MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 9:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 20, 2010 9:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Już dłuższy czas walczę z nierówna pracą silnika tz. zapala bez problemu,na zimnym obroty wskakują na 1000-1100 ale po chwili 1-2 min normują się w granicach 700-czyli OK ,ale silnik buja się na strony,nie jest to objaw wypadania zapłonów bo widać byłoby szarpanie,tylko rytmiczne bujanie prawo-lewo-prawo,sprawdzałem ciśnienie spręzania chyba ze 3-4 razy na 3 rożnych miernikach i wynik jest nawet niezły
1-11 bar, 5-11
2-11 6-11
3-11 7-12
4-12 8-11,5
świece nowe NGK PB6E ,kable nowe-bosch, kopułka,palec -nowe, wałki rozrządu ładne krzywki nie powycierane para zgodna numerycznie,rozrząd idealnie na znakach,aparat tak samo,szczelność układu i podciśnienia wszystkie na miejscu,jedyne co to nieorginalny moduł zapłonu to znaczy z MB ale podobno z silnika 3.8 ( nr. 002 545 26 32 ,bosch 0 227 100 042 ) ale silnik pali na nim bez problemu, wchodzi w obroty momentalnie bez rzadnych czkawek czy zadławień, utrzymuje wolne obroty na tym samym poziomie bez falowania , proszę o jakieś porady,sugestie ,co mozna jeszcze sprawdzić bo ja już nie mam pomysłów-wyczerpanie wszelkich możliwośći !!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 10:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Poduchy i amortyzatory drgań trzeba sprawdzić.
Amorki łatwo się wyciąga i też łatwo można ręką sprawdzić czy jeszcze żyją.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 11:07 am przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 10:40 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lut 16, 2010 2:29 pm
Posty: 6
u mnie bujało silnikiem, na początku to było nawet fajne, ale z czasem coraz dziwniej pracował. U mnie przyczyną był rozdzielacz wtrysku. membranki w środku były już zajechane i nierówno podawał paliwo .


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 10:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Nie pisałem ale oczywiście to też sprawdzałem, są OK, jeszcze teraz właśnie tak myślę,bo auto kiedyś jeżdziło na LPG-teraz tylko PB ,czy czasami nie pozapiekane wtryski ? bo ich nie sprawdzałem !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 10:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprawdzenie wydatku wtrysków oraz jakość pylenia to jest pierwsza po sprężaniu sprawa jaką powinieneś zrobić. Nie ma co sobie głowy łamać jak albo leją albo rozdzielacz źle dawkuje. Przy okazji wymienić wszystkie uszczelki obsady wtryskiwaczy oraz kolektora.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 11:01 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Mam drugi rozdzielacz więc spróbuję zamienić,a i wtryski przy okazji sprawdzę ,nie wiem czy może być to z tym powiązane ,ale niedawno na forum pisałem o regulatorze ciśnienia paliwa który to zaczął nagle lać ,dokupiłem już drugi, nawet udało sie trafić z takim samym nr. jest założony ale żadnej róznicy w pracy silnika nie ma ,jest tak jak poprzednio z tym że nie kapie paliwo !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 11:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie zaczynaj od tyłu! teraz to chyba jakaś taka moda jest :-(
Wyciągnij wtryski i sprawdź jak pylą. Zmierz wydatek i sprawdź czy nie rózni się więcej niż 10% objętości w jednostce czasu. Wymień uszczelki.
EHA czy cieknie czy nie - nie ma wpływu na pracę - jak nie jest uszkodzone. Szczególnie na bujanie będące wynikiem nierównego spalania w konkretnym cylindrze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 11:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Dobra,masz rację / ukaniu/ zrobię jak mówisz bo faktycznie trzeba po kolei a nie na chybił-trafił ,tak to jest jak już ktoś przy motorze coś popieprzył ,zauważyłem jeszcze że mam założony cały wtrysk w alu tzn. nie ma pod spodem gumowego kalosza tylko aluminiowy z 10 cm. łączką gumową do przepustnicy,blaszka na ramieniu przepływki też ma trochę mniejszą srednicę od np. 4,2 . Z EPC-ruskiego wychodzi że niby były i takie i te z gumowym kaloszem, ale nie wiem czy to może mieć też jakiś wpływ na pracę silnika ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 8:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
nierozumiem _masz 560 na zapłonie od 380 i wtrysku od 380(metalowy kalosz)..????a od czego są wtryski,aparat zapłonowy? Bo niezły kundel jest widze. [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 12:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
no własnie , takie cóś już kupiłem,i teraz to mój problem, więc proszę kolegów o pomoc bo widzę że sam tego nie ogarnę,w najgorszym wypadku wsadzę 4,2 ze swojego, bo tego akurat to jestem pewny na 100 %

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 1:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wady wadami i musisz sprawdzić co napisałem.
Ale zerknij z ciekawości na nr silnika - może to jest 116

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 2:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Numer niestety-zatarty ,więc nic z tego,wrzucę parę fotek silnika,możliwe że wtrysk jest z 3,8 ,pewnie ktoś założył jak było LPG żeby nie dokupować często gumiaka-kalosza [zlosnik]
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 5:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Pokrywy zaworów sa od 2 serii(czarne) a jest wyjscie na chłodnice oleju? ma ta chłodnice czy jest zaslepiona?????? jesli ma lub miał to raczej to jest 560. 8)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 7:49 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Proszę się nie wystraszyć,takiego właśnie przywiozłem,po lewej stronie na dole pod lampą jest jakaś chłodniczka-myślę że od oliwy nivomatu ?
Obrazek
a gdzie ma być to wyjście o którym piszesz M4E ? strzeliłem dzisiąj jeszcze parę fotek silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
teraz auto już poskładane w kupę i nawet nieżle wygląda [zlosnik]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 21, 2010 8:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
To własnie chłodnica oleju silnika 8) wszystko wskazuje ze to to chybryda jakas 560 z osprzetem 380.A jaki silnik był fabrycznie????

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl