MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 17, 2009 3:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Witam
Problem jest taki: auto czasem dlawi sie przy przyspieszaniu (opisowo mozna powiedziec ze prycha). Jak mocno wcisne pedal do konca to potrafi także "prychnąć" w kolektor. Mam wrazenie, ze jak nie dotykam przełącznika E/S (od ASB) to wszystko jest OK. Jesli przełącze z E na S (lub odwrotnie) to zaczyna się prychanie. Im dłużej nie ruszam przełącznika, tym mam wrazenie zjawisko ustępuje.
Poza tym plynnie przelacza biegi, przyspieszenie jest dobre, nie slizga sie, itd.

Auto: W124, benyzna, bez LPG (nie bylo i nie ma), skrzynia automatyczna 5-ka.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 9:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Przełącznik E/S może mieć tylko o tyle wpływ, że na E obciążenie silnika jest większe przy przyspieszaniu, gdyż "później" redukuje. Później, znaczy więcej energii trzeba przyłożyć na pedał. Eleketryczna budowa tego układu sprowadza się do zamknięcia obwodu przełącznika, co przekłada się na pracę zaworu podciśnienia i w konsekwencji na podciśnienie lub jego brak w tym elemencie, w którym również chodzi linka gazu przy ASB.

280-tka to M104 z tą cholerną wiązką, więc tu może tkwić przyczyna. Sprawdziłbym świece i fajki, w tym te na cewkach.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 10:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Mor pisze:
280-tka to M104 z tą cholerną wiązką, więc tu może tkwić przyczyna. Sprawdziłbym świece i fajki, w tym te na cewkach.

O wiązce już jakiś czas temu słyszałem. Czy jest jakiś konkretny i ewidentny feler, który mówi-masz do wymiany wiązke? Cyz u każdego M104 może się koniecznosc wymiany inaczej objawiac?

Świece dostalem od poprzedniego własciciela, więc będę musiał wymienić. WYkręcać: na zimno/ na ciepło / na gorąco / jednym szarpnięciem odkręcać / powoli odkręcać ?? Jakieś sugestie?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 11:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Cytuj:
Czy jest jakiś konkretny i ewidentny feler, który mówi-masz do wymiany wiązke?

Jedyny wykrywalny feler i dajacy diagnoze 100% to obejrzenie wiazki.
Musisz z jakiegos kawalka wiazki zdjac czarna izolacje aby moc zobaczyc pojedyncze przewody. Odslonieta kolorowa izolacja pojedynczych przewodow bedzie miala wyraznie widoczne pekniecia.
Im blizej silnika tym bardziej izolacja sie kruszy pod wplywem temperatury, wiec szukaj przy najwiekszym zgrupowaniu przewodow po prawej stronie silnika. Ale szukaj tak, zeby w miare mozliwosci nie wyginac zadnych przewodow, a to ze wzgledu na to ze jak ruszysz jedno to z pewnoscia pokruszy sie tez inne. To naprawde delikatna sprawa, zwlaszcza jak chcesz po takiej operacji jeszcze gdzies pojechac [zlosnik] .

tu masz zdjecia jak to moze wygladac

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 11:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Czytałem, że wiązka jest cholernie krucha. W tym wypadku trzymam sie zasady "lepsze jest wrogiem dobrego" i wole nie ruszać, nie mając awaryjnie umówionego elektryka, który od ręki i "prawie za darmo" wykona nową wiązkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 8:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Mor pisze:
Sprawdziłbym świece...

W koncu znalzlem czas i wymienilem swiece i ... jest OK. Wstyd sie przyznac, ze zamiast od razu to zrobic to zachodziłem w głowę, a nawet pojechałem na diagnoze komputerową.
:oops:

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 2:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
W koncu znalzlem czas i wymienilem swiece i ... jest OK.

U mnie ostatnio w drodze do domu stało się podobnie tylko że zamiast prychania jak by odłączyła się na chwilę połowa silnika, tzn stracił moc i nie chodził na wszystkie cylindry, po wolniejszym przejechaniu kilku km zatrzymałem się, silnik nierówno pracował ale nie zgasł, po dodaniu kilka razy gazu (przegazówka) znów chodził dobrze i dalej do domu wszystko było ok.
W weekend mam zamiar zmienić świece bo wiązkę już mam za sobą.
1. Czy cewki też potrafią jakoś się zużyć od temperatury i wieku?
2. Jakie objawy występują przy padających cewkach?
3. Czy takie objawy mogą dać kable WN od cewek do świec?
Rozumiem że jak pada cewka to nie palą od razu 2 cylindry tak?

Dzięki za odpowiedź.

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 10:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
STRASZNIE demonizujecie te wiązki w M104.
Naczytaliście się, że rozpadają się od dotknięcia palcem.
Miałem już kilkanaście M104 i w jednym tylko wymieniałem dwa kabelki z wiązki.
Większość usterek to błahostki w rodzaju świcka i prądnicka, a nie wiązka.
Poczytajcie sobie na innych forachg jakie ludzie mają problemy z tdi/hdi/cdi to to stwierdzicie, że sparciałe kabelki niskiego napięcia to kaszka z mleczkiem, ew bułka z masłem jak kto woli.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl