MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 1:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 10:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
Myślałem nad tym.
Wiesz wydaje mi się że zegary dają tylko sygnał komputerowi coś w stylu jedna minuta w przód / jedna minuta w tył. Bo skąd komputer wie czy (jak napisałem wcześniej) 3:00 na licznikach to rano czy po południu. Cały błąd penie powstał po moim odłączeniu akumulatora.
Sprawdzę moją teorie w praktyce we wtorek i na pewno dam znać...

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97
Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex
Opel Astra GSI '92 - ex

Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 10:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
Ja we wtorek też pogrzebię w moim i zobaczę, jak to wygląda.

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 8:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
No i pogrzebałem...
Reasumując...
1. Bezpiecznik nr 18 wyłącza tylko podświetlenie - komputer wszystko pamięta
2. Bezpiecznik nr 21 - nic się nie dzieje
3. Bezpiecznik nr 15 - kasuje pamięć komputera (średnia prędkość, spalanie itp.) - nie kasuje godziny :(
4. odłączenie AKU na 5 min nic nie dało :( - skasowana pamięć, godzina nie)
5. Odłączenie wskaźnika (tam stawiałem, że umieszczona jest cała elektronika licząca) i przestawienie zegara w licznikach - nic nie dało.
6. Dokładnie obejrzałem - klawisza RESET - NIET

Czyli dalej przesunięcie czasowe - na wskaźnikach 12:00 na komputerze 20:48 :(
Nie mam już pomysłów... Może odłączenie AKU na więcej niż 5 min pomoże (jak w nie których zegarkach, by dać czas na zmianę baterii).
A może jednak kompletny czas wysyłany jest z zegara w licznikach - tylko po co dodatkowe czujniki czy coś w tym rodzaju?

Nie wiem ... Może w serwisie coś podpowiedzą?
W gruncie rzeczy to nie jest takie ważne i prawdopodobnie na 10 razy może raz z tego skorzystam... Ale z racji mojej natury - dociekliwej natury ... Sami wiecie... Żebym chociaż miał schemat elektryczny....

Ale wszystkim dzięki za pomoc... Oczywiście jak dojdę to napiszę...

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
JarArt pisze:
Może odłączenie AKU na więcej niż 5 min pomoże

Kiedyś jeden mechanik radził mi, żeby w celu zresetowania komputera w samochodzie, odłączyć akumulator na ponad 2 godziny, a najlepiej na całą noc. Tyle, że to były trochę inne czasy i inna marka, ale może zasada ta sama...

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 11:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
Dziś sprawdziłem oba zegary u siebie. Niestety też występuje dziwne przesunięcie w czasie. Wrzuciłem problem znajomemu mechanikowi, który z kolei ma znajomych w ASO. Mam nadzieję, że ustali jak rozwiązać ten problem.

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 10, 2010 4:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
sailor pisze:
Dziś sprawdziłem oba zegary u siebie. Niestety też występuje dziwne przesunięcie w czasie.


Byłoby fajnie gdyby znalazł odpowiedź....

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
Post: sob kwie 24, 2010 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
Tak, jak już pisałem wcześniej, sprawą zajął się mój znajomy z kontaktami w ASO ;) Sztab fachowców przez kilka godzin głowił się nad problemem i... nic. Obiecali, że sięgną do tylko im dostępnej literatury fachowej i w tygodniu dadzą znać co i jak. Tak więc na razie wiem, że nic nie wiem i dalej czekam :)

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
Post: sob kwie 24, 2010 7:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
Ach...
A już myślałem, gdy zobaczyłem na poczcie info o odpowiedzi...
Oczywiście czekam dalej... :)

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
Post: pt lip 09, 2010 8:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
Udało się zsynchronizować... :):):):)
Na początek wyciągnąłem licznik i w ramach wkładania srebrnych ringów na zegary ręcznie przestawiłem godzinę w zegarku na tę wskazywaną przez komputer.... I byłe OK.
Ale potem chciałem zobaczyć jak w praktyce wygląda test licznika i wciskając przycisk na pokrętle od ustawiania godziny zauważyłem że wyskakuje napis 12u i zegar w komputerze ustawia się na 12.00...
Więc chyba tak należy to robić w praktyce - godzina w liczniku 12.00 i przycisk do testowania.
Gwoli ścisłości nie udało mi się zrobić testu, może nie pamiętałem jak powinno się to wykonać (np. w jakiej pozycji ma być stacyjka), ale jakoś to mnie nie zmartwiło i dalej do tego już nie dochodziłem...
Pozdrawiania dla zainteresowanych (zwłaszcza dla sailor'a)

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
czekaj, czekaj... jaki przycisk do testowania..? albo upał rzucił mi się na głowę, albo nic nie rozumiem... ale korci mnie, żeby mimo wszystko biec do samochodu ;) tylko co z tym przyciskiem? u mnie to pokrętło do zegara chyba tylko da się wyciągnąć, żeby przestawić wskazówki...

PS. również pozdrawiam :)

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 8:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
oczywiście poszedłem do samochodu ;) zegarki udało się zsynchronizować, choć nie bez kilku prób ;) ostatecznie wyszło to tak:
1. ustawiłem zegar na 12.00
2. włączyłem zapłon - pozycja 2
3. wyłączyłem zapłon - pozycja 1
4. wcisnąłem ten przycisk w pokrętle zegarka na ok 10s
5. i zadziałało - w okienku przebiegu dziennego pokazał się napis 12u i zegar w komputerze ustawił się także na 12.00

a co do samego testu... znalazłem taki temat:
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... ka#p325805

wciskałem przycisk w pokrętle zegarka przez 10 s i dłużej - przy włączonym zapłonie, włączonym silniku i niestety bezskutecznie - nie zadziałało... czy ktoś może wie, dlaczego?

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
JarArt pisze:
albo upał rzucił mi się na głowę, albo nic nie rozumiem...


... a jednak nie rzucił... :):)
ciesze się że się udało.... jedno wiem na pewno - nie kombinowałem nic ze stacyjką. Ustawiona była w pozycji 2 (teraz sobie przypomniałem) i nie zmieniałem jej położenia...

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
Post: ndz lip 11, 2010 9:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
JarArt pisze:
Ustawiona była w pozycji 2 (teraz sobie przypomniałem) i nie zmieniałem jej położenia...

tak, tylko że w tej pozycji zamiast zerowania zegarka, powinien włączyć się ten test... jak rozumiem, w końcu też nie udało Ci się go uruchomić?

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
Post: ndz lip 11, 2010 5:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
... no właśnie - nie udało się uruchomić... alre nie ubolewam nad tym...

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl