MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 9:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Grzanie
Post: ndz sty 18, 2004 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Jak jest na dworze temp ok +20'C mam problem z chlodzeniem silnika (termostat jest wyciagniety), jak jade to jest ok. ale gdy stoje w korku to temp bardzo szybko wkracza na max (nie zawsze). Objawy, ucieka woda z chlodnicy (ale tylko czasami hmm) ucieka wezykiem ktory jest przy korku w chlodnicy (chyba tylko), zauwazylem ze jest cisnienie "wypychajace wode". Moze to byc przez peknieta glowice ?? Nie jezdzilem Mercem od czasu skokow temp bo go remontuje od tego czasu ale czas najwyzszy to zrobic i nie wiem od czego zaczac.... Dziwne jest to, ze jak byl u mechanika chodzil ponad trzy godziny i nic, temp w normie wody nie ubylo(nic nie wykryli). Pozniej zrobilem nim moze 1000km, i po tym czasie znowu sie zaczelo i ustalo. wody caly czas dolewam.
Oleju nie bierze prawie wogole (ok. 1l-2l na 10.000)

Pozdrawiam

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł: Re: Grzanie
Post: pn sty 19, 2004 12:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 01, 2002 2:00 am
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Kłapouchy pisze:
(termostat jest wyciagniety)

Czy to znaczy, ze jeździsz bez termostatu? Jeśli tak, to pewnie to jest przyczyna tych kłopotów.

_________________
Wojtek
MB W115 200 '75 "Szmugler"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 12:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Tak jezdze bez (mechanik mi doradzil zebym zawsze w lecie wyciagal hmm) ale dopiero w tym (2003) roku tak sie stalo, jezdzilemostatnie dwa lata w lecie tez bez termo.. i sie nie grzal. Ok wsadze termostat i zobacze co sie bedzie dzialo. Dzieki

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł: Re: Grzanie
Post: pn sty 19, 2004 12:40 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak z max otwartym termostatem (czy bez) sie grzeje, to chlodnica nie daje rady (zamulona).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 12:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Możliwe, że przez zamulona chłodnice traci sie woda ?? Dalem butelke pod ten wezyk co z chlodnicy wychodzi i po paru dniach byla prawie pelna (1,5l)

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 9:23 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Kłapouchy pisze:
Możliwe, że przez zamulona chłodnice traci sie woda ?? Dalem butelke pod ten wezyk co z chlodnicy wychodzi i po paru dniach byla prawie pelna (1,5l)


Generalnie jak jest słabe chłodzenie to ciecz chłodzaca ma tendencje do gotowania się i przez to podnosi sie ciśnienie w układzie chłodzenia (para) które wypycha wode przez korek chłodnicy notabene po to w nim jest spręzyna :D coby nie popekały przewody.

Wsadzenie termostatu nic nie da tyko wręcz pogorszy sprawe.

1. Odmulić chłodnice - płukanie woda pod cisnieniem z węża np.
2. sprawdzić wntylator - visco może masz padnięte i wentylator nie kręci sie z takimi obrotami jak trzeba po zgaszeniu gorącego silnika powinno sie kręcic z wyczuwalnym oporem a po ostygnieciu lżej
3. pompa wody może już nie ma takiej wydajności jak trzeba kawitacja zżarła wirnik ale to już chyba jest SF ;)
4. lub walnieta delikatnie uszczelka pod glowicą i do układu chłodzenia dostają sie spaliny u mnie jak pekła głowica to mi wywaliło całą wode w ciągu kilku minut ale powiem że zjawisko sie nasilało w ciągu kilku dni aż pewnego dnia wyrzygał wode i już.

Ja stawiam na zamuloną chłodnice i walniete Visco.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 9:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Dzieki, odmule chlodnice i sprawdze, Visco juz mi dawno padlo :(, teraz mam wiatrak ze starszego modelu bez visco - wiec sie kreci non-stop).
Ale obawiam się,że to będzie coś z głowicą a szkoda by było rozbierać jak to nie to...

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 1:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Mówisz że masz wodę, płyn chłodzacy ma wyższą temp. wrzenia, poza tym jest gęstszy i posiada inne parametry przewodzenia ciepła niż czysta woda. To tak na marginesie jakby wszystko było OK a dalej kipiało [zlosnik]

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł: nie głowica
Post: pn sty 19, 2004 3:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:02 am
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Cześć ! Jak pisałeś zauważyłeś uciekającą pod ciśnieniem ciecz z chłodnicy ,i obawiasz się ,że to może być głowica .Spoko ! .Ja miałem problem z głowicą i też wywalało mi ciecz chłodzącą ,ale nie1,5 l na kilka dni ,tylko 1,5 l na 10 sekund .Tak więc bez nerw i zrób to co radzili Ci koledzy na tym forum ,czyli odmul chłodnicę ,załóz termostat i tyle .Niestety jak wlejesz płyn ,mogą wyjść na jaw inne nieszczelności ,ale nie koniecznie . [papa]

_________________
W115 ,123 , W114 , a teraz plany ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 4:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 01, 2002 2:00 am
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
MacKuz pisze:
Wsadzenie termostatu nic nie da tyko wręcz pogorszy sprawe.

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Moim zdaniem, bez termostatu przez chłodnicę popłynie mniejszy strumień płynu, niż z termostatem w pełni otwartym.
Kiedy kupiłem swoje auto to właśnie nie miało ono termostatu i objawy były podobne jak u kolegi Kłapouchego. Podczas jazdy temperatura była w miarę ok. (albo była za niska, ale to w zimie), natomiast w korkach płyn się gotował. Po założeniu termostatu wszystkie te kłopoty znikły.
Oczywiście nie wykluczam, że kolega ma np. zanieczyszczoną chłodnicę, ale pierwszą rzeczą, którą bym zrobił to założenie termostatu.

PS
Osobiście unikałbym mechaników, którzy zalecają wyjęcie termostatu, jako sposób na kłopoty z układem chłodzenia.

_________________
Wojtek

MB W115 200 '75 "Szmugler"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 6:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
wyjmij chłodnice - w MB W123 jest to chyba najprostrza operacja z tym samochodem pod maską ( jak ktoś ma grube ręce to trudniej jest bezpiecznik wymienic [zlosnik] )
Jak ją już wyjmiesz, od strony wylotu wodą z kranu pod ciśnieniem wypłukujesz cały syf - czyli w przeciwną stone niż normalnei krąży płyn. Potem jak już wylejesz wode z chłodnicy wlej jakis odkamieniasz ( jak nie masz odkamieniacza to ocet jest the best [zlosnik] ) i spróbuj tak zostawić na kilka godzin ( ja w lato wystawiłem na słońce i się pięknei cała wygrzewała ) i znów wypłukać chłodnice... Powino przejśc, i nei wlewaj nigdy wody - to jest silnik mercedesa a nie czajnik elektryczny ( w którym też co ok pół roku trzeba ocet zagotować) i już [zlosnik]
A jak masz wode w układzie, i taki dziwne objawy to jak dla mnei ( a się oczywiście nei znam [zlosnik] ) to masz gdzieś przytkane kanały obiegu wodu - wlać ocet , włączyć silnik poczekać 10min, wylać, przeplukać wodą i wlać petrygo (lub cos leprzego [oczko] ) i po sprawie...

Tobie ewidentnie gotuje się woda, a brak termostatu powoduje prace na dużym obiegu ( + chłodnica) i silnik się nei nagrzewa , tylko problem jest z tym że się nei chce zagrzać. Jak u mnie termostat się zawiesil w pozycji ON to 50*C to było max przy temp. otoczenia ok 10*C - termostat z wymianą w serwisie ( zapieczone 3 śruby na pokrywie termostatu - dlatego oddałem , jak coś urwą to niech odkupują [zlosnik] ) dałem taniej niż termostat w sklepie [usmiech] !

pozostaje Ci jeszcze głowica - i uszczelka pod nią - ale jak włączysz silnik i odkręcisz korek i masz bąbelki w płynei to masz generalnei słabo :cry:
zobacz przy okazji olej - czy nei jest biały...


Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2004 6:23 pm przez Marcin S, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 6:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
w minione wakacje jechałem nad morze moją 123 200D, otworzyłem termostat bo auto się STRASZNIE grzało,
wyruszyłem i po przejechaniu jakiś 100km temperatura skoczyła ponad 80 stopni!!!!!! i rosła, nie przekroczyła 95 , jechałem wolniej, na miejscu wywaliłem termostat i w drodze powrotnej wszystko było ok
duzo osób mówi ze na lato wywala termostat bo szkoda silnika
kolega ma takie same objawy w Ładzie 2107 jak Kłapouchy
tylko kolegi silnik jest już przegżany i to dobrze...

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 11:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
porada z własnego doświadczenia : uszczelka albo głowica ! niestety :(

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Spoko Becker, moj silnik przegrzany na szczescie nie jset (jestem strasznie wyczulony na tym punkcie - chocbym mial pokonywac 100m godzine i stac co chwile to przy 100' nie pojade ;) ), a co do plynu w chlodnicy hmm poprostu jak caly czas mi uciekal dolewalem wody destylowanej, pozniej wymienilem calosc na wode destylowana zeby sprawdzic ktoredy ucieka i dolewalem co chwile (pozniej odstawilem samochod do garazu i go rozbieralem .. problem chlodzenia zostal) w srode odbieram go od lakiernika wiec jak bede go skladal to wyciagne chlodnice ... i zaloze termostat. Dzieki za rady

Pozdrawiam

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2004 11:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Jak to nie pomoze to sie zabiore za głowice... a tak jej nie chce ruszac
Mam nadzieje ze spawana nie bedzie sie co chwile .... agrr

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl