MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:38 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 10, 2010 9:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
Mam pytanie do tych co mniej więcej orientują się w temacie. Mieszkam w UK i będę się wybierał z powrotem do polski. Autko oczywiście mam z kierką po prawej stronie, więc pytanie jest ile by kosztowała przekładka na drugą stronę? Oczywiście będzie to opcja ostateczna ponieważ chciałbym zostawić tak jak jest więc będę się dwoić i troić żeby zarejestrować z kierką po prawej stronie. Nie chcę także rejestrować na zabytek.


Na górę
Post: śr mar 10, 2010 10:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
qbek81 pisze:
Oczywiście będzie to opcja ostateczna ponieważ chciałbym zostawić tak jak jest więc będę się dwoić i troić żeby zarejestrować z kierką po prawej stronie. Nie chcę także rejestrować na zabytek.


O ile dobrze mi się wydaje, jeśli nie chcesz rejestrować jako zabytek to możesz się nawet sześciorgić i dziesięciorgić, ale go z kierownicą po lewej nie zarejestrujesz.
Chyba że poczekasz, aż nas UE podreguluje i każe takie wozy rejestrować.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: śr mar 10, 2010 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
Gab pisze:
qbek81 pisze:
Oczywiście będzie to opcja ostateczna ponieważ chciałbym zostawić tak jak jest więc będę się dwoić i troić żeby zarejestrować z kierką po prawej stronie. Nie chcę także rejestrować na zabytek.


O ile dobrze mi się wydaje, jeśli nie chcesz rejestrować jako zabytek to możesz się nawet sześciorgić i dziesięciorgić, ale go z kierownicą po lewej nie zarejestrujesz.
Chyba że poczekasz, aż nas UE podreguluje i każe takie wozy rejestrować.

Gab
Dlatego pytam ile ewentualnie to będzie kosztować bo słyszałem że ceny wahają się od 1500PLN do 8000PLN


Na górę
Post: śr mar 10, 2010 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Gab pisze:
qbek81 pisze:
możesz się nawet sześciorgić i dziesięciorgić, ale go z kierownicą po lewej nie zarejestrujesz.


Z kierą po lewej, to raczej by zarejestrował ;) ;) [zlosnik] ..... Przekładka w Mercedesie jest nieopłacalna. Poza tym i tak (po przekładce) ryzyko problemów z rejestracją jest baaardzo duże.

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
To nie chodzi o opłacalność. Przecież ja go nie zostawie tutaj... samego... łyszałem jednak że można jakoś, poza tym widziałem pare samochodów w polsce z kierą po prawej stronie i na białych blachach. Więc jak to jest?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 12:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Po pierwsze: jezeli samochod ma wazny przeglad to auto jest rejestrowane na jego podstawie i urzedas w okienku nawet nie ma pojecia, czy samochod ma kierownice po lewej stronie, po prawej czy moze w bagazniku. Trzeba co prawda zajechac na stacje diagnostyczna i oplacic danine ale diagnosta ustala jedynie rozstaw osi i nie wypowiada sie czy samochod spelnia wymagania dot. rejestracji. Po drugie: UE juz nas podregulowala i samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 1:06 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kielbik pisze:
samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod.


Znaczy wcale.

Co do przekladki to sciana grodzowa na wymiany, wiec sam sobie odpowiedz, bo nikt lub prawie nikt sie w to nie bawi.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 4:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Znając życie to pewnie w Anglii za dużo za niego nie dałeś... jeśli jego stan jest wart tego żeby go ściągać do polski to zrób to i zarejestruj go na żółte blachy a do codziennej jazdy kup sobie tico albo punto :) nie dość ze bedziesz miał zabytek to jeszcze z kierą z prawej strony :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 11:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
A nie jest tak , że można rejestrować pojazdy wyprodukowane przed 1982 bez względu na to po której stronie jest kiera? Pamiętam na forum był omawiany taki przypadek, beczki z Anglii zarejestrowanej na białe blachy ZGODNIE z prawem.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 12:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
kielbik pisze:
Po pierwsze: jezeli samochod ma wazny przeglad to auto jest rejestrowane na jego podstawie i urzedas w okienku nawet nie ma pojecia, czy samochod ma kierownice po lewej stronie, po prawej czy moze w bagazniku. Trzeba co prawda zajechac na stacje diagnostyczna i oplacic danine ale diagnosta ustala jedynie rozstaw osi i nie wypowiada sie czy samochod spelnia wymagania dot. rejestracji. Po drugie: UE juz nas podregulowala i samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod.


Bardzo interesujące to co piszesz.



,,Wtorek, 23 lutego 2010

Naczelny Sąd Administracyjny ogłosił dziś wyrok w sprawie rejestracji samochodów z kierownicą po prawej stronie w Polsce. NSA oddalił skargę kasacyjną w tej sprawie, pozostawiając w mocy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach odmawiający rejestracji takiego auta. W Polsce nie ma definitywnego i jednoznacznego zakazu rejestracji pojazdów z kierownicą umieszczoną po prawej stronie i wyprodukowanego z myślą o ruchu lewostronnym, ale w każdym indywidualnym przypadku minister właściwy do spraw transportu powinien udzielić zgody - orzekł w środę Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie. Sędzia NSA Anna Lech powiedziała, iż minister może w indywidualnych przypadkach zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych jakim powinien odpowiadać pojazd. W przypadku, którego dotyczy sprawa minister infrastruktury nie wyraził takiej zgody. "Pojazd ma być, w myśl przepisów, tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego m.in. nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie narażało porządku na drodze, zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy i łatwe oraz wygodne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu" - brzmiało uzasadnienie sędzi. Problemem odmów rejestracji w Polsce takich pojazdów w ubiegłym roku zajmowała się już Komisja Europejska, która domaga się zmiany przepisów dotyczących tej kwestii. Początek sprawy miał miejsce, gdy posiadacz sprowadzonego z Wysp Opla Vectra z kierownicą po prawej stronie nie uzyskał w czerwcu 2008 roku od starosty koneckiego zgody na rejestrację pojazdu. Następnie decyzja starosty utrzymana została przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kielcach oraz przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach. Właściciel Vectry odwołał się od tego wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który dziś orzekł, iż w mocy pozostaje wyrok WSA w Kielcach, a skarga kasacyjna została oddalona. Posiadacz pojazdu z kierownicą po prawej stronie jest zdania, że odmowa rejestracji jest złamaniem przepisów unijnych. WSA w Kielcach orzekł jednak w swoim wyroku z kwietnia 2009 r., iż prawo europejskie nie może stanowić podstawy do domagania się rejestracji tego typu samochodu. Dodatkowo sąd zgodził się z argumentami wysuwanymi przez organy niższej instancji, mówiącymi że "umieszczenie kierownicy po prawej stronie zdecydowanie wpływa na pogorszenie bezpieczeństwa użytkowników drogi", a dążenie do zwiększania bezpieczeństwa ruchu powinno być jednym z podstawowych celów w danym kraju. Właściciel Vectry sprawę skierował także do Komisji Europejskiej, która w październiku, czyli już po wyroku WSA w Kielcach, upomniała Polskę za odmowę rejestracji "anglików" argumentując, iż stanowi to złamanie unijnego prawodawstwa. KE zażądała jednocześnie zmiany przepisów. Według Komisji Europejskiej Polska złamała unijną dyrektywę o homologacji typów układów kierowniczych z 1970 r., dyrektywę ramową o homologacji pojazdów silnikowych z 2007 r., a także art. 28 unijnego traktatu gwarantujący swobodę przepływu towarów na wspólnym unijnym rynku. Zdaniem KE polski wymóg sprowadza się do tego, by przed rejestracją takiego auta w Polsce przełożyć mechanizmy na lewą stronę, a ze względu na to, że samochody takie są rejestrowane i jeżdżą w innych krajach Unii, nie ma ku temu powodów. Pełnomocnik właściciela Vectry dowodził wcześniej przed NSA, iż polskie orzecznictwo w tym zakresie jest niejednoznaczne i powoduje niepewność. Na poparcie swego argumentu wskazywał decyzję starosty kwidzyńskiego z października 2004 r., który zarejestrował inny pojazd z kierownicą po stronie prawej. Naczelny Sąd Administracyjny utrzymał w mocy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach. "


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 12:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
kielbik pisze:
Po pierwsze: jezeli samochod ma wazny przeglad to auto jest rejestrowane na jego podstawie i urzedas w okienku nawet nie ma pojecia, czy samochod ma kierownice po lewej stronie, po prawej czy moze w bagazniku. Trzeba co prawda zajechac na stacje diagnostyczna i oplacic danine ale diagnosta ustala jedynie rozstaw osi i nie wypowiada sie czy samochod spelnia wymagania dot. rejestracji. Po drugie: UE juz nas podregulowala i samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod.

Moze i coś zmienili ale znając Polskie realia urząd urządowi nie jest równy
może w jakimś bardziej obcykanym wydziale komunikacji bez problemu zarejestrują a w innym juz nie
sam sie o tym przekonałem rejestrując skrzydlaka
chciałem wykupić tymczasowe(czerwone) tablice aby dostać sie na przegląd i trochę pojeździć
no wiec idę do swojego wydziału a tu mówią ze czegoś takiego nie ma
idę do naczelnika a on to samo ze w Polsce nie ma tablic tymczasowych!!!
troszkę zgłupiałem wiec zacząłem grzebać w necie no i okazało się ze są
wiec dla pewności dzwonie do wydziału komunikacji w Koninie
i tam urzędnik odparł ze nie ma problemu mam przyjść z Briefem tłumaczeniem i opłacona akcyzą i dostane czerwone tymczasowe tablice na okres 14 dni z możliwością przedłużenia
koszt 30zł za tabulki plus jakieś tam za znaczki legalizacyjne w sumie miało to kosztować około 50zł
już miałem jechać po tabulki do konina ale urzędnik odparł ze oni obsługują tylko powiat i miasto Konin a ja jestem z Turku to mam isc do swojego wydziału
zbulwersowany biegnę do naczelnika swojego wydziału mówię mu ze w koninie bez problemu wydają i ze na 100% są takie tablice
na to on w zaparte ze NIE MA TAKICH TABLIC i mam mu du..y nie zawracać

tak wiec ja bym nie liczył na to ze może da sie zarejestrować
chyba ze masz czas i chęci na bieganie od urzedu do urzedu aby cos załatwic
ja zrezygnowałem (załatwiłem resztę formalności i wciągu tygodnia miałem auto zarejestrowane)z walki z naczelnikiem a miałem ochotę go troszkę udubic i zgłosić to gdzieś wyżej

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 2:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A tak przy okazji -
1. Jesteście za czy przeciw rejestracji aut w kierownicą po prawej?
2. Czy jazda takim autem jest w Polsce bezpieczna, zarówno dla kierującego jak i dla innych uczestników?
Chętnie poznam Wasze opinie.

Moje:
1. nie rejestrować, o ile to nie zabytek lub pojazd specjany,
2. jazda takim autem nie jest bezpieczna, n.p. przy wyprzedzaniu,

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 2:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
kielbik pisze:
Po pierwsze: jezeli samochod ma wazny przeglad to auto jest rejestrowane na jego podstawie i urzedas w okienku nawet nie ma pojecia, czy samochod ma kierownice po lewej stronie, po prawej czy moze w bagazniku. Trzeba co prawda zajechac na stacje diagnostyczna i oplacic danine ale diagnosta ustala jedynie rozstaw osi i nie wypowiada sie czy samochod spelnia wymagania dot. rejestracji. Po drugie: UE juz nas podregulowala i samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod


Robert, to, że żyjesz w bardziej ucywilizowanym kraju nie daje Ci podstaw do pisania tego co wyżej. W Polsce nie rejestrują anglików z kierownicą z prawej strony, mimo, że do WK idziesz z ważnym MOT i przetłumaczonym V5- gdzie jasno stoi- kraj pochodzenia UK.

Przykro mi- sam wiesz jak bardzo

Bukol pisze:
A tak przy okazji -
1. Jesteście za czy przeciw rejestracji aut w kierownicą po prawej?
2. Czy jazda takim autem jest w Polsce bezpieczna, zarówno dla kierującego jak i dla innych uczestników?
Chętnie poznam Wasze opinie.


Moim zdaniem:

1.Zdecydowanie rejestrować, przy wprowadzeniu dodatkowego wymogu zmiany lamp przednich i zamontowania np kamery wraz z odbiornikiem umożliwiającym widoczność wewnętrznej krawędzi jezdni i przeciwnego pasa ruchu. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
qbek81 pisze:
Autko oczywiście mam z kierką po prawej stronie, więc pytanie jest ile by kosztowała przekładka na drugą stronę?


Co do tematu, to przerabianie starego mercedesa mija się z celem:

1. Wysoki koszt-w gre wchodzi m.in. zmiana ściany grodziowej, ponieważ jest niesymetryczna

2. Utrata wartości auta przez obniżenie jego oryginalności

Tak wiec kologao po przyjeździe autem do PL, powinnieś wybrać się do konserwatora zabytków oraz rzeczoznawcy

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 3:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Zgadzam się z Bukolem - nie rejestrować. Dlaczego? ano bo egoistą jestem kocham swoje życie i chciałbym bardzo pożyć jeszcze tak ze czterdzieści lat. Umieszczenie kierownicy po prawej stronie powoduje, że manewr wyprzedzania jest bardzo niebezpieczny - szczególnie dla samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Ja w całej swojej pysze nie chciałbym aby o końcu mojego życia decydował kierowca siedzący na miejscu pasażera.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 3:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
Drogi Studencie

Względy bezpieczeństwa można spełnić zakładając do takiego auta np. kamerę, co mogłoby być warunkiem koniecznym zarejestrowania auta ;)

W tej sprawie, jak napisał wyżej Waciak w niedługim czasie czeka naszą ojczyznę rozprawa przed ETS, ponieważ KE będzie naciskać na RP o zmianę przepisów i dostosowanie ich do prawa wspólnotowego, RP z wiadomych względów nie będzie chciała się zgodzić. ;)

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl