MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 18, 2010 5:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 12, 2010 5:31 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Sierpc
witam zaczynam do zapytania. chciałbym sie dowiedziec jakie sa potrzebne artykuły aby polozyc szpachle na samochód. chciałbym to zrobic sam(po raz pierwszy) tylko po prostu ie wiem jakie artykuły kupic i jak sie do tego zabrać. jak usunąć lakier, a takżę w niektórych miejscach wychodza pecherze rdzy czym to zasmarować, jaka szpachle polozyc i jakie jeszcze elementy za wszytkie pomocne odpowiedzi dziekuje


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 7:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Forum o lakierowaniu

Akurat dla amatorów.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 7:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pod pecherzami często kryją sie dziury. Jeżeli jest tam jeszcze blacha, miejsce należy dokładnie oczyścic do gołej blachy, potem jakiś grunt reaktywny, potem wszystko schnie. Na zagruntowaną blachę, kładziemy szpachel wymieszany z utwardzaczem (szpachla i utwardzacz występuja w jednym opakowaniu). Szpachel rozprowadzasz metalowymi szpachelkami, po wyschnięciu szlifujesz na sucho (papier min 320, a najlepiej jeszcze drobniejszy). Potem podkład i baza. Jak cos źle powiedziałem niech koledzy mnie poprawią.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 8:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jeśli masz na myśli Wash Primer, to na taki grunt nie dajemy bezpośrednio szpachli. Trzeba to potraktować najpierw podkładem akrylowym.
Warto przejrzeć forum, które podlinkowałem.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 8:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Jakiś czas temu trafiłem na taką fajną tablekę z przekrojem warstw specyfików nakładanych kolejno w trakcie przeprowadzania naprawy blacharskiej uszkodzonego elementu. W prawdze sponsorowane to to jest przez Novol ,ale sama zasada jest niezmienna w przypadku większości producentów:

Obrazek


PZDR!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 8:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 28, 2008 9:16 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Krasiniec/Maków mazowiecki
holyfidoTen link co podales jestem tam zarejesrtowany i powiem wiecej jestem laureatem konkursu z tego forum.
Co do szpachlowania potrzebne sa szpachelki. Pod szpachle przecieramy powierzchnie papierem sciernym 120 i szpachlujesz pozniej docierasz mozesz zaczac od 80 nastepnie 120, 180, 240 i na koniec 320 pod podklad.
Co do miejsc z korozja czyszczisz blache do golego metalu jesli doczyscisz dokladnie mozesz zastosowac podklad epoxydowy i na niego spachlowac, jak nie da rady i zostana slady rdzy mozesz stowac wash primer(podklad reaktywny) lecz po tym musissz odizolowac go jeszcze podkladem akrylowym i po utwardzeniu dopiero mozesz zaczac szpachlowac po nadaniu przyczepnosci papierem sciernym 120


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
McCoy wygląda na to, że Novol sam nie wie co na co nakładać :(
W obrazku, który wkleiłeś pozwalają na Wash Primera kłaść podkład epoksydowy. Natomiast w karcie produktu Wash Primera Novol 340
jest napisane: Nie kłaść bezpośrednio podkładów epoksydowych.

Na forum też piszą, żeby na podkład reaktywny dać podkład akrylowy.

Adams90-90 - mi się to forum o lakierowaniu bardzo podoba.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 10:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
holyfido pisze:
McCoy wygląda na to, że Novol sam nie wie co na co nakładać
W obrazku, który wkleiłeś pozwalają na Wash Primera kłaść podkład epoksydowy. Natomiast w karcie produktu Wash Primera Novol 340
jest napisane: Nie kłaść bezpośrednio podkładów epoksydowych.

Ja właśnie miałem w pamięci tą tabelkę i nie zajrzałem do specyfikacji ;/ Położyłem na reaktywny epoksyd. Mam nadzieję, że nic się nie stanie.....

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 10:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
holyfido pisze:
McCoy wygląda na to, że Novol sam nie wie co na co nakładać
W obrazku, który wkleiłeś pozwalają na Wash Primera kłaść podkład epoksydowy. Natomiast w karcie produktu Wash Primera Novol 340
jest napisane: Nie kłaść bezpośrednio podkładów epoksydowych.


Hmmm...No jest napisane. Jak byk :o Jutro tam zadzwonie i ogarnę temat, bo też jestem żywo zainteresowany - na szczęście jeszcze przed.

Pzdr!

P.S. Pytanie do "wyjadaczy" : czy Novol, to dobra firma? - i nie pytam o traktowanie pracowników i warunki handlowe dla sprzedawców [zlosnik]

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 10:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Pochwal się co ustaliłeś. Dobra, ale nie najlepsza... tak słyszałem

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 18, 2010 11:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Pracuje systemem innej firmy , ale zasada jest taka sama jak na schemacie. Jak rdza to trawienny (reaktywny), potem obowiazkowo epoksyd i dopiero wszelkie szpachle i akryle. Jezeli blacha jest bez rdzy to od razu epoksyd i kolejne warstwy. Przy mokro na mokro mozna stosowac od razu epoksydowy , ale wtedy nie mozna stosowac bazy wodnej, do niej jest inny mokro na mokro. Gradacje papieru jak podal Adams90-90, ale ja pod szpachel z obawy o pozniejsze "grabie" stosuje 180 lub 240.
PS
Temat byl walkowany kilka juz razy, wystarczy uzyc opcji Szukaj

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2010 12:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
nawet ja taki założyłem w HydeParku :)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2010 12:03 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
No, to tyle teorii.

Teraz może ktoś jeszcze by napisał wszystkim chętnym amatorom szpachlowania, że nie jest to takie hop siup i sporo można spieprzyć. Największe ognisko korozji powstało mi w niewinnym miejscu, które kiedyś sam chciałem opanować. Z oryginalnego pierwszego mercedesowskiego purchla wielkości dwuzłotówki zrobiło się całe stado mniejszych dużo bardziej groźnych i 1/4 łuku nadkola poszła się walić. A przygotowywałem się nie gorzej niż te tabelki pokazują.

A jak wiemy błędy zdarzają się także ludziom, którzy z tego żyją i to na autach, które przyjeżdżają do roboty bez korozji (vide pewne srebrne), a co dopiero kiedy autor tematu chce "pęcherze rdzy zasmarowywać".

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2010 10:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
To ja zadam jeszcze jedno pytanie - co z preparatami typu: cortanin, fertan, brunox etc.? Pytam nie o zasadność ich używania, ale o późniejszą obróbkę i ewentualne interakcje z podkładami i tym podobne przeboje - ma ktoś doświadczenie w tej materii?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl