MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 13, 2010 4:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
Koledzy i koleżanki!

Problem jest następujący - wymieniłem silnik. silnik jaki był to 2.3E o numerze 13 J 83 - zapewne stary tym silnika 102. silnik jaki został włożony to też 2.3E najprawdopodobniej z w124 o numerze 102 962 10 129 830. różniły się kolektorem wydechowym (cieńsza mocowanie do głowicy) i kolektorem ssącym (miał podpięcia do podciśnienia i dwie dodatkowe kostki), ale kolektory zostały wkręcone ze starego silnika. dodatkowo był też czujnik położenia koła zamachowego, który został wykręcony. samochód oczywiście jeździ... ale nie jest to żadna rewelacja. przyśpieszenie ma znikome, moc znikoma, zapłon trzeba było odkręcić całkowicie na regulacji i bez śruby mocującej całkowicie go przyśpieszyć na maksymalne wychylenie. i teraz mam pytanie do znawców tematu - czy wałki rozrządu i fazy są w tych silnikach takie same? aparat zapłonowy został ze starego silnika. próbowałem z innym aparatem od nowszego modelu, ale jest to samo. i nie wiem w czym szukać przyczyny

pozdrawiam

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 4:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
M102.962 to jest silnik 2 litrowy z W201 o mocy 118-122 konie.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 4:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
aha ... czyli na szrocie nie wiedza co sprzedają,albo dobrze wiedza a wciskają głupotę.. no to ładnie :-?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 12:09 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kmlsns pisze:
aha ... czyli na szrocie nie wiedza co sprzedają,albo dobrze wiedza a wciskają głupotę.. no to ładnie :-?


Miałeś 980 z mechanicznym wtryskiem, a włożyłeś 962 :)

Moc Ci spadła z 136 na max 122 .

Nie wydaje mi się , że te 14 koni az tak bys odczuł, zabite 980 jest słabsze od średniego 962, więc szukaj dalej.
Najprościej przełozyc sam słupek, a osprzet zainstalowac od 980.

Poza tym oni tacy Ciemni czy jak? 980 jest na wąskie dwa paski 962 na jeden szeroki z napinaczem na rolce, nie patrzyłes czy kupiłes sam słupek?
Jełśi słupek i po pomiarze kompresji jest ok. to go zostaw, i szukaj jak wpsomniałem gdzie indziej.

Drugą ważną rzeczą są podciśnienienia, jedno zamotanie i nie ma mocy, a ich jest sporo w 980 jak i w 962.
Sam słupek to tylko mechanika, i tu nie ma róznic w fazach wałkach itp.
każde 102 pociągnie na osprzęcie z innego.
W 980 zapłon ustawisz sam, w 962 zapłonu nie ustawiasz. Wiele jest takich zaułków w przekładkach.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 1:06 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
THC pisze:
Miałeś 980 z mechanicznym wtryskiem, a włożyłeś 962

Powiedziałem - mam w beczce silnik 2.3E i szukam drugiego. no i dali mi ten


THC pisze:
Poza tym oni tacy Ciemni czy jak? 980 jest na wąskie dwa paski 962 na jeden szeroki z napinaczem na rolce

były koła na szerokie rolki i powiedzieli "aaa... to sie wymienia i nie ma z tym problemów"

i chyba zapomnieli wspomnieć o tym że potrzebny jest też komputer do sterowania - dobrze mi się wydaje?

kompresja jest dobra na 1,3 i 4 cylindrze było 11,5 a na 2 cylindrze 10 z hakiem.

przymierzam się do wymontowania tego silnika i oddania go i poszukania prawdziwego 2.3E - nie jest to chyba zły pomysł? jak sądzicie?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 7:47 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wezmą go?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 10:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kmlsns pisze:
- nie jest to chyba zły pomysł? jak sądzicie?

Jeżeli ktoś za darmo Ci go wymontuje i zamontuje inny to może i nie taki zły...

Pytanie brzmi: co zyskasz? Ile zapłaciłeś za ten silnik?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 11:01 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
21 dni roboczych mam na zwrócenie go od momentu kupna. wiec wezmą go i jeszcze przeproszą ze mnie okłamali.

Za darmo to nie ... ale za skrzynkę piwa wymontują i nie zamontują :P

za silnik zapłaciłem 570 zł. znalazłem już drugi taki sam co miałem , za 400 tylko ze po drugiej stronie polski koło Żarów. a co zyskam - pewność tego że mam to co chciałem mieć. tylko ze nie chodzi tu o kwestie finansowe jeśli chodzi o zyskiwanie - pytanie który z silników warto było by mieć pod maska? bo ja osobiście jestem za 2.3 niż jakaś przypadkowa i przerabiana dwulitrówka

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 11:23 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak na prawdę patrząc na Twój podpis to powinieneś mieć w 76 roku M-115:):)

Wracając do tematu, szukaj silnika od 124 230E lub od 190E 2.3.
I tak masz szczepana to co za różnica, a jest większa szansa,że ten od 124 czy 201 będzie w lepszym stanie niz minimum 15 letni 980.
Tobie i tak potrzeba sam słupek, osprzęt podejdzie od 980.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 11:35 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
w oryginale to w ogóle był 2.0D w manualu, ale jak kupiłem beczkę to miał włożony 2.3e w automacie i tak się przyzwyczaiłem do niego ze nie chce innego - no chyba że jakiś mocniejszy.

Mówiąc "słupek" masz na myśli goły silnik?

właśnie znalazłem silnik 2.5b 6 cylindrowy z w123 (w papierach rok 77) wraz z całym osprzętem - i teraz pytanie - warto się nad nim zastanawiać ? http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... silnik.jpg

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 12:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ten silnik 2,5 to M123. Prawdopodobnie skrzynia biegów nie podejdzie z M102,a sam M123 w dobrym stanie to rzadkość i ma pewne zalety jak miły dźwięk i kultura pracy ale ma też swoje małe wady jak duży apetyt na paliwo [zlosnik] miałem ten silnik w W115 i wiem że 17 litrów w mieście to nie problem [zlosnik].

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 3:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
znalazłeś taki silnik M123 to jesli z niego nie skorzystasz poproszę o kontakt bo szukam takiego najlepiej wyślij SMS 606 252 260
odwdzięczę się !!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl