Ze smutkiem musze stwierdzic, ze z toba
buckswizz coraz gorzej: najpierw proponujesz jakies kamerki do wyprzedzania* a teraz masz problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Przeciez jako prawnik pownienies wiedziec, ze termin "pierwsza rejestracja" dotyczy daty dopuszczenia pojazdu do ruchu w dowolnym miejscu na Kuli Ziemskiej

.
@
laudan: coczywiscie nie ma i nigdy nie bylo klopotow z rejestracja w Niemczech RHD na zwyklych zasadach. To, ze czegos nie widziales nie oznacza, ze tego czegos nie ma
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Sytuacja, o ktorej piszesz odnosi sie, tak jak napisales, do prototypu. Poprzez przerobke samochod stracil swoje swiadectwo homologacji (ABE) i stad ten papierowy kram. Takie sytuacje moga sie zdarzac tam gdzie pracujesz gdy samochod sluzy do prob lub badan ale nie u "zwyklych" uzytkownikow. W tej chwili nie trzeba juz nawet wprowadzac do dokumentow samochodu faktu zamontowania haka ani rozmiarow opon innych niz wymienionych w dokumentacji samochodu. Wystarczy wozic ze soba instrukcje montazu lub zaswiadczenie producenta, ze dany rozmiar kol jest dopuszczony do uzytkowaia w przedmiotowym samochodzie.
@
stomek,
filippo i inni, ktorzy maja doswiadczenie w prowadzeniu RHD w ruchu prawostronnym: wiecie, ze da sie jezdzic ale jestescie przeciwni rejestracji takch samochodow bo uzurpujecie sobie prawo do decydowania za innych. Dlaczego jeden z drugim wiecie lepiej, czy ja poradze sobie za kierownica okulara za 6000

?!** RHD nie kupi pan Waldek jako pierwszy samochod dla swojej corki zeby wozila dzieci do szkoly. Tak samo nietrafione sa ewentualne argumenty o zlomie i szkodliwosci ekologicznej (te ostatnie jeszcze nie padly ale to pewnie kwestia czasu bo jak nie ma sie czym bronic to zawsze dobrze jest wspomniec o ekologii

). Zlomami sa auta przerabiane z RHD na LHD a do tego "stymuluja" obywateli obecne przepisy. Ale ich zmiana to tylko kwestia czasu - tak samo jak kwestia czasu*** jest uznawanie zagranicznych przegladow przez Niemcow i jednolity podatek drogowy uzalezniony od emisji CO2. Nie moze byc tak, zeby kazdy rzad dozowal Swobody Europejskie jak mu pasuje - wszystko albo nic! W UK tez mozna bez przeszkod rejestrowac LHD i jakos nikt nie rwie wlosow z glowy.
* twoj genialny ekran, zeby na cokolwiek sie nadawal, musialby miec wiekosc polowy szyby czolowej. Ciekawe co bys zrobil gdyby ci zaparowal obiekltyw kamery albo jakas ciezarowa chlustnela w niego blotem? Nie wspomne juz o tym jak swietnie takie urzadzenia dzialaja przy wyzszych predkosciach i niskich temperaturach. Takie "patenty" to sie nadaja dla dziadkow jako pomoc w cofaniu

.
** albo wy siedzicie za dlugo w Polsce albo ja za granica

.
*** moj blad, przyznaje, ze wiedzialem o styczniowym wyroku.