MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 1:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 27, 2010 11:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
po rogrzewaniu się silnika zaczyna słabniec wraz ze wzrostem temp.
po rozgrzaniu do optymalnej temp po wcisnięciu gazu do podłogi auto zaczyna strasznie mulic tak do 3.5tyś obr po przekroczeniu tego dostaję już właściwą moc sa momenty że troszkę szybciej załapuję,a stoją w miejscu na włączonym P bo jest ti wciśniętym gazu do podłogi obroty do 2.5tyś obr gwałtownie przyspieszaja po czym trochę przymuja od 2.5tyś gdzies do 4.5obr ,a jak stoję w korkach mieście i temp. wzrasta powyżej 80stopni to po wciśnięciu gazu do podłogi słychac strzały w wtrysku rozdzielacz i własnie wtedy czuc jak go muli ,wnioskując to jadac spokojnie delikatnie operujac gazem auto jakos jedzie ale to nie jest to nie czuc tej mocy ,bo przy zimnym silniku auto chodzi rewelacyjnie tzn. ma moc i nic go nie muli idzie jak przecinak po osiągnięciu temp około 40stopni czuc juz że słagnie i im wyższa temp tym coraz to gorzej

trochę już poeksperytowałem a dokładnie to.
-potencjometr ustawiony 0.7
-sonda wymieniona
-wszystkie nieszczelności zrobione
-skład mieszanki ustawiony
-wtryskiwacz rozruchowy równiez sprawny

zastanawia mnie kilka elementów których jeszcze nie sprawdziłem a może jednak coś mają do tego oto i one:
-jakieś czujniki na głowicy
-moduł zapłonowy
-podciśnienia??(możliwe że coś jest źle połaczone)
-EHA (po odłaczeniu nie czuc różnicy w jeździe)
-pod rodzeiaczem jest coś takie co wchodzą w to dwa przewody podciśnieniowe oraz jakiś kabel (sterują to przepustnica chyba)

już naprawde nie wiem gdzie szukac przyczyny co jeszcze mam sprawdzic???


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 11:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czujnik temperatury powietrza w dolocie, czujnik temperatury cieczy chlodzacej do sprawdzenia.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 1:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
TReneR pisze:
Czujnik temperatury powietrza w dolocie, czujnik temperatury cieczy chlodzacej do sprawdzenia.


czy ten czujnik temp. to ten dwupinowy wkrecany w głowicy przy 6 cylindrze????


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 1:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli sonda jest sprawna...
Jak wygląda wypełnienie na pinie diagnostycznym na jałowych i 3000 obr.
Powinno być widać wyraźne wahania świadczące o adaptacji (dobrze mieć miernik wskazówkowy).
Jak wygląda sygnał z sondy?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 1:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
rogra pisze:
TReneR pisze:
Czujnik temperatury powietrza w dolocie, czujnik temperatury cieczy chlodzacej do sprawdzenia.


czy ten czujnik temp. to ten dwupinowy wkrecany w głowicy przy 6 cylindrze????


Cieczy - tak.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 2:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
ukaniu pisze:
Jeśli sonda jest sprawna...
Jak wygląda wypełnienie na pinie diagnostycznym na jałowych i 3000 obr.
Powinno być widać wyraźne wahania świadczące o adaptacji (dobrze mieć miernik wskazówkowy).
Jak wygląda sygnał z sondy?


wypełnienie 50% około 7.00 a 7,40 V

z takim wypełnieniem silnik pracuję na jałowych może chodzic 5minut a czasem dłużej ale nie zawsze (nie ma reguły)i nagle dzieje się problem bo wypełnienie spada do 2.50V 2.70V i wtedy silnik kuleje i chodzi tak cały czas dopiero jak zgasze chwile odczekam i odpale to wzrasta ale też nie zawsze (po tym zgaszeniu przy takim niskim wypełnieniu jest problem z odpalnie na rogrzanym silniku) sam już nie wiem co sie dzieje i co ma na to wpływ ale odkryłem jedną ciekawostkę a mianowicie wypełnie na mierniku pokazuje 2.50V i po odłączeniu wtyczki od czujnika temp. powraca znów do 50% no i silnik pracuje ,po ponownym podłaczeniu tej wtyczki do czujnika nie ma żadnych zmian, wypełnienir cały czas 50%,coś mi sie wydaję że ma tu jakiś związek temp.a może po prostu ten czujnik??? jeśli on to jak go sprawdzic lub ominąc

jeden gośc mówi mi że to może byc wina termostatu bo temp. po rogrzaniu wskazuję 80stopni a czasem nawet więcej z tym że jest zima więc coś chyba nie tak i za szybko się nagrzewa do tych 80stopni


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 4:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jaki sygnał jest z sondy L? pytam i pytam i nie wiem a szklana kula nie działa.

Moim zdaniem czujniki temperatury to nie będzie trop - ale możesz zmierzyć rezystancję tych czujników widzianą na odpowiednich złączach sterownika.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 9:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
ukaniu pisze:
Jaki sygnał jest z sondy L? pytam i pytam i nie wiem a szklana kula nie działa.

Moim zdaniem czujniki temperatury to nie będzie trop - ale możesz zmierzyć rezystancję tych czujników widzianą na odpowiednich złączach sterownika.


około 0.5V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 9:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No to ta sonda wymieniona na Nową czy nie?
Sprawna gorąca sonda nie daje takiego napięcia. Musi się wahać pomiędzy pi razy oko 100 a 800mV
Ja to już piszę koledze 2x i zaraz mi się nie będzie chciało strzępić dalej klawiatury. Bo albo ja mówię sobie a życie sobie albo coś jest nie tak gdzie indziej. Grzanie sondy jest?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
sonda z grzaniem używana ze sprawnego auta i po podłaczeniu miernika pokazuje 0.5,V 0,52V 0,54V cały czas takie wartości przewijają się


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 9:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No to dobra to ona zdecydowanie nie jest., albo nie dostaje zasilania na grzanie albo masz miernik co lubi pokazywać 0,5V. Szkoda sobie z taką wadą łamać głowę resztą - strata mojego czasu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
elektrykiem to ja nie jestem ustawiłem zakres 20V i taki wyniki mi wyszły


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 10:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To podstaw 10 następnych uszkodzonych sond lambda i szukaj problemu w czujnikach temperatury :-) Ja sobie poczekam :evil:

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 10:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
mam dosłownie to samo co kolega:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

jak sprawdzic czy to moduł??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 10:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Niech mnie ktoś uszczypnie!
Czy tylko ja mam poczucie głuchego telefonu?
[Wali głową w ścianę]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl