MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 25, 2010 10:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Tak, wiem, są dwie szkoły, jedni mówią, że k-jet na gazie nie jeździ a drudzy
po prostu jeżdżą :)

Ale ja o czymś innym - gaz ma sobie prawo czasem jebnąć :) tym bardziej
że pancernemu dolotowi M110 to nic nie szkodzi. U nas od roku był spokój, a teraz mi dwa razy w przeciągu jakiś dwóch miesięcy strzelił. Niby nic (poprzedniej zimy strzelał dwa razy dziennie...) ale co mnie tylko zastanawia, to okoliczności strzału. Otóż nie dzieje się tak ani
podczas zapalania, ani gaszenia, ani podczas gazowania, ani podczas dawania buta, ani podczas przełączania na gaz. Oba strzały wydarzyły się podczas jednostajnej jazdy po płaskim z prędkością ok. 100 km/h i równymi obrotami, po dość długim odcinku przejechanym w ten sposób.

Co to może być? Za bogata mieszanka i nie dopala gazu?

Mam jeszcze inną teorię, choć naciąganą :) oba strzały wydarzyły się
w okresie, gdy auto miało pokaźną dziurę w wydechu, z którą z braku kasy zawalczyłem metodą garażową, więc po miesiącu pojawiła się znowu
i teraz już pora na spawanie. Dziura jest niedaleko za kolektorem, ale tylko w jednej rurze. Co w przypadku M110 oznacza, że 3 gary muszą pchać spaliny przez tłumiki, a 3 w zasadzie od razu w glebę. Czy ta różnica w "obciążeniu" może doprowadzać do nierównomiernego spalania,
czy to nie ma wpływu i szukać bardziej w regulacji instalki i elektryce?

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2010 5:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Strzały powstają tylko i wyłącznie wskutek zbyt ubogiej mieszanki lub niedomagania układu zapłonowego. Generalnie, lepiej, żeby miał troszke bogato, mimo, że spalanie wzrośnie, wyeliminuje to strzały i obniży temperature spalania.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2010 9:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
darus pisze:
Strzały powstają tylko i wyłącznie wskutek zbyt ubogiej mieszanki lub niedomagania układu zapłonowego.

lub zbyt małym luzem zaworów oraz wypalonymi przylgniami [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl