MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wymiana silnika
Post: śr mar 03, 2010 11:51 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 38
witam, mam merca w123 230ce z automatem, kupiłem silnik od 123 300d. mam takie pytanie- czy musze zmieniac tez skrzynie biegów, most,wał. co jeszcze bedzie potrzebne do takiej wymiany? zbiornik, przewody, pompa moze zostac ta sama?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 12:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
W tym przypadku bedziesz potrzebowal caly naped od przodu do tylu. Most jest tez inny po 3.46 zamiast 3.58, chlodnice oleju silnikowego oraz konieczne bedzie usuniecie popmy paliwwej przy zbiorniku. To tak po krotce

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 3:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
A dlaczego pozbywasz sie tak wspanialego silnika jakim jest 2300ccm?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 3:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 38
właśnie doszedłem do wniosku ze zostawie oryginalna jednostke i założe instalacje gazową! jeżdzi ktoś z was takim motorem zasilanym gazem? jezeli kogos interesuje to moge polecic ten silnik 300d, to motor mojego kolegi- chodzi pieknie, rowno, mieciutko. ma tez skrzynie automata,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 3:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Ale będzie dym [zlosnik]

mercedes230ce82r,lepiej uciekaj z baru, zanim ci ktoś roztrzaska krzesło na głowie :)

Ad. pytanie: Tak, jest pare osób, które mają LPG w tym silniku. Niemniej jednak najwięcej mają do powiedzenia Ci , którzy gazu nie mają - najczęściej posiadacze diesli sieją nie lada zamęt w wątkach o LPG ;)

Poza tym uzyj wyszukiwarki na forum - znajdziesz wszystko na ten temat.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 5:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
ja mam 230e w gazowni, motor ma mały przebieg ale przed zagazowaniem gubił troche oliwy, teraz taż troche gubi ale pozatym zero problemów, w sumie to tylko rok i z 10 000 km ale coś moge powiedzieć, ważne żeby druciaż nie zakładał instalacji,
Pali 10-11 litrów gazu, zawsze odpalam na będzynie, mocy trochę mniej ale i tak warto

_________________
Mietek mój to jest to , kocham go,,,"zmienił moje życie odkąd poskładałem go,
on wyleczył mnie z kompleksów, dał mi swoją moc... to wspaniała jest maszyna, choć stara jest jak ja... Rok 2016, rokiem powrotu mojej 230ce na drogę. Trzymajcie kciuki.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 6:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
ja miałem 124 coupe i wolałem je sprzedac niż zakładać gaz,ale nie o tym. Zastanów się,bo to auto po założeniu gazu na pewno straci na wartości...czy nie lepiej za koszta założenia instalacji kupic sobie np. tico do dojezdżania do pracy czy do szkoły???

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 11:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kaczmar52 pisze:
Zastanów się,bo to auto po założeniu gazu na pewno straci na wartości...

Gdybym szukał W123 to jeżdzenia na codzień to dla mnie zagazowane auto na wartości mocno by zyskało. Jeśli to nie jest auto w stanie kolekcjonerskim, a poczciwa beczucha używana na codzień to montaż gazowni jest jak najbardziej uzasadniony. Zaoszczędzoną kasę można w ramach rehabilitacji wydać przykładowo na "poprawki lakiernicze" ;)

Moje doświadczenie z LPG rozpocząłem świdomie właśnie od beczuchy i jak na razie bez niespodzianek. Przejechane jakieś 25000 km, praktycznie tylko na gazie. Odpalanie oczywiście na benzynie :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 11:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
PanKot pisze:
A dlaczego pozbywasz sie tak wspanialego silnika jakim jest 2300ccm?


Ten silnik nie jest tak wspaniały.
Miałem go w każdym swoim samochodzie i za każdym razem w innej odmianie.
I nie wiem czy jest taki super .

Z ASB w 123 był fajny nawet z lpg, w 201 ciągnie fajnie mimo, że to tylko 122 konie.
Do 124 za słaby nawet bez gazu.
Ale każdy poza jednym dobrze śmigał na lpg.
124 miałem bez gazu, ale za to z rozwalonym wtryskiem 100 zł 100km.
M-102 jest średni.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 11:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
voytas pisze:
kaczmar52 pisze:
Zastanów się,bo to auto po założeniu gazu na pewno straci na wartości...

Gdybym szukał W123 to jeżdzenia na codzień to dla mnie zagazowane auto na wartości mocno by zyskało. Jeśli to nie jest auto w stanie kolekcjonerskim, a poczciwa beczucha używana na codzień to montaż gazowni jest jak najbardziej uzasadniony. Zaoszczędzoną kasę można w ramach rehabilitacji wydać przykładowo na "poprawki lakiernicze" ;)

Moje doświadczenie z LPG rozpocząłem świdomie właśnie od beczuchy i jak na razie bez niespodzianek. Przejechane jakieś 25000 km, praktycznie tylko na gazie. Odpalanie oczywiście na benzynie :)


Tak, ale jak dojdzie do sprzedazy napewno roznica wartosci bedzie znaczaca. Ja bym nie kupil W123 z LPG, a CE to wogole bezsensu.

Najlepiej sprzedac 230CE i kupic ladnego diesla, bedzie najekonomiczniej,

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 11:48 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 17, 2010 11:31 am
Posty: 2
Panowie mam pytanie. Jestem w posiadaniu Mercedesa w123 z 1978 roku(2.3 benzyna) i chce go wyremontowac. Czy macie jakis kontakt do firm ktore sie tym zajmuja w podkarpaciu. Z gory dziekuje


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 1:59 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 09, 2010 10:09 pm
Posty: 2
Jako że to mój pierwszy post chciałbym się przywitać . Mam nadzieję ze dzięki ludziom z tego forum uzyskam kilku porad przy renowacji mojej beczki .

Jestem posiadaczem beczki w której był silnik 2,8 z manualem . Niestety silnik uległ uszkodzeniu i poprzedni właściciel sprzedał go na części . Teraz mam przed sobą poważny dylemat . Jaki silnik wstawić do auta żeby się w miarę odpychało a jednocześnie nie zrujnowało mnie finansowo .


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 8:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam 230 z gazem takie już kupiłem. W momencie kupna auta instalacja miała 1 miesiąc pojeździłem na niej rok czasu i zrobiłem nieco ponad 20 tyś km i zaczęły się przygody. Silnik zaczął chodzić nierówno, trzęsło nadwoziem, w trakcie jazdy przerywał, ogólnie nie dało się jeździć. Instalacja przeszła parę "zabiegów" serwisowych za każdym razem było dobrze tylko na jakiś czas. Ostatnio była regulowana jakieś półtora roku temu. Mechanik zrobił to gratis do jakiejś innej pracy, którą mu zleciłem nawet go o to nie prosiłem bo już daaaaaaaaaaaaawno dałem sobie spokój z tą instalacją i szczerze mówiąc nawet nie wiem jak jeździ bo nie sprawdzałem. Pamiętam tylko kiedyś jak skończyło mi się paliwo i próbowałem odpalić na gazie to skończyło się to tylko na próbie i spacerkiem z kanistrem na CPN. Wiem natomiast, że przy zakładaniu instalacji jest ważne gdzie to robisz, nie jedź do pierwszego lepszego bo tańszy tylko jedź do fachowca. Tyle co mogę poradzić w temacie czytając temat z forum jaguara gdzie ludzie jeżdzą na gazie i nie narzekają.
PS Tak mi się przypomniała taka ciekawostka jak jeszcze gaz u mnie dobrze chodził to często zajeżdzając na stację LPG pracownicy stacji dziwili się, że mercedes i chodzi na gazie. Cóż długo nie pochodził :roll:

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2010 12:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Mój szaraczek ma gaz ponad 3 lata. W moim posiadaniu jest od roku i zrobiłem nim ponad 25 tys. km. Zaraz po zakupie byłem u gazownika na przeglądzie instalacji i wymieniłem parownik i kawałek węża gumowego.
Łącznie z robotą 350zł.
W mieście pali 12-15 litrów gazu, w trasie ok.10 litrów a najwięcej z autostarady - dochodzi nawet do 18 litrów przy prędkościach ok.180km/h.
Tak więc przeliczając to na benzynę wychodzi, że pali mi tak jakby pomiędzy 5 a 9 litrów benzyny.
Myślałem o zdemontowaniu gazu i robiłem próby przez tydzień bez miksera. Palił tyle benzyny co gazu czyli 10 w trasie, 15 po mieście i 17 z autostardy.
U Ciebie pewnie wychodzi tak samo więc policz sobie czy Ci się opłaci przejść na gaz.
Wrócić do benzyny zawsze można bez śladów. Trzeba tylko mieć zapasową obudowę filtra powietrza bo do zagazowania potrzebny jest otwór w tej obudowie.
Bierze mi trochę oleju - ok 0,5 l/1000km ale to nie jest dużo i chyba nie z powodu gazu. Jeżdżę na półsyntetyku 10/40 Castrola.
Miałem kilka "strzałów" (3 może 4). Za każdym razem musiałem poprawić wężyk odmy pod filtrem. Żadnych uszkodzeń przepustnicy.
Spadek mocy - to bajka. No chybaże nie mam czucia i nie rozpoznaję różnicy. Czasami falują obroty na biegu jałowym ale to w niczym mi nie przeszkadza. Podczas jazdy pracuje równo.
Co Cię więcej interesuje?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2010 6:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Nie przejmuj się i zakładaj instalację.Jeśli jeździsz codziennie a auto ma u Ciebie dożywocie to szybko się zwróci.Odnośnie strzałów w beczce z M102 to jeszcze nigdy nie miałem i nie spotkałem się żeby któreś z aut przyjeżdżających do mnie na przegląd miało problemy ze strzałami gazu związane.Co innego M102 w 124 lub 201 te strzelają na potęgę ale tu winę w większości ponoszą sami właściciele aut.
Jedyną rzeczą której możesz się spodziewać po jakimś tam czasie eksploatacji na LPG --uszczelka pod głowicą


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl