wyjmij chłodnice - w MB W123 jest to chyba najprostrza operacja z tym samochodem pod maską ( jak ktoś ma grube ręce to trudniej jest bezpiecznik wymienic
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
)
Jak ją już wyjmiesz, od strony wylotu wodą z kranu pod ciśnieniem wypłukujesz cały syf - czyli w przeciwną stone niż normalnei krąży płyn. Potem jak już wylejesz wode z chłodnicy wlej jakis odkamieniasz ( jak nie masz odkamieniacza to ocet jest the best
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
) i spróbuj tak zostawić na kilka godzin ( ja w lato wystawiłem na słońce i się pięknei cała wygrzewała ) i znów wypłukać chłodnice... Powino przejśc, i nei wlewaj nigdy wody - to jest silnik mercedesa a nie czajnik elektryczny ( w którym też co ok pół roku trzeba ocet zagotować) i już
A jak masz wode w układzie, i taki dziwne objawy to jak dla mnei ( a się oczywiście nei znam
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
) to masz gdzieś przytkane kanały obiegu wodu - wlać ocet , włączyć silnik poczekać 10min, wylać, przeplukać wodą i wlać petrygo (lub cos leprzego
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
) i po sprawie...
Tobie ewidentnie gotuje się woda, a brak termostatu powoduje prace na dużym obiegu ( + chłodnica) i silnik się nei nagrzewa , tylko problem jest z tym że się nei chce zagrzać. Jak u mnie termostat się zawiesil w pozycji ON to 50*C to było max przy temp. otoczenia ok 10*C - termostat z wymianą w serwisie ( zapieczone 3 śruby na pokrywie termostatu - dlatego oddałem , jak coś urwą to niech odkupują
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
) dałem taniej niż termostat w sklepie
![[usmiech]](./images/smilies/usmiech.gif)
!
pozostaje Ci jeszcze głowica - i uszczelka pod nią - ale jak włączysz silnik i odkręcisz korek i masz bąbelki w płynei to masz generalnei słabo
zobacz przy okazji olej - czy nei jest biały...