MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 04, 2010 6:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 22, 2010 9:52 pm
Posty: 29
Witam jestem nowym posiadaczem w 123 2.0d sedan rok 1983.
Kupiłem i pojechałem sprawdzić bo słabo palił w mrozy. Okazało się, że słaba kompresja na 1 cylindrze poniżej 20 jakoś 16. Napiszcie czy to koniec tego silnika? Jaki to ma wplyw na spalanie?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 7:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Najlepiej gdybyś miał zapisane te pomiary, gdzieś czy jakoś tak :) Na ciepłym czy na zimnym silniku robione były pomiary ? Jeśli ma 16 na którymś to już raczej po nim, druga sprawa zawory regulowane były ? Ale to już chyba nie pomoże.

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 8:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
przy takim wyniku należy zrobić próbę olejową. Była robiona?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Kompresja słaba ale:

Koniecznie wyreguluj zawory - może się okazać, że to jest powód kiepskiej kompresji.

Inna sprawa, że W123 nawet w pełni sprawne nie lubi mrozów poniżej -20 a domyślam się, że to przy takich miałeś problem z odpaleniem.

Skoro nabyłeś auto to poprzedni właściciel w ostatnim etapie posiadania auta już na nim oszczędzał, czyli na ciebie spada wątpliwa przyjemność zrobienia takich rzeczy jak: wymiana oleju i filtrów paliwa, wymiana świec żarowych (nawet jeśli niby działają), regulacja luzu zaworowego. Z poważniejszych prac wymiana końcówek wtryskiwaczy, regulacja pompy.

Wszystkie te inwestycje i tak będą tańsze niż sensowny remont silnika, a sporo pomagają i nawet silnik z kiepską kompresją powinien odpalać (warunek - dobre aku, co by miał siłę trochę pokręcić rozrusznikiem)

Niby truizmy tu wypisuję, ale nic nie napisałeś czy to zrobiłeś więc wolałem napisać. Niestety W123 to nie bezobsługowy plastik i żeby był niezawodny w każdą pogodę trochę się trzeba nad nim pochylić. Jeśli wszystkie wymienione prace już wykonałeś, to obawiam się, że najlepszym rozwiązaniem będzie szukanie drugiego silnika pewnego pochodzenia z lepszą kompresją.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 8:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Witus_d pisze:
(warunek - dobre aku, co by miał siłę trochę pokręcić rozrusznikiem)


Jeżeli będzie słaby rozrusznik to dobre aku może nie pomóc, rozrusznik musi być od diesla, bo często można spotkać z benzyny i taki rozrusznik zimą nie da rady odpalić diesla, czyli warunek to dobre aku + prawidłowy i sprawny rozrusznik. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 10:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja Ci powiem,dobrze Ci tak !
przed zakupem pytałeś się dość długo o tę beczkę,nawet Ci napisałem,że jest idealna pora na kupowanie starego diesla,ale Ty wolałeś posłuchać starego właściciela i pewnie jak kupowałeś to już silnik nie był zimny ,lecz pojeździł od rana,albo sprzedający wcisnął Ci kit ,że wymienisz świece
i będzie dobrze palił nawet przy -30st. C [zlosnik]

_________________
Dunkelheit !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl