MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 08, 2010 8:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej

po pierwsze mam pytanie odnośnie M110:
czy w każdym M110 była taka sama pompa wody? (moje M110 jest chyba pierwszej generacji gdzie np. uszczelnienie wału jest sznurem grafitowym, a nie simmeringiem, a pracuje całość ze skrzynią man. IV starego typu - wydłużona taka.)

po drugie - jak poznać, że pompa kwalifikuje się do wymiany - że jest już mało wydajna?

w lecie grzał mi się trochę silnik, ale jadąc z włączonym ogrzewaniem temp. nie przekraczała "105'C"
visco OK, termostat zmieniłem ale nie pomogło
chłodnica jest stara, więc w ten weekend ją wyczyściłem w środku przy użyciu stężonego HCl [zlosnik] - całkiem sporo syfu wyleciało.
całość będę mógł sprawdzić w lecie i w razie czego chłodnicę wymienię, ale póki mam ją na stole i dobry dostęp do silnika, to może bym wykręcił pompę wody i ew. wymienił.
tylko jak poznać, że jest do wymiany? (luzów nie ma i nie hałasuje)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 8:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Kiedyś oglądałem pompę z silnika z dużym przebiegiem ,straciła 30% materiału z skrzydełek i jej wydajność spadła .Po odkręceniu zapewne będziesz mógł ocenić wzrokowo czy Twoje też się wytarła.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 9:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
a masz może schemat M110 i pompy wody.
ew. czy trzeba na coś specjalnie zwrócić uwagę przy wymianie -np. uszczelnienie czy coś ? (akurat pompy w swojej karierze jeszcze nie rozkręcałem w żadnym silniku)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 10:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Tak, należy zwrócić uwagę na uszczelkę pod pompę. Najlepiej się przed wymianą w taką zaopatrzyć. Ewentualnie starać się nie uszkodzić starej lub złożyć później to na czarny silikon.
Pompa to ostatnia przyczyna problemu z temperaturą w tym silniku, ale może być faktycznie tak jak napisał Gajowy, że śmigła skorodowały i już tak nie pompują wody.
Jeżeli masz już chłodnicę na wierzchu, to dostęp do pompy jest bezproblemowy

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 10:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Miałem podobne rosterki w przypadku M102. Ostatecznie okazało się, że winę za "przegrzewanie się" ponosi czujnik wskaźnika temperatury. Zacznij od tego - koszt ok. 20 pln. Po tylu latach to urządzenie może nie działać poprawnie.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 10:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Bary - ja też obstawiam raczej chłodnicę, bo po załączeniu ogrzewania temp spada 5-10'C, ale skoro się bawię w przegląd układu, to chcę po całości.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 10:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Pom sa 2 rodzaje

Np taka
Obrazek

Lub taka bardziej bym stawial na nia

Obrazek

Co do uszczelki bym kupil erlinga pol roku temu placilem 7,50zł za nia bo te przy pompach sa za cienkie i slabej jakosci
Z jednego dawcy wykrecilem pompe SKF chyba i miala mosiezne smiglo

Jak tego dawno nikt nie ruszal moze byc troche zabawy z imbusami ... [szalone] kola pasowe lubia sie zapiec sruby powkrecaj na klej

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 11:20 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
dzięki - wykręcę i pooglądam, a jak łopatki będą wzbudzały watpliwości, to się wymieni.
a czujnik T też wymienię - a co :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 4:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
pytanie dodatkowe - jaka jest oporność czujnika temperatury w M110 przy różnej temp (np. 80'C, 60'C lub jakiś inny)???
może ktoś sprawdzić, kto ma na 100% sprawne :)
bo może od tego zacznę diagnostykę zamiast się szarpać z osprzętem [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 1:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
nikt nie wie jaka jest oporność czujnika temperatury silnika w W107, W116 czy W123 (bo to to samo)?
na forum znalazłem tylko taki wykres ale tyczy się W126 i 8 cyl:
Obrazek

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 3:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 13, 2010 10:38 am
Posty: 39
Numer GG: 4238578
Lokalizacja: Kraków
lysy2 pisze:
czy w każdym M110 była taka sama pompa wody?

Generalnie występowały dwa rodzaje. Średnice zewn. trzpienia mogły mieć 30 albo 36mm. W dodatku opcjonalnie dostępna jest wersja "wzmacniana".
Oto numery OE:
110 200 0120
110 200 0920
110 200 1720
Obrazek

Wzmacniane:
115 200 0020
115 200 1520
121 200 0920
Obrazek <br>Dodano po 17 minutach.:<br>
lysy2 pisze:
hej nikt nie wie jaka jest oporność czujnika temperatury silnika w W107(...)


Dla czujnika temp. płynu chłodzącego do M110 (przykładowo dla nr OE: 005 542 10 17) znalazłem dwie podane rezystancje:

628 [Ohm] , 70 [Ohm]

_________________
W201 190D Arctic White Star
W124 230CE Diamond Blue Star
W140 S350 Turbo Beethoven
W210 E200CDI Pearl G Black
"S-Klasse (W140) była olbrzymem, którego nauczono tańczyć na paluszkach (...)"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 18, 2010 8:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Cytuj:

Dla czujnika temp. płynu chłodzącego do M110 (przykładowo dla nr OE: 005 542 10 17) znalazłem dwie podane rezystancje:

628 [Ohm] , 70 [Ohm]


a te opornosci to przy 20'C, czy jakies konkretne wskazanie?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl