MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 10:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
sailor pisze:
Tak więc chyba nie ma co odłączać komputera, bo wszystko jest ok.


Przestaw zegar na desce... Wszystko zniknie pokazując obecną godzinę. Tak jak pisałem kilka postów wyżej... Komputer musi znać aktualny czas by stwierdzić przewidywaną godzinę dojazdu.

Ten wyświetlany czas to nie za ile będziesz tylko o której...

Można to stwierdzić zerując "kilometry do celu". Nie będziesz miał przewidywanej godziny dotarcia, a po przestawieniu zegarka na licznikach pokaże ci aktualną godzinę ustawioną w komputerze pokładowym.

U mnie prawdopodobnie przekłamanie nastąpiło w czasie wymiany akumulatora... Tak jak pisałem wyżej nie chcę odłączać aku bo ostatnio zaświeciły mi się trzy lampki. Fakt - zgasły, ale dopóki nie poznam bardziej auta nie chcę kombinować by nie skończyć w serwisie na kasowaniu błędów

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97
Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex
Opel Astra GSI '92 - ex

Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 10:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
JarArt pisze:
Ten wyświetlany czas to nie za ile będziesz tylko o której...

no właśnie - dlatego zawsze będzie się różnić od czasu rzeczywistego. A próbowałeś przy wyświetlaniu funkcji "Ziel" wcisnąć na chwilę przycisk "Limit", "Start" lub "Ziel"? Wtedy powinien wyświetlić się czas rzeczywisty.

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
Tak jest napisane ale to nie działa. Jedynie kiedy można poznać czas rzeczywisty to zmiana ustawienia czasu w licznikach.
Po wciśnięciu "Limit", "Start" lub "Ziel" przechodzi do odpowiednich funkcji.
Próbowałem już różnych kombinacji wciśniętych klawiszy, bez rezultatu...

Jeśli posiadasz kompa u siebie to przy najbliższej okazji sprawdź co stanie się kiedy przestawisz godzinę w licznikach. Ustaw też ilość kilometrów do celu równą prędkości średniej . Wtedy automatycznie powinien policzyć jako godzinę przybycia do celu czas rzeczywisty + 1 godzina.

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 10:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
ok, zobaczę co wyświetla się u mnie i dam znać.

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 1:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
sailor pisze:
ok, zobaczę co wyświetla się u mnie i dam znać.


Kolego możemy prosić o tą instrukcje po polsku, albo na jakiś serwer,albo na PW.Ja umieszcze na forum, żeby była dostępna.

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 12:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
karolkarol pisze:
sailor pisze:
ok, zobaczę co wyświetla się u mnie i dam znać.


Kolego możemy prosić o tą instrukcje po polsku, albo na jakiś serwer,albo na PW.Ja umieszcze na forum, żeby była dostępna.

Całej instrukcji niestety nie mam - dysponuję tylko czterema kartami, dotyczącymi właśnie komputera (dzięki uprzejmości Kolegi JanArt). Instrukcję po polsku obiecał zeskanować Kolega grispit - myślę, że wiele osób na nią czeka :)
A propos instrukcji - ja dysponuję wieloma jej edycjami w formie PDF, niestety tylko do wersji amerykańskich w140 i oczywiście po angielsku ;) Jeżeli będzie ktoś zainteresowany, spróbuję to jakoś wrzucić na forum :)

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 7:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
JarArt pisze:
Piątal pisze:
Szczerze, to nie mam pojęcia, ale nie próbowałeś tak banalnego sposobu jak odłączenie akumulatora na chwilę? Może zadziała.


Chciałem tego uniknąć. Użytkuję Swoją Mercedes dopiero od miesiąca. Raz odłączyłem aku na chwilę (wymiana na nowy) i po wszystkim zaświeciły się trzy lampki - ABS, ESP-BAS, utwardzanie zawieszenia. Fakt zgasły po ruszeniu, ale postanowiłem wtedy, że dopóki nie dowiem się więcej to nie będę kombinował. Z drugiej strony spróbuję dostać się do samego komputerka i wyciągnę tam może wtyczkę.
Napisałem posta bo zastanawiałem się czy MB nie wymyślił prostszego sposobu...


lampka ads będzie zawsze zapalac się po odpięciu aku
resetuje się ją obracając kierownicę od skrajnego skrętu do skrajnego w przeciwną stronę
wtedy lampka zgaśnie,nie powoduje ona zapisu błędu
natomiast odpięcie zasilania powoduje inne ciekawe rzeczy [zlosnikz]
po których trzeba przeprowadzic adaptację czyli słynne relearn procedure np.przepustnic
a to czynnośc trochę upierdliwa
zerknijcie jak to wygląda -na końcu tego linku
http://www.v12uberalles.com/throttle_ac ... rewire.htm

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 8:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
No i znów coś nowego...
Nie wiem czy powinienem w tym wątku, więc gdyby co to proszę admina o przeniesienie.
Może ktoś więcej powie o tym "ponownym uczeniu". Co będzie gdy tego nie zrobimy? Czy możemy zrobić to zawsze czy tylko jako następny krok po odłączeniu AKU?

Poprawcie jeśli coś źle napiszę, a dokładnie niech wypowiedzą się Ci co już to robili ...

1. Włączyć silnik i nagrzać do normalnej temperatury, 80 stopni
2.Wyłączyć i przekręcić kluczyk w stacyjce do pozycji 2 (dop. czyli do włączenia się wszystkich lampek w liczniku) bez włączenia silnika.
3. (tu mam problem) Poczekać na podstawową naukę (- cokolwiek to znaczy). ETA wyda jakiś dźwięk (- ), usłyszymy ( - znów coś, kliknięcie). Poczekać aż wszystkie dźwięki zakończą się (tylko ile tych dźwięków?)
4. Bez cofania kluczyka włączyć silnik.
5. Eksploatować naszą Mercedes przez 30-40 min bez wyłączania silnika, jadąc 65mph (104,61 kmh) i więcej jeśli możliwe. Eksploatować w różnych sytuacjach (chyba chodzi o różne prędkości).
6. Kiedy skończymy, wrócić na parking, nie wyłączać silnika, pozwolić na pracę silnika na wolnych obrotach przez 15-20 min minimum.
7. Kiedy to zakończymy wyłączyć silnik.
8. Gratulacje i takie tam...

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
JarArt pisze:
5. Eksploatować naszą Mercedes przez 30-40 min bez wyłączania silnika, jadąc 65mph (104,61 kmh) i więcej jeśli możliwe.

Ale przecież to w praktyce nierealne!!! No chyba, że podłączyłem akumulator stojąc na parkingu przy autostradzie!

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 9:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
sailor pisze:
Ale przecież to w praktyce nierealne!!! No chyba, że podłączyłem akumulator stojąc na parkingu przy autostradzie!


Masz rację :) Chyba jedyna szansa to noc i na drodze szybkiego ruchu, bo na zwykłej nie znajdziemy odcinka min 110 km bez miasta, wioski, ronda czy czegoś tam innego.
Chyba raczej chodzi o to by w czasie tych 30 - 40 min przekroczyć tą prędkość. Nie koniecznie ją utrzymywać...

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
ja natomiast robiłem dwukrotnie taką adaptację z podpiętym starem
bo wymieniałem wiązkę silnika
pięknie było widac na komputerze jak sterowniki stabilizują obroty ,synchronizują otwarcie przepustnic i przepływ powietrza
oczywiście chodzi o to by przekroczyc tą predkośc a najlepiej to osiągnąc maxymalną tak by sterowniki dostały sygnał w całym zakresie

bez podpiętego komputera raczej nie ma to sensu bo na słuch nie ocenimy wszystkich niuansów w pracy silnika

tym co jeżdżą na gazie nie wiem czy takie fanaberie są potrzebne [zlosnikz]

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
munich pisze:
ja robiłem dwukrotnie taką adaptację


Więc rozumie, że nie zrobiłem błędu w tłumaczeniu.
A może podpowiesz o co chodzi z tymi dźwiękami? (pkt 3)
Coś naprawdę słychać?
Nie wiesz czy można zrobić to zawsze czy tylko natychmiast po podłączeniu AKU?
Z tą prędkością max to może zblokować skrzynię np na 2 biegu i przegonić gdzieś poza miastem - powinno dać rezultaty (w instrukcji na 2 to max prędkość 128 km/h)

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 9:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
dżwięki to klikanie i bzyczenie po przekręceniu zapłonu trzeba cierpliwie poczekac 2-3 minuty aż przestaną się ruszac
nie tyle chodzi o wartośc prędkości co pełne obciążenie silnika po prostu trzeba urozmaicic jazdę i tyle
relearn robi się przy pierwszym uruchomieniu po podłączeniu zasilania

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 9:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
No i Panowie teraz już wszystko wiemy...
Jutro, no może we wtorek do maszyn, odłączmy AKU i robimy RELEARN.
W każdym razie ja robię

Dzięki MUNICH :)

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 10:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
JarArt pisze:
No i Panowie teraz już wszystko wiemy...
Jutro, no może we wtorek do maszyn, odłączmy AKU i robimy RELEARN.
W każdym razie ja robię

Tyle, że to raczej nie jest rozwiązanie Twojego głównego problemu... Bo coś nie chce mi się wierzyć, że zegar na tablicy i ten w komputerze nie są ze sobą synchronizowane (o ile w komputerze jest oddzielny zegar, a nie tylko sygnał z tego z deski).

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl