MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 3:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 25, 2010 6:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
W grudniu wymieniałem termostat (temp. otwarcia 85C). Odnoszę wrażenie, żę silnik osiaga trochę za wysoką temperature. Ostatnio jechałem po obwodnicy trójmiasta, na poczatku obwodnicy jest spore wzniesienie, przy mocnym wciskaniu gazu i jazdą z prędkością 120km/h temp. dochodziła do ok. 105C. Podczas normalnej jazdy temp. utrzymuje się na poziomie 95C, czy to miasto, czy trasa. Jest to niezalezne od temperatury na zewnątrz, podczas silnych mrozów, było tak samo. Poziom płynu w normie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw mar 25, 2010 9:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Wyczyść chłodnicę - może pomoże. U mnie pomiędzy osłoną wisco a chłodnicą było naprawdę dużo syfu.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 4:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Chłodnica jest czysta, niedawno wyciagałem wisco w celu naprawy kiwaka paska wielorowkowego.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 4:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No to musi byc zakamieniona albo nowy termostat nie dziala poprawnie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 3:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
warto sprawdzic czy termostat otwiera sie w pelni (np. w goracej cieczy w pojemniku) i moze nie jest felerny albo wlasnie odkamienic caly uklad, to na pewno nie zaszkodzi ;) zegary sa rozumiem tez ok?

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 6:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Sam nie wiem, czy termostat nie jest felerny, bo po jego wymianie temperatura osiaga taki poziom. Co ciekawego dzis zauważyłem, silnik zagrzany do 95C, otwieram korek zbiorniczka wyrównawczego, a tam praktycznie brak cisnienia, owszem zasyczało lekko, ale przy takiej temp. i po kilkunastominutowej jeździe po mieście, płyn powinien buzować przy otwarciu korka. Uszczelka korka sparciała i sfatygowana, sam zawór korka chodzi.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 8:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
najprościej to wymień korek bo może już uszczelka nie trzyma i nie ma ciśnienia w układzie dlatego temp skacze wyżej

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Post: pt kwie 02, 2010 8:53 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
darus pisze:
W grudniu wymieniałem termostat (temp. otwarcia 85C).


To zaloz termostat 80 stopni (4176.80D Wahlera) i bedziesz mial temp okolo 85. Termostat 85 zachowuje sie tak jak opisales (testowalem w tym roku 2, w tym jeden ASO i trzymaly temp w okolicach srodkowej kreski). Inna sprawa, ze to nie problem dla wolnossacych OM60x, bo temp wlaczenia elektromagnesu w nich to okolice 105 stopni.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 5:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Korek wymienie na próbę, bo brak cisnienia jest conajmniej dziwny. Chłodnica raczek drożna, bo wąż odprowadzający jest gorący. Może masz racje laudan, ja wziałem termostat gates, bo wahlera nie było na ten dzień, ale ciągle mam stracha w trasie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 6:24 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
darus pisze:
bo wahlera nie było na ten dzień, ale ciągle mam stracha w trasie.


Nic my sie nie stanie, ale jak lepiej bedziesz sie czul z nizsza temp to zaloz termostat 80 stopni (od OM602 i 3 turbo).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 9:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
u brata utrzymuje od 100 do 120 'C - wystarczy trzepnąć w licznik i opada do pow. 80. Kabelki z czasem podupadają

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 1:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wskaźnik chodzi bardzo płynnie, bez drgawek, czujnik i elektryke wykluczam. Wczoraj dolałem płynu na równo z kołnierzem zbiorniczka, pojechałem w trase do trójmiasta. Podczas normalnej jazdy temp. 95-98C, wjeżdżając pod górę, a później podczas jazdy z szybkością 170km/h - temp. 105C.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl