MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 06, 2010 8:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ostatnio zauważyłem w moim aucie (W140 CL500), że jak silnik jest zimny, odpala i zaraz gasnie, i tak jest 2-4razy, az w koncu odpali i pracuje normalnie, samo odpalenie nie wskazuje na jakies niepokojące oznaki, pali na dotyk lecz po chwili gasnie, sytuacja narasta wraz z wiekszym mrozem tzn. czesciej gasnie, pózniej już chodzi idealnie, tylko ten start.
Wymieniłem kopułki wraz z palcami, przewody WN, wiązka od przepustnicy też jest wymieniona.
Nie wiem czy dobrze myśle, ale ma to cos wspólnego z czujnikiem położenia wału, tylko pytanie czy z uszkodzonym czujnikiem położeznia wału silnik moze pracować normalnie???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 9:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
butek22 pisze:
pali na dotyk lecz po chwili gasnie, sytuacja narasta wraz z wiekszym mrozem

Olej jaki ma kolega ?

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Castrol magnatec 5W-40

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
grabekk pisze:
Olej jaki ma kolega ?


No chyba nie sugerujesz że olej ma znaczenie w takim wypadku. ;) Chyba musiałby być zalany smarem. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Olej raczej nie ma na to wpływu, nawet przy -25 silnik odpalał od strzału, lecz po chwili gasł, generalnie te silniki po odpaleniu przez kilka sekund mają podwyzszone obroty, po czym spadaja do prawidłowej wartośći, i właśnie przy zejsciu na swoje odpowiednie obroty silnik gasnie.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 11:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
No chyba nie sugerujesz że olej ma znaczenie w takim wypadku. Chyba musiałby być zalany smarem.

Powiem koledze ze spotkalem sie z takim przypadkiem przy oleju 10w40 ze gasl jak byl zimny przy temperaturach ponad -10 Nie zadal bym tego pytania gdyby kolega odrazu napisal dokladnie objawy ...

butek22 pisze:
Olej raczej nie ma na to wpływu, nawet przy -25 silnik odpalał od strzału, lecz po chwili gasł, generalnie te silniki po odpaleniu przez kilka sekund mają podwyzszone obroty, po czym spadaja do prawidłowej wartośći, i właśnie przy zejsciu na swoje odpowiednie obroty silnik gasnie.

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 12:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
a ja bym sprawdził przepustnicę na początek

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 8:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 11, 2008 10:46 am
Posty: 36
Lokalizacja: RYDUłTOWY KOłO RYBNIKA
Witam a zorze tak coś z układem paliwa gdzieś mogą być kropelki wody i mróz wiadomo co robi z wodą.Pozdrawiam

_________________
W140 4.2V8
było 126 2.8i 85r,126 3.0i 89r,bmw 730,bmw 750 v12.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 11:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Przepustnica raczej jest OK, inaczej silnik by chodził nierówno itp. a po lekkim rozgrzaniu chodzi jak zegarek.
Co do paliwa, to nie mam pewnosci, sprubuje całkiem wyjezdzić paliwo i zalać pewna 98, z jakims dodatkiem.
Chciałbym jeszcze się upwenić co do czujnik położenia wału, potrzebny jest on tylko do zapłonu???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 12:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
W elektronicznych systemach wtrysku benzyny czujnik położenia wału jest najważniejszym czujnikiem bez którego nawet Ci autko nie zagada,bo skąd by komputer miał wiedzieć kiedy gdzie dać iskrę i wtrysnąć paliwo,skąd by brał informację o obrotach wału.To nie jego wina,podejrzewał bym raczej czujnik temperatury płynu i przepływomierz.Poza tym Twój samochód umożliwia diagnostykę komputerową.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 12:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
bmw pisze:
Poza tym Twój samochód umożliwia diagnostykę komputerową.

Wiem, chyba najprosciej bedzie podpiąć go do kompa i zobaczyc co tam go boli, szkoda kasy na wymienianie potencjalnie niesprawnych cześci.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 7:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Pewnie najpierw podepnij pod kompa .
Przeciez moze to byc tylko czujnik temp. rozruchu..

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl