MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 3:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 20, 2010 8:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Ta historia przydarzyła się wczoraj mojemu szwagrowi. Auto to W124 300 Diesel Turbo z ASB 92’. Podjechał pod sklep, zgasił i po powrocie już nie odjechał. Pierwsze spostrzeżenie było takie, że wypiął się wodzik od dźwigni zmiany biegów lub, że ktoś w ciągu 5 minut zajumał mu wał napędowy pod sklepem. Skrzynia nie wykazuje jakichkolwiek oznak życia obojętnie, w jakiej pozycji wybieraka oprócz "P" a po odpaleniu silnika widać, że pompa zaciąga część oleju w ASB. Przed wystąpieniem tej usterki chodziła idealnie i jeśli wierzyć słowom szwagra absolutnie nic nie wskazywałoby, że coś zaczyna jej dolegać. Nic nie wyło, hałasowało czy chrupnęło. Dziś zdemontowaliśmy ją z auta i po odkręceniu miski olejowej nie znaleźliśmy w niej nic oprócz resztek czystego oleju ATF-220. Dodam jeszcze, że jest to druga skrzynia w tym aucie. Ta ASB została zamontowana w zeszłym roku i pochodziła z modelu W140. Czy ktoś z Was spotkał się z przypadkiem nagłego uszkodzenia ASB bez absolutnie żadnych wcześniejszych objawów i czy może udzielić jakiejś wskazówki, na co zwrócić uwagę przy oględzinach?

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 2:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Cytuj:
zdemontowaliśmy ją z auta i po odkręceniu miski olejowej nie znaleźliśmy w niej nic oprócz resztek czystego oleju ATF-220


z tego co mówisz to jechała na resztkach oleju???

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 8:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Masz rację. Trochę źle to sformułowałem. Skrzynia nie miała żadnych wycieków a poziom oleju był prawidłowy. Pierwsze, co zostało sprawdzone, gdy skrzynia przestała działać to poziom oleju. Napisałem o resztkach oleju w misce po jej opróżnieniu przed demontażem skrzyni z auta.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 8:24 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Właśnie ja opisywałem identyczny przypadek,z tym że u mnie ostał się tylko biedny wsteczny bieg :evil: ,do przodu -ani mru-mru,też nie było żadnych oznak awari , po prostu pojechałem kawałek do przodu,wycofałem i już nie odjechałem, z pobieżnego rekonansu,tzn .wgląd do skrzynki poprzez boczne dekielki ,wynika że zerwało uchwyt na taśmie w którym siedzi bolec od siłownika,po wyjęciu siłownika ? widać przez otwór ewidentny brak tego uchwytu, no cóż zostaje wyjęcie i rozbiórka skrzynki :evil:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 8:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
czarek12 pisze:
Właśnie ja opisywałem identyczny przypadek, z tym że u mnie ostał się tylko biedny wsteczny bieg...

Tak, czytałem o tym, ale w tym przypadku skrzynia nie wykazuje jakichkolwiek oznak chęci współpracy. Nie ma żadnej reakcji na żadnym biegu oprócz działającej blokady "P". Trochę jestem zły na ekipę, która ściągała w sobotę tą skrzynię z auta, bo mieli chociaż sprawdzić czy podczas pracy skrzynia pompuje olej do swojej chłodnicy. Nie mogłem być cały czas przy tej operacji a oni się pospieszyli. Gdy wróciłem skrzynia była już odkręcona i gotowa do wyjęcia.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 9:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zdjąć miskę i zobaczyć czy tłoczek zmiany programu na płycie się porusza.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 2:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
ukaniu pisze:
Zdjąć miskę i zobaczyć czy tłoczek zmiany programu na płycie się porusza.

Miska zdjęta. Brak osadów i opiłków. Tłoczek zmiany programu porusza się. Filtr czysty. Pompa oleju działa. Modulator szczelny. Ruchome i stałe elementy, które są widoczne bez rozbebeszania skrzyni nie wykazują objawów uszkodzenia.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 4:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
U mnie podobne objawy były gdy napęd pompy był ścięty, nastąpiło to podczas złego montażu skrzyni. Auto poruszało się około 3 miesięcy po czym wjechałem do garażu przerzuciłem na P znów na D i auto zostało już w garażu.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 5:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
M100 pisze:
U mnie podobne objawy były gdy napęd pompy był ścięty, nastąpiło to podczas złego montażu skrzyni...

To też odpada, bo montaż skrzyni był przeprowadzony prawidłowo, czyli razem z konwerterem. Wielo wpusty wyglądają bardzo dobrze. Konwerter również.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 6:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
Ja obstawiam Konwerter u mnie bylo tak samo latalem sobie cały dzien autkiem skrzynka ladnie zmieniala biegi na koniec chcialem podpiac przyczepe "wsteczny- cofnołem na D i juz nic kompletnie ani w przod ani w tył nic"
po sprawdzeniu wodzików pompy czy zabiera olej płyty sterującej pozostał tylko konwerter

i był to konwerter

także proponuje zacząć od tego

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 8:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
head pisze:
Ja obstawiam Konwerter...

Być może masz rację, choć wizualnie nic nie wskazuje na uszkodzenie konwertera. Skrzynia jest już zamontowana z innym konwerterem, ale próba dopiero jutro rano.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 10:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
Mirmur pisze:
choć wizualnie nic nie wskazuje na uszkodzenie konwertera

to można tylko sprawdzi po rozcięciu czy coś padło czy nie

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 23, 2010 8:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Mirmur pisze:
bo montaż skrzyni był przeprowadzony prawidłowo, czyli razem z konwerterem

Jak to rozumiec? Załozyliscie skrzynie z konwerterem na niej? :o

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 23, 2010 8:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zostawili konwerter dokręcony do koła zamachowego a potem do tego przykręcili skrzynie.
Skrzynie montuje się zawsze z włożonym i zabezpieczonym plastikowym kołkiem od spodu konwerterem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 23, 2010 10:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
diablos25 pisze:
Jak to rozumiec? Załozyliscie skrzynie z konwerterem na niej? :o

Tak. Przecież konwerter jest elementem skrzyni a nie silnika.

ukaniu pisze:
Skrzynie montuje się zawsze z włożonym i zabezpieczonym plastikowym kołkiem od spodu konwerterem.

Oczywiście ukaniu ma rację.

Niestety wymiana konwertera na inny pochodzący ze skrzyni, która czasem po nagrzaniu gubiła bieg III i IV nic nie dała. Zagadka jest nadal aktualna.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl