MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 16, 2010 10:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Planuję niedługo wstawić elektrozawór na przewodzie paliwowym najlepiej między regulatorem ciśnienia a rozdzielaczem wtrysku. Znalazłem kilka elektrozaworów, niektóre mają nawet opisane parametry...

Z tego co wyczytałem w K-Jetronicu pompa daje max 8 bar, a nominalne ciśnienie robocze to ok 5 bar.
Ktoś się orientuje jakie ciśnienie panuje za regulatorem?
Jaka jest średnica wewnętrzna przewodów w M102 oraz M110?

PS
Znalazłem kilka elektrozaworów o max ciśnieniu 0,7Mpa, czyli powinny się chyba nadać...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 9:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nikt nie wie?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 11:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 9:26 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Gołaczewy
Cześć Wojtek!
Ciśnienie w rozdzielaczu ustala regulator ciśnienia na 4,7 bara nadmiar kierując z powrotem do zbiornika paliwa.

_________________
Mercedes W116 280SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 12:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam mam tylko pytanie o sens zakładania takiego elektrozaworu. Bo pamiętam przygodę z zeszłego roku kiedy to mój kolega miał założony taki elektrozawór. Pech chciał że zepsuł się on na trasie rajdu. Na początek kupa nerwów i próba dojścia dlaczego silnik nagle nie "pali". Po dojściu przyczyny usilne starania o zdobycie kawałka przewodu by można obejść ten zepsuty i w sumie do niczego nie przydatny elektrozawór.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 1:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
ROBHEN pisze:
Witam mam tylko pytanie o sens zakładania takiego elektrozaworu


Pozwole sobie odpowiedzieć za autora,bo mniej lub bardziej jestem w sprawę zamieszany.

Chodzi o szczelne zamknięcie układu paliwowego, które być może wyeliminuje efekt spalania dwóch paliw naraz , po przejsciu z Pb na LPG.

Teoretycznie ( z fizycznego punktu widzenia) - jest to możliwe, praktyka wymaga rozpołowienia przewodu, montażu elektrozaworu i zrobienia próby [zlosnik]

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 2:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
McCoy pisze:
Pozwole sobie odpowiedzieć za autora,bo mniej lub bardziej jestem w sprawę zamieszany.

Wszystko się zgadza.
ROBHEN pisze:
Po dojściu przyczyny usilne starania o zdobycie kawałka przewodu by można obejść ten zepsuty i w sumie do niczego nie przydatny elektrozawór.

Ten co ja planuję zamontowac ma dźwigienkę umożliwiającą otworzenie na stałe w sytuacji awaryjnej ;)

MarekW116 pisze:
Ciśnienie w rozdzielaczu ustala regulator ciśnienia na 4,7 bara nadmiar kierując z powrotem do zbiornika paliwa.

OK, w takim razie zawór powinien wytrzymać :)

A co z średnicą przewodów? Chodzi konkretnie o odcinek między regulatorem ciśnienia a rozdzielaczem paliwa...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 3:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Regulator cisnienia znajduje sie w obudowie rozdzielacza wiec nie wiem jak chcesz zamontowac cokolwiek miedzy regulatorem a rozdzielaczem. Z kolei jezeli zamontujesz zawor na przewodzie przed rozdzielaczem to na odcinku miedzy pompa a zaworem - w przypadku gdy bedzie on zamkniety - bedzie panowac takie cisnienie jakie daje pompa. Jezeli zawor dopuszczony jest na cisnienie mniejsze niz to, ktore jest w stanie wytworzyc pompa to musialbys miedzy nia a zaworem zamontowac dodatkowy zawor przelewowy lub wylaczac pompe gdy zamkniety jest zawor elektromagnetyczny. W kazdym bedzie to po prostu druciarstwo.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 7:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Czyli paliwo z pompy idzie do rozdzielacza a dopiero za nim jest regulator i od niego idzie przewód powrotny? Czy jest odwrotnie, tzn regulator jest między pompą a rozdzielaczem? Rozumiem że to element widoczny na pierwszym planie na poniższej fotce z giełdy:
Obrazek

Co do samego elektrozaworu to rzeczywiście będzie on docelowo zasilany przekaźnikiem pompy paliwa, więc nie będzie sytuacji że pompa działa elektrozawór jest zamknięty.

Jego zastosowanie ma ograniczyć do minimum ilość paliwa przedostającą się do cylindrów podczas pracy na LPG (z wyłączoną pompą paliwa).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 11:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Regulator jest wewnatrz rozdzielacza. To na pierwszym planie na twoim zdjeciu to amortyzator cisnienia w ukladzie regulacji skladu mieszanki z sonda lambda. Cienki przewod biegnacy do odmy to przewod odprowadzajacy ewentualne przecieki pod pokrywe zaworow.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 23, 2010 12:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 9:26 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Gołaczewy
Odnośnie przewodów w M110 są dwie rurki metalowe: zasilająca i nadmiarowa fi zewnętrzne 8mm. Podłączone są do rozdzielacza za pomocą dedykowanych przewodów elastycznych(gumowych) fi zewnętrzne 14mm fi wewnętrzne 7mm z końcówkami gwintowymi.

_________________
Mercedes W116 280SE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl