MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 12:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 516 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 12:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
temat w gorze, to kibicuje, a i info rozne się przyda dla mojego projektu :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 12:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
voytas pisze:
richie pisze:
zna ktoś osobę która naprawdę profesjonalnie zajmuje sie montażem megasquirta + pisanie mapy i regulacje

Poszukaj MegaSquirt na alelgro, jest tam oferta z Żyrardowa. Nie wiem kto to, ale zadzwonić zawsze możesz :)


http://allegro.pl/show_user.php?uid=3396916

To nie reklama, nie znam człowieka, po prostu na Allegro szukajka też działa [zlosniki]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 8:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
marpie pisze:
To nie reklama, nie znam człowieka, po prostu na Allegro szukajka też działa

Nie rozumiem podniecenia, czemu niby miałaby nie działać?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 11:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja też ide w tym kierunku - z tym że mam goal - MS->turbo->LPG
Listwę wtryskową od M104 już kupiłem. Teraz jeszcze muszę dokupić regulator ciśnienia paliwa. I zaczynam sie też rozglądać za płytkami do MS, zrobił bym wszystko sam - ale brak czasu :-(
Właśnie dziś lub jutro kupię sondę szerokopasmową i w najblizszym czasie już sam zrobię wkaźnik AFR. Wskażnik plus termometr EGT będzie służył do strojenia MS a w przyszłosci też konieczny przy turbo.
Projekt odkładałem wiele razy ale jednak chciałem go zrealizować w jak najbliższym czasie (5-latka ;-) )

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 8:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
Listwę wtryskową od M104 już kupiłem.

Potwierdzisz raz na dobre że pasuje do M103?
Czy tak samo jest z M111 i M102?

Ja pod koniec przyszłego tygodnia powinienem mieć już dwa zmontowane sterowniki. Wtedy też zacznę kompletować pozostałe komponenty, najdroższa niestety jest instalka LPG i najwięcej z nią niewiadomych w sumie :/


ukaniu pisze:
Właśnie dziś lub jutro kupię sondę szerokopasmową i w najblizszym czasie już sam zrobię wkaźnik AFR. Wskażnik plus termometr EGT będzie służył do strojenia MS a w przyszłosci też konieczny przy turbo.

No do turbo to rzeczywiście Ci się szerokopasmówka przyda. Ja jednak na poczatek celuję w zwykłą sondę. Ostatecznie jak będzie taka potrzeba zawsze można dokupić szerokopasmową...

Orientujesz się może jak te nasze silniki znoszą jazdę na ubogiej mieszance? Czuję że z ekonomicznego punktu widzenia najlepiej jednak pozostać przy stosunku stechiometrycznym niż ryzykować uszkodzenie silnika...

Ma ktoś może parametry czujników temperatury montowanych w MB?
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - choćby ten co porusza wskazówkę w zegarach.
Czujnik temperatury powietrza w dolocie montowany chyba w M104. Wyglądą na lepszą konstrukcję niż czujniki GM, więc taki chciałbym kupić...

Sam szukałem w internecie i nic niestety nie znalazłem, pewnie ostatecznie będę musiał samemu ustalić rezystancję przy określonej temperaturze :(

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 11:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
voytas pisze:
Potwierdzisz raz na dobre że pasuje do M103?
Czy tak samo jest z M111 i M102?


Jak tylko wszystko będę miał już w ręku i mróz odpuści albo zajadę do garażu to będę rozkręcał i pasował. Jeśli nie wejdzie - potnie się ją szlifierką i pospawa tak aby weszło. Łatwiej sprawać niż frezować i toczyć, przynajmniej w tej chwili dla mnie.


voytas pisze:
Orientujesz się może jak te nasze silniki znoszą jazdę na ubogiej mieszance? Czuję że z ekonomicznego punktu widzenia najlepiej jednak pozostać przy stosunku stechiometrycznym niż ryzykować uszkodzenie silnika...


słyszałem, że te silniki były projektwane na dość ubogą mieszankę - stąd zawory wydechowe chłodzone sodem.

voytas pisze:
Ma ktoś może parametry czujników temperatury montowanych w MB?
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - choćby ten co porusza wskazówkę w zegarach.


Wszystkie parametry czujników do KE i do wskaźników mam. Jutro wkleję.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 3:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2003 2:53 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Zielona Góra / Rzepin
Witam.

Ja tez od jakiegos czasu mam zamiar zabrac sie za wstawienie MS zamiast walczyc z KE. Wydaje mi sie ze warto zainwestowac w MS2. Ale jak ktorys z kolegow bedzie mial dostep do plytek MS1 2.2 to chetnie sie pisze na nie (2 szt.) Narazie sledze ten temat i jeszcze kilka na innych forach. Pozdrawiam.

_________________
VW Passat B5 1,9TDI AFN `97
MB201 190E 2,3-16v 185 KM, FULL `85
VW Golf 1,9TDI ALE `97 - EX
MB201 190E 2.0 88r automat leniuch - EX
MB123 240D 79r - EX
dawniej FIAT 126p 'czerwona strzala' 87-88r - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 10:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Ponieważ temat spadł na 2 stronę to pozwoliłem sobie podbić...

Dzisiaj dotarły do mnie zmontowane urządzenia. Na dniach zaczynam testy na sucho...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 11:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
Wszystkie parametry czujników do KE i do wska¼ników mam. Jutro wklejê.


Ponieważ po cichu śledzę ten temat, pozowle sobie przypomnieć się Łukaszowi.

Gdzie te parametry ? :)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 6:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
a aby te czujniki od temp (termistorowe) nie mają identycznej charakterystyki? Bo u mnie 4 pinowy (2 czujniki) i ten od pomiaru temp. powietrza miał identyczną rezystancję...
Obrazek

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 6:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Janfocus pisze:
Bo u mnie 4 pinowy (2 czujniki) i ten od pomiaru temp. powietrza miał identyczną rezystancję...

Prawdopodobnie masz rację, Twoja fotka się bardzo przyda :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 7:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kubitus pisze:
Gdzie te parametry ? :)

Obrazek
Z danych wynika, że wszystkie są jak Jan pisze takie same.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 7:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ciekawe jak wybrniecie z listwy paliwowej bo jest pewien kłopocik na który trafiłem i nie jestem pewny czy to wypali...otóż drodzy koledzy po wymontowaniu wtrysków od KE mamy dziurę jak stodoła i można wtryski elektryczne tam włożyć ale można też zapomnieć o szczelności.Druga metoda którą zastosowałem skróciłem plastikowe oprawki od wtrysków KE o ten "dzióbek" i w pozostałą część po operacji pięknie, ciasno jak w dziewicę wchodzą wtryski elektryczne ALE ich końcówki nie wchodzą tak głęboko jak od KE i są dalej od zaworów jakieś 3 cm - ciekawe jaki będzie wpływ na pracę silnika...rozstaw to nie wszystko.
Fotka z przymiarki po pierwszym cięciu jeszcze widoczne dzioby plastikowe obudów wtryskiwaczy KE,teraz ich nie ma listwa prawie skończona :)
Obrazek

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 7:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Damy tokarzowi aby z jakiegoś sensownego tworzywa sztucznego wytoczył odpowiednie części :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 7:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Tylko żeby wam kanałów powietrznych nie po zatykało od wolnych obrotów bo jak się ładnie ręką wtrysk wciśnie głębiej to zamyka on powietrze.Tak na sucho badając oczywiście :) mam tokarza ale nie mam pomysłu na tą oprawkę bo i tak źle i tak nie dobrze...

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 516 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl