MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 12:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 28, 2010 3:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
juz kilka razy wentylator sie pozno wlaczal ale nie myslalem ze to jakis powod ze cos sie psuje i teraz po kilku dniach gdy teraz ocieplilo sie po zapaleniu silnika i potem gdy pojezdzilem kilka kilometrow wentylator juz nie zalacza sie od nagrzewnicy powietrza .kto moze wiedziec gdzie mam zaczac szukac usterki .prosze o pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 3:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Mówisz o wiatraku ogrzewania czy o którym?
Jeśli właśnie o tym to sprawdź szczotki. Miałem identycznie w Toyocie.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 5:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
W 124 potrafił szwankować bezpiecznik termiczny, montowany zaraz na silniku (nie wiem, czy tutaj też jest). Podłącz silnik na krótko i sprawdź, jak się zachowuje. Dobrze byłoby zmierzyć mu prąd - uwaga, bo spory!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 7:24 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Może niech lana77 opisze to jeszcze raz. Raz jest wzmianka o późnym załączaniu (co może dotyczyc wentylatora silnika lub klimy) potem coś pisze o nagrzewnicy... :evil:
Człowieku! Zlituj się... :-? Nikt tu nie ma szklanej kuli!
Poza tym przypomnij sobie, że jst coś takiego jak DUŻE LITERY NA POCZĄTKU ZDANIA!!!

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 9:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
juz sprawdzilem dzis u elektryka.Jest to rezystor wentylatora nagrzawnicy taka mala kostka ktora przykrecona jest dwoma srubami na wentylatorze ktory znajduje sie pod filtrem pylowym.Z tego co ogladalem to juz ktos tam zmienial go .Czytalem ze to sie strasznie grzeje ,ale pytanie czym to zastapic jesli to juz bylo zmieniane na cos inne .Na powierzchni wentylatora jest posmarowane pasta by oddawalo cieplo te urzadzenie.I tak mysle czym to zastapic bo to strasznie kosztuje


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 10:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Na W140 kasa była, ale na naprawy już nie? :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 10:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
No wlasnie jak wziolem auto to nie bylo widac ze tyle bedzie do napraw i teraz tylko non stop cos wylazi ,a juz troche wydal dodajac te pieniadze teraz to wyszedlby nie model 91 a tylko 96


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 10:52 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
lana77 pisze:
Jest to rezystor wentylatora nagrzawnicy

To na pewno nie jest REZYSTOR. Rezystor dmuchawy to jest coś takiego:
Obrazek
i kosztuje kilkanaście złotych.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 12:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
W 140 posiada elektroniczny regulator tzw. JEŻ Jezeli ten elektryk jest kumaty i napewno jest padniety regulator to nie problem kupic za 400zl dobry nowy zamiennik tu np. http://www.allegro.pl/item895501909_reg ... _nowy.html
Ale poczytaj najpierw forum bo dokladnie jest opisany Twoj problem. (moj problem) Regulator tak bez przyczyny nie pada sprawdz szczotki, oraz komutator, i zobacz czy na lozyskach wntylator sie nie zaciera. Nie polecam regulatorow oryginalnych z demontazu chyba lepiej dobry zamiennik kupic. Chyba taniej ci sie nie uda zdobyc regulatora. Czesto iskrzenie na szczotkach potrafi uszkodzic JEZA. A ta pasta biala termoprzewodzaca ma duze znaczenie , w komplecie z nowym regulatorem lub sklep z komputerami( do procesorow pasta termo) Oryginalny regulator BEHRa chyba 900 do 1300zl w serwisie MB Czasem uzyj opcji szukaj!!! http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 1:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Przyczyną palenia się jest najczęściej usterka silnika wentylatora. Przytarty na panewkach, ma większe opory i pobiera większy prąd, szczególnie przy ruszaniu. I to smaży te regulatory. Silnik wymontować, wyczyścić, nasmarować. Sprawdzić, o czym wspomina :wieska.
400 zł to sporo. Nie wiem, jak tam wygląda sterowanie, ale można zrobić taki sterownik (nawet lepszy).
Przy montażu pasta termoprzewodząca jest NIEZBĘDNIE KONIECZNA. Powierzchnie muszą być idealnie wyczyszczone ze wszelkich paprochów, by gładko przylegały do siebie. Jedną smarujesz cienką warstwą pasty i dociskasz.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 9:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
Tak jak kolega z legnicy (WIESKA) napisal i podal zdjecie to taki dokladnie regulator padl.Na krotko wentylator pracuje ,a u mnie poprzedni wlasciciel juz tam grzebal i zmieniali ten rezystor i jest on o polowe mniejszy dlatego obciazenia pradem niewytrzymal.Poprzedni wlasciciel to byl partacz ja dopiero ten samochod do normalnosci doprowadzam.Dziekuje za link z allegro ,ja szukalem ale byly tylko same wentylatory .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Zanim nowy regulator zalozysz podlacz na dluzej silnik na pelne napiecie 12 Volt i zobacz jak silnik pracuje i czy szczotki nie iskrza za bardzo .Jak sie dowiedzialem to panewek sie nie smaruje bo i tak olej wyschnie a w polaczeniu z kurzem skutecznie zablokuje oś jak klej Mozna przemyc panewki srodkiem wysychajacym np WD40 czy nawet benzyna. Ponoc taka panewka wykonana jest ze stopu co po podgrzaniu staje sie tlusty ( Tak mnie oswiecil ten co nawijal mi wirnik w dmuchawie) Jak mozesz to wrzuc zdjecia tego wynalazku co miales zainstalowany

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 10:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Panewki są ze spieku nasączanego gęstym olejem, mają wokół siebie filc będący magazynem oleju.
Nowe panweki pasują bez luzu na wałek i są naoliwione. Jest smarowanie nic się nie niszczy. Po latach smar wysycha panewki pracują na sucho luz się zwieksza, kurz wchodzi w luz i wszystko lawinowo się niszczy.
Smarowanie panewek odpowiednim olejem jest konieczne, ale takich które nie mają luzu.
Zbrodnią jest
-smarowanie panewek smarem stałym
-zaolejenie komutatora i szczotek - wszystko trzeba odtłuścić a szczotki wypalić delikatnie nad płomieniem. Inaczej zwały kurzu i pyłu węglowego zbijają się w przestrzeniach komutatora niszcząc go.
"Niby prosta sprawa ale"...
Ja sobie zrobiłem sterownik PWM - zamiast skokowego w W201. "Niby prosta sprawa ale"... kluczowanie 30-40A na kartce jest łatwo a w praktyce już troszkę trudniej :-) Nie przypuszczam aby ktokolwiek zrobił to i zarobił na życie sprzedając sterowniki za 400zł, chyba że masowa produkcja...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 12:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
:ukaniu, a co dałeś jako elementy wykonawcze? Bo jest trochę elementów, które wytrzymują spore prądy przy małej rezystancji złącza, czyli nie powinny się nagrzewać. Największy problem jest zawsze przy starcie i tak zastanawiam się, czy nie zrobić prostej czasówki, która po załączeniu wentylatora puści jakimś bypassem (np. przez przekaźnik) zasilanie na silnik, by ten się rozkręcił.
Jak tam jest oryginalnie to sterowane? Jaki sygnał idzie z kabiny do jeża?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 1:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Małe sprostowanie, nie jeż, nie rezystor tylko regulator dmuchawy:))

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl