moment zasprzęglenia skrzyni? [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 23, 2010 10:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wymienilem wszystko- pompe, wysprzeglik, docisk, sprzeglo, lozysko oporowe i wszystko jest juz cacy... poza redukcja z 4 na 3 bieg. Moze to byc spowodowane jakos zle ustawionymi wodzikami? Czy tylko synchronizatory? Mam sie rozgladac za nastepna skrzynia? ;/

_________________
Czerwona kombiaczowa w123 3.0D- wysłana do krainy wiecznych autostrad
Rdzawo-złotawy W107 280 SL- w trakcie poważnego remontu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl