MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 27, 2010 5:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Nie wiem czy tak jest w W140 ale jakoś dziwnie przerzuca biegi, np. z 2-3 przerzuca tylko gdy osiągnie 2500 rpm, przy mniejszych obrotach np 2000 i stałym położeniu pedału gazu mogę jechać na 2 dowolnie długo i biegu na 3 nie przerzuci, aby to nastąpiło muszę na ułamek sekundy odpuścić pedał gazu i wtedy przerzuca natychmiast, podobnie 3-4 tylko wtedy nie przerzuca do jeszcze wyższych obrotów.

Reasumując czy żeby przerzucić bieg przy niskich obratach trzeba na moment odpuszczać pedał gazu czy można to w jakiś sposób wyregulować ?

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 27, 2010 6:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
U mnie w 124 jest tak samo, szczególnie widoczne jest to przy przejściu z 3 na 4, muszę odpuścić gaz, żeby przerzuciło na 4. Żeby przerzucił bez odpuszczania gazu, trzeba jechać z minimalnym jego wychyleniem.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 27, 2010 6:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Ale myślisz że jest to normalne ?
Może jakiś czujnik nie działa ?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 27, 2010 11:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Moze macie za bardzo naciagniete linki od regulacji. Chodzi o linke, ktora idzie ze skrzyni do dzwigni od gazu. Trzeba ja zluzowac, wtedy skrzynia bedzi zmieniala przy nizszych obrotach


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 28, 2010 9:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Ok spróbuję poluzować, dzięki.

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 28, 2010 7:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
A ja myslę że nie tędy droga. Skoro chodziła dobrze to linka tylko mogł aise wyciądnąć, a nie naciągnąć.
Może czas na wymianę oleju i filtra.
A może regulacja ciśnienia modulacji.
A może coś z modulatorem?
Niedawno Ukaniu pisał o tym, że trzeba naciągnąć na maxa linkę!
Ale spróbować warto.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 28, 2010 9:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
No właśnie nie widzę zadnej regulacji linki, chyba że jest przy skrzyni, filtr i olej podobno były wymieniane niedawno, może włożyli jakieś tanie zamienniki jak samochód miał iść na sprzedaż, olej jest jakiś prawie przeźroczysty a powinien być chyba czerwony, ile mogą wziąć za sprawdzenie skrzyni w ASO ?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2010 10:40 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
sa tez jasno zolte nei tylko czerwone oleje... nie wiesz co CI wlali ?? to co poszedles na kawe jak Ci robili wymiane ?? :o


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2010 1:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Nie poszedłem na kawę bo kawy nie piję, wymianę robił poprzedni właściciel w Anglii.
Ten jest właśnie jasno żółty, podejrzewam że problemem może być zbyt wysoki poziom oleju, jest na średnio rozgrzanym silniku 5mm powyżej max.

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2010 1:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
no to odessij troche ;) z tego co wiem lepiej skrzynia pracuje jak ma blizej min poziom oleju niz max


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2010 3:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Stan oleju nawet powyżej max nie powinien mieć wpływu na zmianę biegów. Upewnij się, że poprzedni właściciel wymienił też filtr oleju, bo bez jego wymiany mogą dziać się różne dziwne rzeczy.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2010 4:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Filtr mówił że wymienił, ale na jaki to nie wiem, może jakiś kiepski.

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2010 4:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
bary123ce pisze:
tan oleju nawet powyżej max nie powinien mieć wpływu na zmianę biegów.



ma i to duzy wplyw - zwlaszcza skrzynie w w140 lubia glupiec bo tam poziom 1cm to jest chyba litr wiecej.. nie pamietam dokladnie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2010 4:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Ok nie ma co dumać spuszczę do poziomu i zobaczymy.

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 01, 2010 5:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak Ci takie zachowanie przeszkadza, to musisz zluzować linkę idącą z prawej strony skrzyni do układu cięgien gazu. Jak zluzujesz za dużo przestanie działać k-d. Jest przełącznik S-E? - może włącz na Ekonomiczny. Jak nadal będzie się tak zachowywał po zluzowaniu to trzeba szukać głębiej.
Nie spuszczaj oleju, jak oleju jest za dużo to wywali odpowietrznikiem a jak zamało zniszczysz skrzynkę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl