MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 02, 2010 6:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Od jakiś 2 tygodni borykam się z piszczeniem paska wielorowkowego regularnym piszczeniem paska wielorowkowego. Pasek bez pęknięć, wymieniony w lipcu 2009, przejechane 8kkm. Swiecowanie i pryskanie paska silikonowym sprayem daje efekt na 15min. Mam jednak watpliwości, czy to wina paska, ponieważ kiwak razem z rolką są ustawione pod kątem w stosunku do pozostałych kół i bloku silnika (czerwona strzałka). Poza tym chyba na blaszce przy amortyzatorze drgań brakuje śrubki (żółta strzałka, otwór jest nagwintowany). Boję sie, żeby cos się nie rozsypało w czasie jazdy.
Obrazek

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt mar 02, 2010 7:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
darus pisze:
... ponieważ kiwak razem z rolką są ustawione pod kątem w stosunku do pozostałych kół i bloku silnika (czerwona strzałka).

Napinacz do wymiany.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 7:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Własnie tak jak się spodziewałem, dzięki za konsultacje. Najlepiej chyba wisco zdemontować, żeby wymienic napinacz, niestety, nie mam czym zblokować pompy wody, więc jeżeli zabiorę się za to sam, to chlodnice najlepiej chłodnice wyjąć, jak myslicie?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 8:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie trzeba wyjmować chłodnicy, ale visco dobrze odkręcić, żeby osłona wentylatora wyszła do góry.
Można wymienić same łożysko w napinaczu (60-70zł), miałem ostatnio to samo, ale u mnie pasek miał nawet mniej nalatane i też piszczał.
Polecam Conti (70zł) ostatecznie Bosch (60zł).
Tam gdzie żółta strzałka nie musi być śrubki.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 9:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Raczej wymiana samej rolki nic nie da, bo pewnie odchyla go już na tulei gumowej. Szkoda zachodu i lepiej wymienić od razu cały napinacz. Nie polecem żadnych typu Hans Preis, raz kupiłem i pochodził chwilę, po czym się skończył właśnie na tej tulei (choć na początku myślałem, że będzie ok).

Do wymiany nie odkręcałbym całej wiskozy, ale jedynie sam wiatrak z wisco (uwaga, potrafią obrobić się łby na ampule i dobrze mieć śrubki w zanadrzu).

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 5:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie chodzi mi o rolkę a o łożysko, w które wchodzi tuleja napinacza. W Inter Cars'ie dostępne jest takie łożysko w podanej przeze mnie cenie. Cały napinacz jest dużo droższy.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 7:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wymienie jeszcze rolkę napinacza, rolka zdaje się wystepuje jako osobna część. Tak się dzisiaj przyglądałem, do ściągnięcia paska wystarczy opuścić napinacz z rolką, tzn. amoryzator ma się ścisnąć, a sprężyna rozciągnąć. Nie widziałem tam dodatkowej śruby reulacyjnej na pompie wspomagania.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 7:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Witam, podłącze się do tematu ale samochód to C-klas 1,8 benzyna. Amortyzator zakupiony (model z gwintem w jednej główce). I pytanie - o ile z góry problemu nie ma bo odkręcę sobie śrubkę, o tyle na dole nie mam pojęcia co powinienem odkręcić. Śruby żadnej nie widać a w amortyzator-ku przy gwincie miejsce na wielki imbus- mam nim kręcić ?? :o

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl