MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 07, 2010 6:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 2:51 pm
Posty: 70
Witam.
Od pewnego czasu moje 240d mocno dymi, tzn. Mam go od roku i odkąd kupiłem było ok, zakopcił troszeczke przy mocnym wciśnieciu gazu ale to też niezawsze, ludzie sie aż dziwili jak go odpalałem.
W zime pojawiły sie kłopoty z odpalaniem więc wziąłem sie za zawory, były źle ustawione. Ustawiłem je i teraz pali czy mróz czy upał "od kopa". Jednak zauważyłem że ostatnio, strasznie dymi na siwo gdy nagle, mocno wciskam gaz, niema w sumie różnicy czy zimny czy ciepły silnik.. Szukałem o tym na forum i w internecie ale nie umiem nic znaleźć a niechce już zostawiać takiej chmury za sobą.. Dodam że spala mi ok 1l/5000km i dymi na szaro.
Moja diagnoza jest taka że dostaje za dużo paliwa, albo wtrysk jest zbyt wczesny.
Czy wymiana uszczelniaczy zaworowych coś pomoże, ew jak to zrobić?
Co ustawić w pompie wtryskowej i czy da sie to zrobić samemu?

Pozdrawiam

_________________
__________________

Polonez Atu Plus gazownia `99 -ex
MB W123 240D

only RWD !


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 9:11 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:11 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Gdańsk
Zacżnij od sprawdzenia wtrysków, jeśli któryś już "leje" czyli po prostu się zużył to warto wymienić komplet na jakieś markowe, a potem porządnie je wyregulować.

_________________
W123 1977 2.4D Automatic
S105 1979


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 1:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Witaj! Jakiego paliwa używasz? Mój na ON chodzi ok, nie kopci. Natomiast po zalaniu BIO PALIWA przy rozruchu kopci na szaro. Podobno to normalne :roll: Może też zalałeś BIO :P Pozdrawiam...

_________________
W115 200D - ex.
W123 200D 1978 - ex .
W168 A140 1999 classic - bzyk.
W210 E290 TD elegance 1996 - Bluuu...
JUNAK M-10 1962 - na całe żcie...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 6:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Litr na 5000km to żadne niewielkie zużycie. wykręć wtryski i zawieź do sprawdzenia. Przestawiony zapłon wiąże sie również z nieprawidłową pracą, stawiam na wtryski.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Na siwo to nie wtryski.
Sprawdź czy Ci nie ubywa chłodziwa lub oleju.
Jak pierwsze to uszczelka pod głowicą i płyn się spala w cylindrze.
Jaki zapach ma dym?? Jak słodkawy to chłodziwo, jak by palił olej to też specyficzny.
Jeszcze jedno...czy kopci cały czas, czy np jak odpalisz to kopci i telepie silnikiem a potem przestaje??

EDIT
Teraz doczytałem, że litr oleju bierze....jak dla mnie, to on właśnie pali olej.

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 9:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Litr oleju na 5000km to przecież wcale nie za dużo. W org. książce załączonej do mojego mesia pisze, że normalne zużycie oleju wynosi 0.25-0.5/1000km ( ja mam 2.8 w benzynie).
Jak dymi na biało tak jak mówisz to na 100% coś się dzieje z płynem chłodzącym, po prostu jakoś dostaje się do cylindra/cylindrów. U mnie miałem dokładnie to samo. W końcu rozebrali mi silnik i okazało się że uszczelka była cała,ale znalażli dziurke w głowicy z powodu korozji. Woda dostawała się nią do cylindra i dlatego miałem za samochodem piękną i dużą biała chmure :)
Radzę to szybko sprawdzić bo może się okazać że na bloku silnika zrobi się wżer z korozji. Ja niestety taki miałem....na szczęście udało się to jeszcze naprawić....ale było blisko :)


Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 9:27 pm przez Styczu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 9:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Co to jest litr/5kkm, wychodzi po 0,2 na 1000, czyli duzo mniej niz większość nowych aut. Świadczy to o dobrej kondycji silnika. Przy walnietej uszczelce pod głowicą za autem robi się biało.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Siwo / biało...zależy od światła chyba

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 2:51 pm
Posty: 70
Chłodziwa mi nie ubywa, chyba że przez ten wężyk u góry przy korku od chłodnicy, tam czasem troche wypluje jak jest za ciepło ale ogólnie nie widze ubytków. Oleju pali/zużywa tyle ile napisałem wcześniej, zużywa przez to że czasem troche mi oleju kapnie z korka uszczelniającego od pompy wtryskowej. Byłem dziś u mojego "ulubionego" mechanika, który zawsze wszystko robił przy dieslach w mojej rodzinie, pooglądał beczke i uznał że to muszą być uszczelniacze zaworowe, tym bardziej że kopcenie wzmogło sie kiedy zostały one wyregulowane i dostały luzu. Gdyby była to wina wtrysku to kopcił by częściej, a nie tylko przy ostrej "przegazówce" zapłon też raczej od samości by sie nie przestawił, a beczka pali ON normalne ilości(8 do 9l w lato)

A więc czy wymiane uszczelniaczy dam rade zrobić sam? Ew. jak to zrobić?

_________________
__________________



Polonez Atu Plus gazownia `99 -ex

MB W123 240D



only RWD !


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 10:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Tylko nie wiem jak to się ma do kopcenia :roll:

_________________
w123 240D

s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 11:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Jak "gryzący w oczy" jasny dym to może być zapłon .

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 7:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Jakbyś miał nieszczelne uszczelniacze to by najwiecej kopcil w momencie zapalenia zimnego silnika po dłuższym przestoju. Najmniejsza ilość wody w cylindrach potrafi zrobić niezłą chmurke

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 7:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 2:51 pm
Posty: 70
Styczu pisze:
Jakbyś miał nieszczelne uszczelniacze to by najwiecej kopcil w momencie zapalenia zimnego silnika po dłuższym przestoju.

To by się zgadzało bo jak troche postoi to nieźle zakopci jak go odpale, przy odpalaniu "na ciepło" już tak nie jest, a jak to w końcu jest z tymi uszczelniaczami, robił to ktoś, trzeba do tego głowice ściągać?

_________________
__________________



Polonez Atu Plus gazownia `99 -ex

MB W123 240D



only RWD !


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 8:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Hey,
Da się. U mnie wymieniali uszczelniacze bez ściągania głowicy, ale szło to im bardzo mozolnie. W ciągu dniówki zdołali wymienić tylko 4 uszczelniacze. Za orginalne uszczelniacze zapłaciłem w ASO 279 zeta...ale u mnie jest sześć garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 6:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 2:51 pm
Posty: 70
byłem sie pytać wczoraj i chyba żyje w nie tym mieście co trzeba bo nikt sie tego chwycić nie chce :(

_________________
__________________



Polonez Atu Plus gazownia `99 -ex

MB W123 240D



only RWD !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl