MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 12, 2010 11:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
Witam.

Od tygodnia mam problem z moim W124 200TE 1991, silnik M102 (Engine 102963 10 109433), skrzynia - 4 biegowy manual (Transmission 716217 01 840305).

Samochod po powrocie z trasy 200km i wrzuceniu na luz po zaparkowaniu zaczal zachowywac sie jakby pracowal na 3 cylindry. Bylo mokro, duzo wody i sniegu dookola, wiec pomyslalem, ze przejdzie samo, co stalo sie, ale na okres kilku dni. Dobrze bylo juz po odpaleniu auta po parominutowym postoju.

Obecnie zachowanie auta wyglada jak nastepuje:
- odpalenie zimnego silnika wrzuca go na 1500-2000 obr. na ssaniu, po czym obroty opadaja do 1200-1000. Po rozgrzaniu bywa roznie: albo silnik utrzymuje poziom 1000 obrotow jako poziom obrotow jalowych albo po wcisnieciu sprzegla badz wrzuceniu luzu silnik na biegu jalowym utrzymuje bardzo niska wartosc obrotow, na tyle, ze albo finalnie zgasnie po kilku sekundach, albo utrzyma sie na tak niskim poziomie z wibracjami odczuwalnymi na nadwoziu (pewnie ma wtedy dobrze pozniej 500), ze powoduje to przygasanie wszystkiego, co odbiera energie elektryczna,
- oczywiscie po wylaczeniu ogrzewania tylnej szyby, swiatel czy nawiewu silnik wskoczy na niewiele wyzszy rejestr obrotow, choc to tez nie jest zasada,
- pasek alternatora nierzadko piszczy, jednak ladowanie jest w porzadku. naciagalem juz alternator i prawdopodobnie tak czy siak pasek bedzie do wymiany, no ale to raczej nie on jest powodem takich cyrkow.

Czy mozecie mi doradzic gdzie szukac winowajcy? Nie chce oddawac auta do serwisu, bo staram sie robic to jak najrzadziej, a poza tym przyczyna moze byc prozaiczna.

Akumulator naladowany.
Swiece nowe.

Co wymienc/przemierzyc/sprawdzic?

Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi.

Pzdr.

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 5:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Arch pisze:
Co wymienc/przemierzyc/sprawdzic?

zawór dodatkowego powietrza pod kolektorem ssącym i/lub klimat tropikalny na kable WN w ciemnopściach.
A co mówi na ten temat złącze diagnostyczne? 3-5?
W razie "w" masz temat odnośnie błędów od "Ukaniu"
miłej lektury
1000 to trochę dużo jak na jałowe bez lpg powinno być około 750- 800 chyba, ja tak mam ale z lpg :roll:
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 5:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
dzieki wielkie. sprawdze zawor i podcisnienia w pierwszej kolejnosci.
w razie potrzeby potem tez dyskoteke z ewentualnymi przebiciami.
diagnostyke tez.

zobaczymy co pomoze :roll:

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
problem (chyba) zazegnany. pisze chyba, poniewaz przejechalem jak na razie autem jakies 10km i wszystko jest "po staremu".

chcialem jednak dopytac o sama diagnostyke złaczem. polaczylem, zmostkowalem, jak kto woli, pozycje 3 z 5 i... nic. oznacza to brak bledow? przyznaje szczerze, ze spodziewalem sie reakcji licznika (wskazowki predkosciomierza/obrotomierza). czy to wlasnie one wzkazywaly by ew. blad, jezeli taki by istnial? czy auto komunikuje sie w inny sposob?

po zdjeciu obudowy filtra powietrza okazalo sie, ze jedno podcisnienie spadlo. wyczyscilem tez wezyki idace do i z silnika krokowego. przedmuchalem co sie dalo, do zaworu dodatk. powietrza pod kolektorem nie dotarlem.

okazuje sie, ze przyczyna byla prozaiczna - lapa trzymajaca linke gazu na silniku odskakujac dociska mikroprzelacznik biegu jalowego. za jej odskakiwanie odpowiedzialna jest sprezynka, ktorej po prostu nie bylo. zostaly tylko puste zaczepy. zalozona nowa. dziala wszystko jak w zegarku :)

dzieki za pomoc!

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl