MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 9:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 19, 2010 6:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam. Auto jak w podpisie, mam kilka pytań odnośnie skrzyni automatycznej.
1. Jak doczytałem to skrzynia startuje z II biegu, więc pomiędzy zmianą z II biegu na III skrzynia się ślizga jak wciskam mocno gaz (obroty silnika rosną, bieg przerzuca dopiero po chwili), jednak jak umiejętnie operuję gazem to przerzuca bieg tak że tylko lekko wyczuwam zmianę. Aha na zmianie z III na IV bieg nie mam zastrzeżeń. Co to może być?
2. Skrzynia szczególnie przeciąga biegi gdy jest zimna (auto po nocy). Czytałem że skrzynia przeciąga biegi gdy auto jest nie rozgrzane - by rozgrzać katalizator ale ja nie mam katalizatora.
3.Czy tą skrzynię można jakoś wyregulować by nie odczuwać tego przeciągania?
4. Jak i czym wyregulować by skrzynia zmieniała wcześniej bieg - przy niższych obrotach silnika?
Olej w skrzyni wymieniany około 30 tyś. km. temu.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2010 6:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Cytuj:
2. Skrzynia szczególnie przeciąga biegi gdy jest zimna (auto po nocy). Czytałem że skrzynia przeciąga biegi gdy auto jest nie rozgrzane - by rozgrzać katalizator ale ja nie mam katalizatora.


Olej w skrzyni jest zimny, co wpływa na jej pracę. Z rana trzeba spokojnie przejechać kilka kilometrów aż się wszystko rozgrzeje.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2010 6:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Ad1)Zobacz ten temat,może pomoże.
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 19, 2010 8:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
4. Jak i czym wyregulować by skrzynia zmieniała wcześniej bieg - przy niższych obrotach silnika?

a przy jakich Ci zmienia? U mnie obroty zależą od ilości gazu... Ale w sporym zakresie jest to do 2tyś obr., oczywiście jak dam w palnik idzie wyżej... (ustawienia na S)

reguluje się długością listwy która idzie za silnikiem przy grodzi...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 12:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 30, 2009 1:56 pm
Posty: 244
Lokalizacja: Katowice
jesteś pewny co do wymiany oleju? a może trzeba po prostu nalać nowy olej i zrobić skromną regulację 8)
kick down działa?

_________________
R 107 450 SL '77
W 126 560 SEL '89 - ex
R 129 SL 500 '98 - ex
W 211 270 CDI '03
W 221 500 4Matic - ex
W 140 500 SE '95 - ex
W 126 560 SEC '87 - ex
W 126 560 SE '90 - ex
W 124 300 CE '90 - ex

...a pozdrówcie mi tam!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 9:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
A ja bym stawiał na tarczki.
U kolegi tak było. I także zaczęło się między 2 a 3
Ale ostatecznie został mu tylko 1 bieg na dojechanie do mechanika.
Oczywiście nie było to od razu.
Jeździł jakiś czas z takimi ojawami jak w poście i pokpił sprawę.
Naprawa 2000 zł bo przy okazji doszły tasmy hamujące.


Na górę
Post: sob mar 20, 2010 3:57 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Paweł Sopot pisze:
Czytałem że skrzynia przeciąga biegi gdy auto jest nie rozgrzane - by rozgrzać katalizator ale ja nie mam katalizatora.


To bolączka mojego SECa - muszę wkręcać pomiędzy 2800-3000 obr/min żeby nastąpiła zmiana na 3 po starcie. W ten sposób dogrzewany jest KAT - lecz na ciepłym silniku też tak mam i sprawę mam nierozwiązaną.

Ty opisujesz ślizganie a nie brak zmiany biegu wiec to z innej beczki.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
wojtek_kato pisze:
jesteś pewny co do wymiany oleju? a może trzeba po prostu nalać nowy olej i zrobić skromną regulację 8)
kick down działa?


Prawdopodobnie zmienię olej, jak zrobić tą "skromną regulację"?
Kick down działa mi się wydaje bez problemów.

Janfocus - biegi zmienia lekko ponad 2 tyś. obrotów. Przy łagodniejszym operowaniu gazem może trochę wcześniej.

Kolega Vivalawita pisał o tarczkach - zdaję sobie sprawę że już nie są nowe (mają pewnie tyle lat co auto) ale może można to czymś wyregulować.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: wt mar 23, 2010 10:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
jerzy.l pisze:
To bolączka mojego SECa - muszę wkręcać pomiędzy 2800-3000 obr/min żeby nastąpiła zmiana na 3 po starcie. W ten sposób dogrzewany jest KAT - lecz na ciepłym silniku też tak mam i sprawę mam nierozwiązaną.


A sprawdzałeś zawór podciśnienia odpowiedzialny za sterowanie shift retarderem.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 2:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
Mor pisze:
jerzy.l pisze:
To bolączka mojego SECa - muszę wkręcać pomiędzy 2800-3000 obr/min żeby nastąpiła zmiana na 3 po starcie. W ten sposób dogrzewany jest KAT - lecz na ciepłym silniku też tak mam i sprawę mam nierozwiązaną.




A sprawdzałeś zawór podciśnienia odpowiedzialny za sterowanie shift retarderem.


A możesz napisac gdzie szukac tego zaworu? Jak można zmierzyć podciśnienie które nim steruje?
Bo u mnie może to odpowiada za prześlizgiwanie zmiany z 2 na 3 no oprócz jeszcze tego zaworka
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
ale o tym się dowiem jak teraz pojadę do skrzyniarza.

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl