MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 24, 2010 6:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
Witam coś mi się zdaje że mój płyn może czasem okazać się za słaby na dzisiejsze mrozy - 23 , więc pisze do kolegów co by mnie szybko uświadomili ;) pozdro

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 6:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam korek jest w bloku po prawej stronie. Ale z doświadczenia wiem że wystarczy spuścić płyn z chłodnicy a najlepiej zdjąć objemkę na dolnym wężu do chłodnicy i go zsunąć. Wyleci wtedy ok. 80% płynu z układu. na kilkanaście sekund można wtedy załączyć silnik i pompa wody jeszcze trochę płynu "wypluje". Ta resztka która zostanie w bloku spustoszenia nie zrobi. z resztą nawet gdyby odkręcić korek w bloku to i tak nie spłynie cała ciecz która jest jeszcze przecież w nagrzewnicy.


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 10:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
B-u-l-i pisze:
Witam coś mi się zdaje że mój płyn może czasem okazać się za słaby na dzisiejsze mrozy - 23 , więc pisze do kolegów co by mnie szybko uświadomili ;) pozdro


Więc dla świętego spokoju budzik co trzy godziny nastawiony ,
auto odpalone zagrzane i znowu można spać trzy godziny.
Byle do wiosny [zlosnikz]

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 2:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
ROBHEN pisze:
jest jeszcze przecież w nagrzewnicy.


przy wymianie lub spuszczaniu płynu otwieramy nagrzewnice na maksa, czyli po prostu ustawiamy w kabinie maksymalne ogrzewanie (lub pod maska sobie przesuwamy linki sterujące otwarciem nagrzewnicy:P ) efekt w każdym razie ma być taki jakbyśmy chcieli mieć maksymalne ogrzewanie kabiny i dzięki temu płyn wylatuje także z nagrzewnicy, korek spustowy z silnika znajdziesz po prawej nad rozrusznikiem (klucz 19) nie wystarczy zlać płynu z chłodnicy bo termostat i tak trzyma płyn w silniku, wiec niezależnie czego byś nie odkręcił przy chłodnicy to i tak płyn z silnika zostanie w bloku :) acha, w oryginalnej chłodnicy korek spustowy jest po lewej i jest to taka duża śruba na plaski śrubokręt

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 2:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Przekręcając ogrzewanie na maksa nie ma nic wspólnego z całkowitym spuszczeniem znajdującego się w nagrzewnicy płynu bo wejście i wyjście przez ścianę grodziową przewodów z cieczą znajduje się wyżej niż sama nagrzewnica we wnętrzu kabiny. Dowód: Po spuszczeniu płynów przez chłodnicę i otwór spustowy w bloku jeśli odłączymy przewód wodny wychodzący z silnika i idący w kierunku nagrzewnicy i silnie w niego dmuchniemy okaże się że wyleci jeszcze sporo cieczy która tam się znajdowała.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 8:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
Witam zagrzałem auto zlałem troche płynu dolałem litr koncentratu poczekałem do otwarcia termostatu a następnie spuściłem płyn z chłodnicy bo do śruby w bloku niestety się nie dokopałem. Tą nowo powstałą mieszankę płynu zostawiłem na zewnątrz (było -24) i płyn dalej został płynem a nie galaretą, więc myślę że ogarnołem sprawę.
Dzięki za rady chłopaki 8)

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 12:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Buli co za profan z Ciebie:)

Należało jechać do aso, wyssać maszyną, i zalać nowym oryginalnym za kilka stów litr. :)
A kolega takie mieszanki stosuje, skandal [szok] [szok] [szok]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 12:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
mieszanka wybuchowa ;D ale wiesz jakby to nie była niedziela popołudniu to napewno bym tak zrobił [zlosnik]
p.s ogólnie fura okejas :)

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 2:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
ROBHEN pisze:
Ale z doświadczenia wiem że wystarczy spuścić płyn z chłodnicy (...) na kilkanaście sekund można wtedy załączyć silnik i pompa wody jeszcze trochę płynu "wypluje".


No Stary, nie wiem gdzie zdobywałeś doświadczenie, mam nadzieję, że tylko na swoich wozach...

Pompa "wypluje" tylko to co ma do osi wirnika- reszta poniżej osi pozostaje w bloku. I właśnie po to konstruktorzy wymyślili korek spustowy z bloku i z chłodnicy- w najniższych ich punktach, żeby nie uruchamiać silnika bez płynu, nie "wypluwać" płynu pompą i podobnych podwórkowych sztuczek.
A to co koledzy wcześniej wspomnieli o otwarciu zaworów nagrzewnicy na max jest po to aby poprawnie odpowietrzyć układ.

Pozdrawiam.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 3:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
kumbasy pisze:
No Stary, nie wiem gdzie zdobywałeś doświadczenie, mam nadzieję, że tylko na swoich wozach...

No właśnie tak i dzięki temu znam kilka podobnych "podwórkowych sztuczek". Które zdają egzamin jeśli trzeba coś zrobić na szybko przy 20 stopniowym mrozie. A o taką radę "B-u-l-i" prosił. Jeśli mieli byśmy być jednak w zgodzie z wszelkimi "procedurami naprawczymi" to jedyną prawidłową odpowiedzią jaka mogła by w tym momencie paść było by skierowanie "B-u-l-i"-ego do specjalistycznego warsztatu (najlepiej ASO) gdzie właściwym urządzeniem wyssano by cały płyn potem przepłukano cały układ następnie osuszono go i zalano nowym firmowym płynem. Ale czy o taką radę "B-u-l-i"-emu chodziło, nie sądzę. Przecież forum te nie jest portalem reklamowym ASO ale między innymi miejscem gdzie można się w razie nagłej potrzeby dowiedzieć jak szybko można coś naprawić nie wydając przy tym majątku właśnie przy pomocy takich "Podwórkowych sztuczek" z których zapewne i kolega "kumbasy" nieraz korzysta.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 25, 2010 4:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
ROBHEN pisze:
następnie osuszono go i zalano nowym

No z pewnoscią by osuszono bo to jest dość wazne.
A wracając do sedna sprawy aby spuscic cały płyn wystarczy odkręcic korki chłodnicy i bloku i nie martwic sie o nagrzewnicę-ta resztka ktora zostanie nie ma znaczenia.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 3:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
marcin280e pisze:
nagrzewnicę-ta resztka ktora zostanie nie ma znaczenia.


jasne ze nie ma znaczenia, jednak chciałem być dokładny :) a co do uruchamiania silnika bez płynu... pamiętaj ze pompa wody jest smarowana chłodziwem, dlatego nie najzdrowiej dla niej jest uruchamiać silnik bez chłodziwa. Sztuczki podwórkowe sztuczkami, ale zdrowy rozsadek tez musi być nawet przy -20

_________________
w123 300D '83


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl