MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 8:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 7:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Podlacze sie bo nadal walcze z moim ASD. Ciagle wyskakuje blad 8 czyli uszkodzenie wlacznika STOP lub uszkodzenie elektrozaworu ASD i czasami w ogole nie daje sie skasowac. Wlacznik swiatel wymieniony, zawor elektromagnetyczny sprawny (bo ma opor i cyka przy podlaczaniu bezposrednio do akumualtora). Uklad zostal odpowietrzony po podlaczeniu zaworu bezposrednio do akumulatora bo zwieranie stykow 8 i 10 sterownika nie powodowalo jego otwierania. Zarowno na styku 8 jak i na 10 nie ma napieca (a chyba na jednym z nich powinno byc :o). Uklad, gdy akurat nie jest w trybie awaryjnym, sygnalizuje poslizg ale sama blokada kol nie dziala. I teraz pytanie: skad powinien plynac prad do styku 8 (10?) sterownika? czy ASD jest zabezpieczony bezpiecznikiem? Czy ktos dysponuje schematem elektrycznym tego ukladu?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:13 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
kielbik pisze:
Czy ktos dysponuje schematem elektrycznym tego ukladu?


Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 11:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
O, dzieki wielkie VALENTINE123! Nie moge niestety przyznac ci punktu a szkoda, bo niewatpliwie zasluzyles.

Ze schematu wynika, ze sterownik zwiera mase a "plus" - pod warunkiem, ze pedal hamulca nie jest wcisniety - plynie z przekaznika antyprzepieciowego do cewki zaworu stale. Dobrze kombinuje? Czy winnym calego zamieszania moze byc przekaznik antyprzepieciowy?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 11:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z tego schematu tak właśnie wynika.
Musisz mieć + na zaworze po srebrnym i stopie i jeśli zwieranie w gnieździe sterownika nie uruchamia (nie dziwne, że zgłasza błąd) go to trzeba szukać w połączeniach elektryczych - srebrny-stop-zawór-gniazdo.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 11:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Tak to sobie wlasnie wykoncypowalem ;). Jutro bede dlubal. Czy srebrny moze byc przyczyna zamieszania? Jezeli tak, to jak go sprawdzic? Czy jego uszkodzenie moze miec rowniez wplyw na popieprzona prace silnika?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 11:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Srebrny przkekaźnik odcina napięcie po pojawieniu się zbyt dużego.
Pownienieneś mieć normalne napięcie zasilania na 3 prawych wyjściach przekaźnika (jeśli masz taki jak w linku ze zdjęciem) piny (chyba, bo nie widzę dobrze a tutaj nie mam innych schematów - urlop) 7,8,9 żarówka do masy ma świecić.
Jeśli zasila też sterownik silnika - a często tak jest to owszem może świrować.
Jeśli możesz odczytać błędy sterownika ASD to on jest zasilany więc srebrny przkeąxnik musi być uszkodzony połowicznie o ile.
W wiekowych autach warto go wyciągnąć i z zasady przelutować w środku - bo zwykle prędzej czy później nie kontaktuje.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 2:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Witam po dłuugiej przerwie :)

Dotąd wystarczało mi czytanie, ale znów muszę podłączyć się do tematu i zapytać ;)

Niedawno stałem się posiadaczem w201 z ABS i ASD.
ABS wygląda na sprawny, tzn przy hamowaniu na śniegu nie blokuje kół na stałe i "kopie" w nogę.
Natomiast ASD chyba nie działa, sprawdzane dziś. Dopóki oba koła stoją na bardzo podobnym podłożu, to przy ruszaniu ślizgają się oba. Jednak w sytuacji lód/ubity śnieg, koło na lodzie kręci się, a samochód stoi.

Nie zapala się żadna kontrolka ASD, nawet po przekręceniu kluczyka ani w trakcie poślizgu kół.
Czytałem dużo o zaworach, sterownikach itp, jutro zamierzam spróbować odczytać błędy, tylko najpierw sprawdzę, czy kontrolki w ogóle działają. ;)

Czy jest możliwe, aby ASD było całkowicie zepsute i uśmiercone, do tego stopnia że nawet przed odpaleniem nie mignie kontrolka?

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 9:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Zacznij od włożenia żarówki w miejsce kontrolki ASD, bo pewnie poprzedni właściciel ją wyciągnął bo nie mógł sobie poradzić/ lub nie wiedział, że ASD nie działa.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 12:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
ukaniu pisze:
W wiekowych autach warto go wyciągnąć i z zasady przelutować w środku - bo zwykle prędzej czy później nie kontaktuje.
To wlasnie przekaznik antyprzepieciowy byl przyczyna swirowania ASD oraz KE-Jeta. Przelutowanie zalatwilo za jednym zamachem oba problemy :).
bary123ce pisze:
Zacznij od włożenia żarówki w miejsce kontrolki ASD, bo pewnie poprzedni właściciel ją wyciągnął bo nie mógł sobie poradzić/ lub nie wiedział, że ASD nie działa.
Tak jak pisze bary123ce, zacznij od wlozenia obu zarowek (tej po prawej stronie w listwie na dole i tej z trojkatem w liczniku). Chyba, ze ktos wybral prostsza metode i po prostu wyjal sterownik ;). ABS i ASD to niezalezne systemy - maja osbne sterowniki a korzystaja jedynie ze wspolnych czujnikow.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 19, 2010 4:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Dopiero wczoraj znalazłem czas, żeby pogrzebać.

Obie żarówki są ( ta od kontrolki z napisem ASD i od trójkąta w prędkościomierzu) i są sprawne, sprawdziłem. Sterownik jest, tyle stwierdziłem. Niestety kontrolki nadal nawet nie migną po przekręceniu kluczyka, przy próbie przesłuchania sterownika również.

Ponadto namierzyłem jeden spalony przekaźnik, ale nie wiem za co odpowiedzialny. Jest to w201 2.0B 1990r - obok głównej skrzynki z bezpiecznikami pod maską jest mniejsza czarna skrzyneczka z miejscem na kilka przekaźników, ale był tam tylko ten jeden, pozostałe to zaślepki.
Wie ktoś, do czego służył ten przekaźnik? ;)

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 6:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Ponowię temat i moje pytania.

Co może być przyczyną absolutnej śmierci układu ASD? Kontrolki nie zapalają się w żadnej sytuacji, blokada nie działa, zwarcie styków 8 i 10 po wyjęciu sterownika też nic nie daje. Czy przyczyną może być wspominany przez Was przekaźnik antyprzepięciowy? Gdzie go szukać i ewentualnie jak sprawdzić?

Będę wdzięczny za wszelkie rady :)

pozdrawiam
Kuba

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 04, 2010 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
kuba_tcz pisze:
Niedawno stałem się posiadaczem w201 z ABS i ASD.

Sprawdziłeś VIN czy to auto na pewno ma ASD?

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 04, 2010 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
tak, wg VIN ASD jest. jest też pompą nivo, zawór za przednim prawym kołem, wszystkie przewody oraz oczywiście most z wejściem przewodu ciśnieniowego. sterownik koło akumulatora też stwierdziłem. ale może gdzieś nie dochodzi zasilanie, skoro NIC związanego z ASD nie działa?

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 1:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
kielbik pisze:
Podlacze sie bo nadal walcze z moim ASD. Ciagle wyskakuje blad 8 czyli uszkodzenie wlacznika STOP lub uszkodzenie elektrozaworu ASD i czasami w ogole nie daje sie skasowac. Wlacznik swiatel wymieniony, zawor elektromagnetyczny sprawny


hej kolego kielbik,
rozwiazales problem z ASD? Walcze ze znajomym z tym ustrojstwem i problem jest podobny jak u ciebie. Po tescie blyska 8 razy.Wymieniony czujnik stopu i po skasowaniu bledu po jakims czasie znow sie zapala kontrolka ASD. Dodam, ze auto(190D 2.5) mialo stluczke przodem prawym i uszkodzeniu ulegl zbiornik na ZHM(ktory wyciekl) jak i jeden z przewodow z niego wychodzacych. Obe elementy zostaly wymienione,zbiornik na nowo zalany ZHM-em.
Dodam, ze przed wypadkiem ASD nie dzialalo od kilku lat. Jak to zazwyczaj bywa wyciagnieta byla zerowneczka od kontrolki z napisem ASD przez poprzedniego wlasciciela. Niewiadoma jest kwestia czy on mial podobne problemy i sie poddal czy teraz po wypadku sie one nasilily. Teraz chcemy z tym dojsc do ladu, ale brak doswiadczenia w tej materii. Jestesmy juz blisko, ale dalej jest jakis blad w ukladzie [szalone]
Jak pisalem wyzej-czujnik od stopu wymieniony na nowy.Co do elektrozaworu to nie mamy pojecia co to, gdzie to i jak sie to testuje?

prosze o rady.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 12, 2010 1:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
widze, ze nie jestem jedyny, ktoremu brakuje wiedzy na temat tego ASD. Nikt nie wie, gdze szukac przyczyny opisanego problemu?
pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl