MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 5:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 616 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 7:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeszcze nie było tak aby jakoś nie było ;-) - Ludzie ludzi robią! - to my tego nie zrobimy?!
A na serio, to jak oglądałem kolektor to owszem pewne kłopty są ale do obejścia, jak będę miał swój na stole to będę się zastanawiał.
Można też zrezygonować z doprowadzania powietrza do jałowych w ten sposób. Bo rozruchowy nie jest już konieczny a zawór obejściowy można zamontować jak przykazali bocznikoująco koło przepustnicy. I nie wiem czy dokładnie tak nie będę robił.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 7:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
No dobra :) podpowiedź otrzymałem z forum W201&W124 tam jest jedno M102 już z elektroniką z forda i działa ,zapytałem autora jak wybrnął z tej sytuacji i w odpowiedzi otrzymałem "olać to" zamontował wtryski tak jak napisałem i jeździ ,ponoć bardzo dobrze.Inny problem z moją listwą jest taki że przeszkadza wspornik dźwigni gazu jest wysoki i tuż za 5 wtryskiem,też chyba go trzeba będzie strugać.Czasem te swapiki są irytujące jak co chwilę coś wyskakuje ,a mi już tylko tej listwy brakuje bo pod maską jest już cała wiącha z kompem i nawet "żyje" bo już na sucho wtryski gadały.Teraz skupie się na ustawieniu zapłonu dla motronika bo czujnik wału zamontowałem w innym miejscu ,a potem zrobię próbę :wypnę moduł zapłonu mercedesa podepnę motronika i powinno to zapalić bo paliwko da KE a iskierkę motronik,a jak da iskierkę we właściwym momencie to i paliwko poprawnie zapoda.
Czujnik położenia wału i jego zębatka (nią ustawia się zapłon dla motronika):
Obrazek
Teraz jest tam pełno płynu z pompy wody,jutro wymiana pompy.....

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 8:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Zakładam że każdy czytał tą relację: LINK.

Niby tam są wtryskiwacze Forda a nie Boscha, ale wygląda na to że nic nie trzeba było kombinować. Jest inaczej? Jakieś fotki? <br>Dodano po 11 minutach.:<br> bmw której listwy ostatecznie użyłeś? Dużo musiałeś przerabiać?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 8:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Myślę że wtryskiwacze forda nie są inne niż bosch'a(o ile to nie to samo :)) ale mogę się mylić ale autor miał ten sam dylemat z wtryskami co ja.Ostatecznie użyję listwy z BMW E32 silnik M30B35,wtryski też z tej listwy,komp z BMW E34 M20B25 ,wiązka ,przepływomierz ,i reszta drobiazgów też z M20B25.Niedługo się przekonam czy ta zmota będzie działać poprawnie :-?

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 9:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ja mam takie wtryski od Mustanga, więc możemy porównać wymiary.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 02, 2010 9:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Wymiary jutro lub po jutrze,fotki:
Obrazek
Obrazek

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 12:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Już mam na stole sondę szerokopasmową :-)
Prawie skończyłem układ regulacji grzania.
Mam nadzieje w tym miesiącu powstanie wersja beta sprawnego układ rodzimego wyświetlacza AFR z bajerami.
Znajduję dla niego dwa podstawowe zastosowania
- współpraca z KE (bierna - wskaźnik składu, czynna - modyfikator prądu EHA na zadaną lambdę)
- stronienie i kontrola MS.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 10:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Działa :) !
wczoraj ustawiłem przy okazji rozbebeszania przodu "zębatkę" dla motronika,dziś przed chwilą podłączyłem motronika do cewki mercedesa odłączyłem moduł zapłonowy merca,podłączyłem sygnał "speed engine" z motronika do instalacji merca i ODPALIłEM! czyli wszystko gra,teraz tylko trzeba listwę paliwową skończyć,podpiąć przepływomierz i można śmigać na elektronice.:)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 8:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
No to teraz raport ode mnie...

Wczoraj skończyłem testy swoich "pudełeczek".

Obydwa podłączone do MegaStim-a działają poprawnie co mnie niezmiernie ucieszyło :)

Na początku nie było prawie żadnej reakcji, ale winna była źle ustawiona wersja firmware-u w MegaTune. Druga rzecz to magiczne styki XG1 i XG2 które trzeba zewrzeć ze sobą by MS reagował na impulsy z symulatora... Jak już przebrnąłem przez te 2 problemy to pojawił się taki banan na gębie że hej ;)

Następny etap to zakup wtyczek DB-37 i wstępny projekt oraz montaż wiązki elektrycznej w aucie. W międzyczasie zakup brakujących czujników, montaż sondy i jak już wszystko będzie dobrze chodziło na sucho to podmiana listwy wtryskowej. Tej ostatniej jeszcze nie mam, ale myślę że coś dobiorę w odpowiednim czasie :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 9:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ja w tygodniu dopieszczę listwę czyli szerokości między wtryskami bo niby już pasują ale dwa są troszkę krzywe,przy okazji chyba uda się je wpuścić głębiej ok 5-10 mm.Muszę kupić gumę z bmw między przepustnicę a przepływomierz żeby całość jakoś połączyć.Mam nadzieję że w ciągu 2 tygodni całkowicie przejdę na elektronikę.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 8:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Zapomniałem powiadomić zainteresowanych że MegaSquirt działa mi poprawnie z przejściówką USB/RS232 z układem PL-2303 jak np. ta z allegro: LINK. Używam właśnie takiego (pożyczony od znajomego, ale na dniach planuję kupić ze 2 sztuki).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 09, 2010 7:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Rozstaw wtrysków w M103 i M104 jest identyczny. Nie może być inaczej gdyż rozsunięcie cylindrów jest identyczne a wtryski są po środku rur ssących, sprawdzone.
Jak już pisał kolega bmw - osadzenie wtrysków w kolektorze M103 wymaga trochę zbawy. Mocowanie w plastiku moim zdaniem odpada - paliwo rozpylane jest za wcześnie. Z uwagi na wysokie ciśnienie i dobrą atomizację jakoś działa. Nie ma powodu abym w projekcie - pupilku stosował olewanie i jakoś działanie :-)
Wyfrezuję gniazda w kolektorze na tyle aby pasowały w nie całe elektryczne wtryskiwacze oraz wytoczę odpowiednie przejściówki uszczelniające. Zachowam doprowadzenie powietrza jałowego w koło wtrysków - przez co z pewnością poprawi się praca na wolnych obrotach.
Końcowka wtrysku elektrycznego będzie położona w miejscu zbliżonym do końcówki wtrysku KE - na tyle na ile oczywiście metal pozwoli.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 9:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ja mam inne problemy z listwą nie mogę jej upchnąć bo wspornik dźwigni gazu stoi tuż za 5 wtryskiem(tylko w W126 go dali chyba) ,więc listwa od BMW i M104 odpada,muszę coś wykombinować innego nawet podłączenie wtrysków wężykami rozważam.Ukaniu kolektor z M104 możliwe że podejdzie cały ale taki jak ma kolega WASYL w W140.Dlaczego tak twierdzę ,widziałem na zdjęciach już kolektor od M104 na stronie MS w linkach które dał na pierwszej stronie kolega voytas,wygląda to obiecująco i przydało by się aby kolega WASYL zdjął filtr powietrza i zrobił sesje zdjęciową kolektora.Wtedy by odpadł problem osadzenia wtrysków.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 10:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli do M103 podszedł by bolt-in kolektor M104 to pewnie warto się bawić.
Ja na razie rezygnuję - koszt kompletnego kolektora ze wszystkimi bajerami potrzebnymi do ASB, linek, elektroniczne przepustnice itd itp - chyba powoduje, że lepiej przerobić ten z M103. Szczególnie, że mam teraz też sprawny tempomat.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 1:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Głupie pytanie: a nie można do M116.965 albo do M117.963/965 założyć oryginalnego wtrysku MB np. z M119.972 czyli takiego jak był w R129 500SL?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 616 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl