MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 23, 2010 9:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Witam.
Takie pytanie mam : gdzie znajduja sie przelozenia licznika w w126? chodzi o to ze po wymianie dyfra od innego modelu by licznik nie przeklamywal to wystarczy podmienic sam licznik bo tam sa odpowiednie przelozenia czy gdzies przy skrzyni ??

pozdrowka


Na górę
Post: wt lut 23, 2010 11:41 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Frytejro pisze:
Witam.
Takie pytanie mam : gdzie znajduja sie przelozenia licznika w w126?


Na płytce licznika patrząc na zegary od tyłu jest mała, papierowa naklejka, czasem pieczątka. Szukaj wartości po "k=".

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 12:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
czyli z tego wynika ze wystarczy zmienic licznik od modelu z jakim jest dyfer i bedzie ok (jezeli skrzynia ma przelozenia taie same) ? :lol:


Na górę
Post: wt lut 23, 2010 1:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Jeśli chodzi o automat to na pewno w skrzyni. Ze skrzyni idzie impuls elektryczny do licznika.
Myślę że ciężko będzie dopasować licznik po wymianie dyfra.
Metoda prób i błędów.
Jeśli chodzi o skrzynię manual to się nie wypowiadam, ale na pewno na EPC jest to ukazane


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 1:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Vivalawita toś mnie nie pocieszyl :P bo to automat... :| no nic sprawdze jak to bedzie wygladalo jak zaloze dyfer.. :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 1:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Sprawdź ile oszukuje i przeliczaj podczas jazdy :lol:
Najważniejsze prędkości to 50, 70 , 90 km /h
A tak z ciekawości. Dlaczego założyłeś inny dyfer?
Czy to ten z przypisu co poszukujesz?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 1:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
tak. od 4,2 zakupilem. A dlatego ze orginal ledwo zipie i zle przelozenia ma po zmanie silnika. Auto wyje a nie jedzie - za mocny i za wolny do tego silnika byl. Wiesz predkosci chwilowe sa malo isttne :d chodzi o servisowanie :D nie dosc ze mam w milach to jeszcze bede przeliczal roznice w km hehehhehe


Na górę
Post: wt lut 23, 2010 2:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
(me: how) pisze:
Na płytce licznika patrząc na zegary od tyłu jest mała, papierowa naklejka, czasem pieczątka. Szukaj wartości po "k=".

Tak to wygląda w realu (nie taka mała ta nalepka). :)

Obrazek

Czujnik w ASB będzie generował zawsze impulsy w liczbie proporcjonalnej do obrotów wału (chyba 1:1) i prędkość wykazywana będzie zależeć od przełożenia dyfra i K licznika.
Znajdź to K na swoim liczniku. Policz o ile zmieniło się przełożenie dyfra (podziel stare przez nowe) i wynik pomnóż przez wartość impulsów a będziesz wiedział ile ma być w "nowym" liczniku.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 2:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
AndyS dzieki wielkie !!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 2:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
No to do kanału i sprawdzaj przełożenie jakie masz teraz na dyfrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 2:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Frytejro pisze:
AndyS dzieki wielkie !!!

Tylko jeszcze jedna uwaga - jak chcesz mieć bez przekłamań to licz dla oryginalnego dyfra jaki powinien być dla danego silnika i podziel przez przełożenie aktualnego. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
Vivalawita pisze:
No to do kanału i sprawdzaj przełożenie jakie masz teraz na dyfrze.

BŁĄD. Kolega pisał:
Frytejro pisze:
ledwo zipie i zle przelozenia ma po zmanie silnika


P.S. Tu przyznaje że nie koniecznie BŁĄD - cały czas miałem w myślach żeby sprawdzić w EPC. Bo jak most był już wymieniany przedtem (tak się zasugerowałem) to wtedy będzie błąd.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 4:11 pm przez AndyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 2:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
AndyS ale dyfer i skryznie i licznik mam orginalne , wiec obecny licznik ma k do dyfra jaki teraz jest i on pokazuje ok. Czy mam liczyc dla orginalnego dyfra w tym przypadku czy do dyfra jaki powinien byc z obecnym silnikiem?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 3:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
"Nowy" dyfer musi być o mniejszym przełożeniu żeby spadły obroty silnika i wzrosła prędkość. Może napisz jaki silnik był (został po nim most, ASB i licznik) a jaki masz to lepiej to "skumam". Ty musisz wymienić dwie rzeczy - najpierw most a potem dobrać licznik. Ale żeby dobrać to trzeba znać ilość impulsów dla fabrycznie spasowanego zespołu most-licznik a potem skorygować dla nowego dyfra.
Sprostuj jak coś źle interpretowałem. :)

Dla założenia że nowy dyfer ma mniejsze przełożenie niż stary trzeba "nowy" podzielić na "stary" i pomnożyć przez K. Dlaczego? Skoro "nowy" dyfer wywoła mniej impulsów ze skrzyni dla 1km drogi to mniej impulsów/min musi pokazać tą samą prędkość dlatego K musi być mniejsze.

P.S. Znowu Forum nie działa - nie mogę wczytać/wysłać. Jak zwykle komunikat:
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 8:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
AndyS dobrze zrozumiales :D i dobrze ja zrozumailem teraz :D albo Ty sie poprawiles w tej 3 wypowiedzi ;) hehe

byl 300 SEL i do tego USA :D - wszystko poza silnikiem zostalo. Na miescie 300PB wszedl 300DT OM603. Dobralem najblizszy dyfer zblizony do orginalu (pominalem dyfer od 5,6 z wiadomych powodow.. ;) ). Obecny orginalny dyfer ma 3,46. Kupilem od 4,2 czyli 2,47 :]. Orginlany w SDLu byl 2,88 a w w124 z tym silnikiem 2,65 ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 8:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Frytejro pisze:
AndyS dobrze zrozumiales :D i dobrze ja zrozumailem teraz :D albo Ty sie poprawiles w tej 3 wypowiedzi ;) hehe

Ja się poprawiłem bo początkowo zrozumiałem że już raz był wymieniany dyfer (przez złe funkcjonowanie Forum nie doczytałem) i wyszło źle.
Frytejro pisze:
byl 300 SEL i do tego USA :D - wszystko poza silnikiem zostalo. Na miescie 300PB wszedl 300DT OM603.

Teraz jasne :lol:
Co z silnikiem - padł? Na LPG jest taniej niż Diesel - wypraktykowane. :)

Zresztą teraz sprawa jest o wiele prostsza.
Frytejro pisze:
czyli z tego wynika ze wystarczy zmienic licznik od modelu z jakim jest dyfer i bedzie ok (jezeli skrzynia ma przelozenia taie same) ? :lol:

I tu moim zdaniem możesz być bliski prawdy bo teoretycznie tak - warto sprawdzić - ale typ skrzyni nie może się zbytnio różnić - trzeba sprawdzić po numerze.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl