MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 11:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 4:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
diablos25 pisze:
Czy ten czujnik zalacza temp wody czy moze cisnienie w ukladzie

Temperatura i zabezpiecza przed przegrzaniem silnika.
diablos25 pisze:
nie pamietam zeby sie kiedykolwiek wentylator zalczyl sie sam od siebie a nie od klimy.

Może jeszcze temperatura nie była aż tak wysoka, albo czujnik walnięty.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Jutro bedzie nowy korek. W ASO 40 PLN brutto. Zobaczymy czy pomoze. Jak nie, to wywalam termostat i sprawdzam jego temp.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2010 12:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
To ja sie dopne do Twojego tematu i zapytam - czy ktos jezdzil z chlodnica oleju (ta w zderzaku co jest po lewej stronie) a potem bez niej ? czy da sie zauwazyc na np wzroscie temp ze jej nie ma albo cos takiego ??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2010 9:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Korek nie pomogl lub tez pomogl w sposob niezauwazalny. :( . Ale, co sie okazalo to chocbym nie wiem jak zagrzal motor to i tak dodatkowy wentylator nie wlaczal sie, aż do momentu- momentu w ktorym zdjalem wtyczke z tego czujnika o ktorym pisalismy z barym123. Po zdjeciu wentylator sie odrazu zalaczyl a po podlaczeniu z powrtotem odrazu wylaczyl. Cholera nie moge dojsc jak dziala ten czujnik skoro zamiast zalczac wentylator on go wylacza. Wszystko sie dzialo oczywiscie na klimie dzialajacej na maksa. Wychodzi na to ze ten czujnik blokowal ten co jest w ukladzie klimy i wlacza wentylator przy wzroscie cisnienia czynnika chlodzacego. Ale dlaczego tak jest? Czujnik walniety?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 9:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No szkoda, że nie ma poprawy.
Nie wiadomo o którym czujniku mówisz? z Barym pisaliście o 2.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 9:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
O czujniku znajdujacym sie przy wyjsciu gornego weża wodnego z glowicy w strone chlodnicy taki z niebieskim plastikiem.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 10:35 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
diablos25 pisze:
Po zdjeciu wentylator sie odrazu zalaczyl a po podlaczeniu z powrtotem odrazu wylaczyl. Cholera nie moge dojsc jak dziala ten czujnik skoro zamiast zalczac wentylator on go wylacza. Wszystko sie dzialo oczywiscie na klimie dzialajacej na maksa. Wychodzi na to ze ten czujnik blokowal ten co jest w ukladzie klimy i wlacza wentylator przy wzroscie cisnienia czynnika chlodzacego. Ale dlaczego tak jest? Czujnik walniety?


Popatrz dokladnie w VIS sa tam dokladne dane do kazdego typu auta. Ten czujnik z tego co pamietam z dokumentacji klimy zalacza sie przy bardzo wysokich wysokich temp rzedu - 110-120 stopni. OM60x chodza w wyzszych temp niz poprzednia generacja diesli. W OM601 z elektromagnesem, moment zalaczenia elektromagnesu to okolo 105 i zbija do 95 chyba. Termostat masz 80 czy 85? Przy 85 w OM601 temp mialem wlasnie na srodkowej kresce (sprawdzilem 2 termostaty: wahler i 2 wahler z numerem MB z ASO), dlatego nie jestem pewny ukaniu czy ta krecha to nie jest 90 stopni. Uklad sprawy bo bez termostatu z chlodnica zakryta w 2/3 mialem ladnie 80 stopni. Teraz zalazylem termostat od turbo 80 stopni i bede testowal.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 3:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
laudan pisze:
Popatrz dokladnie w VIS

Szto je to Vis?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 4:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ja jestem pewny co do tej kreski bo w OM601 raptem 2 razy mi sie owa kreska zgrala ze wskazowka ... i to bylow Krakowie na zakopiance w korku... tak to trzyma te 85-90 max czyli nie wiecej jak gorna czesc cyfry 8 a jezdze juz 3 lata... zato OM603 95-100 lapie z wlaczona klima w korku momentalnie.. i tak samo mnie to drazni jak diablos25 - bo jestem przyzwyczajony ze om601 ma praktycznie "sztywna" temp.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 9:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Też mam 300 z turbiną, jakieś 2 lata tamu na wiosnę maiłem podobny problem, po sprawdzeniu visca, pompy, wymianie termostatu, okazało się że chłodnica jest zapchana - objawiało się to tym że chłodnica była zimna w gdzieś w 1/3, po jej wymianie problem zniknął i ciesze się stałą temperaturą silnika.
Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 5:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
adamkatowice pisze:
okazało się że chłodnica jest zapchana

Ale zapchana była calkowicie czy jak?
Dzis byłem w dalszej trasie i troche go potestowalem, chlodnice chyba wyeliminuje gdyż nawet właczenie ogrzewania daje efekt tylko chwilowy(gdy zimna woda z nagrzewnicy pojdzie na blok) a nastepnie znow temp rosnie do "lekko ponizej spornej kreski" nadmienie ze nie ma wpylywu czy jade 110 czy 160 km/h , nawet przy ponad 190 temp nie weszla powyzej tej kreski a tylko sie z nia zrownala. w sumie to nie wiem co by sie dzialo gdybym go tak przytrzymal ale jakos nie mam sumienia [zlosnikz] . Jutro sprawdzam termostat tj:jaka ma temp otwarcia bo jak ktos wstawil 85 to moze za malo plynu przepuszczac i stad podwyzszona temp.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 8:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
diablos25 oslone pod silnikiem masz??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 8:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Cytuj:
diablos25 oslone pod silnikiem masz??

Masz. A co?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 9:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
a kompletna z bocznymi kurtynami, ktore sa sprawne czytaj otwieraja sie jak silnik nagrzany??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 9:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Cytuj:
a kompletna z bocznymi kurtynami, ktore sa sprawne czytaj otwieraja sie jak silnik nagrzany??

Nie mialem pojecia ze cos takiego powinno tam byc. Jak to wyglada? Masz moze jakies zdjecia?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl