MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 8:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 13, 2010 9:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Witam

Mam problem z wyciekami płynu chłodzącego. Cieknie z miejsca, gdzie jest wejście przewodu nagrzewnicy:

ObrazekObrazek

Ale najgorzej jest w miejscu przylegania pompy do bloku silnika. Praktycznie ciecz spływa po bloku przy nie pracującym silniku, po nocy stania mam małą kałuże pod samochodem. Płynu dolewam 2 litry na 200 km.

W związku z tym mam pytania:
1) jak uszczelnić połączenie pompy z nagrzewnicą ? Czy jest tam jakiś o-ring ?
2) czy między pompę a blok silnika idzie jakaś uszczelka ? Czy ktoś zna jej numery ? Ewentualnie, jak to uszczelnić ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 13, 2010 10:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W obu miejscach są oringi, trzeba wymienić, posmarować uszczelniaczem.
Wcześniej dokąłdnie sprawdzić czy nie leci z uszczelniacza wałka pompy - dziurka od spodu i płynie po całości. Bo to najczęściej jednak jest przyczyna wycieku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 13, 2010 10:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Dziękuję za podpowiedź, czy jeśli miałby kolega chwilkę, czy mógłby mi zaznaczyć na tym foto, w którym miejscu jest to miejsce, o którym kolega wspomniał ? Tył pompy można obejrzeć tylko z kanału i wolałbym wiedzieć, w którym miejscu mam dokładnie szukać

Obrazek

Jak by ktoś jeszcze miał wymiary tych o-ringów, to już w ogóle byłoby super. Pewnie można je dostać w ASO, ale w sklepie z uszczelkami itp. pewnie też coś dobiorę.

Czy konieczne jest stosowanie uszczelniacza ? Po jego zastosowaniu pewnie trzeba odczekać ze 24 godziny, a nie bardzo mam jak zostawić samochód u mechanika na taki okres czasu <br>Dodano po 2 minutach.:<br> A jeśli by ciekło z uszczelniacza wałka to da się coś z tym zrobić ? Kiedyś miałem pompę-trupa z 300E i próbowałem ją rozebrać, ale żadnym sposobem nie mogłem ściągnąć "tyłu" pompy, mimo odkręcenia wszystkich śrub


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 12:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie ma na tym zdjeciu tej dziurki - ona jest od spodu z przodu w korpusie pompy pod wałkiem napędzającym. Cieknie z niej jak uszczelniacz wałka padnie - tylko złom. Trudno ją zobaczyć z kanału.

Dekiel tylny też ma duży oring, mnie się kiedyś udało zdemontować i wymienić ale potem zaraz padł uszczelniacz wałka.

Masz dość duży wyciek, po zimie to moga byc oringi ale jednak skala wskazuje na uszczelniacz wałka, może jednka nie będzie to jego wina.

Ja smaruję lekko szarym dirko, nie czekam. Dobre nowe właściwe oringi na gładkich powierzchniach nie wymagają smarowania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 7:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Mam okazję kupić używkę w dobrej cenie, tylko teraz pytanie, jak ją sprawdzić ?
Moja jednak cieknie najprawdopodobniej przez uszczelniacz wałka. Ale jak sprawdzić pompę mając ją "na wierzchu" czy uszczelniacz wałka jest ok ? I czy nie cieknie w innych miejscach ?
Pewnie trzeba też zwrócić uwagę, czy wirnik nie jest zardzewiały i czy nie chodzi głośno.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 11:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie da się sprawdzić ile pochodzi uszczelniacz wałka w używanej pompie.
Po całości można pi razy oko stwierdzić czy jest mocno wymemłana - nic więcej.
Drobne wycieki też raczej tylko pod ciśnieniem i przy zmianach temepratury.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 7:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Ukaniu, miałeś niestety rację w 100%, ciekło z owej dziurki pod kołem pasowym. Wymieniłem pompę na inną używkę, założyłem nowy o-ring pompa<->blok (koszt 50 gr), posmarowałem silikonem wysoko temperaturowym (na wszelki wypadek) miejsce przylegania. Zobaczymy, ile wytrzyma ta pompa. Mam nadzieję, że długo.
Swoją drogą, wymiana masakra, trzeba wymontować pompę wspomagania i napinacz paska, bo nijak nie da się podjeść do tych śrub na dole.
U Was ta pompa też jest mocowana na 3 śruby 13 i jeden ampul ? dziwne...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl