MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 6:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 11:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dzisiaj bestia ozyla.
Zakupilem 5l benzynki w karnisterku.
Zrobilem wezyk od pompy do filterka, a z filterka do karnistra.
Akumulator od QP chwile pokrecilem rozrusznikiem, pompa zaciagnela paliwo do filtra i po tym po ok 10s auto odpalilo.
Silnik faktycznie chyba nie pali na wszystkie gary.
Co mnie zdziwilo po otwarciu korka wlewu oleju nic nie wydostawalo sie na zewnatrz. Ani jakis podmuchow, ani chlapania olejem.
Rzecz która mnie martwi i zastanawia 15 minut pracy silnika i 5l benzyny zniknelo. Czy jest to mozliwe ze przelewem trafilo do baku? (przelew zostal podlaczony jak powinien byc do baku a nie do karnistra)
5L benzyny 24 zl
weżyk ok 20 zl
dzwiek 6 garow bezcenny [zlosnik]

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 11:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Miałem okazję powozić beczką z takim silnikiem. Przyznaję , że dźwięk gaźnikowego 250 na pełnym gazie jest odlotowy, źle ustawiony palił mi nawet 40l/100km [zlosnik] .

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 10:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
vpiqs pisze:
Rzecz która mnie martwi i zastanawia 15 minut pracy silnika i 5l benzyny zniknelo. Czy jest to mozliwe ze przelewem trafilo do baku? (przelew zostal podlaczony jak powinien byc do baku a nie do karnistra)
Oczywiscie, ze reszty paliwa musisz szukac w zbiorniku. Pompa paliwa ma wydatek znacznie wyzszy niz jest w stanie skonsumowac silnik. W zaleznosci od obciazenia 50-90% paliwa przelewa sie z powrotem do baku.
vpiqs pisze:
dzwiek 6 garow bezcenny (zlosnik]
Skoro nie chodzi na wszystkie to slyszales dzwiek 3-4 garow a ten jest calkiem pospolity [zlosnik].

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 17, 2010 3:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wczoraj wlalem paliwo do baku, podlaczylem przewody od filtra do przewodu stalowego. Krece a on nic. Okazalo sie ze jak spuszczali paliwo przed oddaniem na zlom nie mogli odkrecic przewodow to je przecieli.
Po ok godzinie zabawy pod autem (ok. 21 a auto stoi na dworze) wymienilem wezyk. Odpalilem i postanowilem, ze przejade sie nim.
Przejechalem ok 600m jak wrocilem auto chodzilo naprade dobrze rowno, cicho.
Dzisiaj rano niestety nie chcial juz ze mna gadac.
Jak juz odpalil chodzil wyraznie na 4 gary. Wczesniej zalozylem waz pod filtr powietrza (gryby, elastyczny, metalowy) i podlaczylem podcisnienie od swiatel. Nic nie pomagalo. Sprawdzilem kable i sie zaczelo.....a raczej skonczylo. Kable sie "utlenily" i praktycznie przestaly istniec.
Objechalem cale swoje miast i kicha nikt nie mial w ofercie nawet na zamowienie. Tylko oryginal na jeden cylinder wyszlo ok 140 zl.
Ostatni telefon Fota i jutro kabelki marki KEGER beda u mnie ciekawe co sa warte sadzac po cenie to chyba niewiele 131 zl.
Jutro zdam relacje. <br>Dodano po 17 godzinach. 48 minutach.:<br> Kable wymienione, ale dalej kicha.
Kupiłem nowe świece, ale dali mi inne i nie pasują.
Węgielek z kopułki odpad wiec w poniedziałek zamówię kopułkę i palec.
Zrobiłem dzisiaj pomiar ciśnienia na cylindrach i tak:
1 - 0,85 MP
2 - 0,8
3 - 0,9
4 - 0,8
5 - 0,9
6 - 0,8
Wygląda ze powinno być oki. Zobaczymy co będzie po wymianie świec, kopułki i palca.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt kwie 20, 2010 9:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
No i juz :lol:
Dostalem dzisiaj zamowiona kopulke i palec.
Kopulka przyjechala z niemiec prosto z magazynow BOSCH'a (sprzedawcy powiedzieli ze niby ostatnia dostepna) jak to nie reklama pomogli sprzedawcy z FOTA - Gorzów. U innych nic nie mozna bylo zalatwic.
Palec BERU. Swiece BOSCH'a zostaly wymienione na wlasciwe wczoraj.
Wkrecilem swiece, zalozylem palec na to nowa kopulka i przewody.
Auto zapalilo od strzala wszystkie 6 garow. Praca rowna i cicha.
Krotka jazda probna (bajka) ale po powrocie niestety cisnienie oleju na zegarku okolice 1 i to raczej pod niz nad.
Przy dodawaniu gazu cisnienie idzie max na 2-2,5.
Ludze sie ze wymiana oleju i filtrow cos zmieni (olej z benzyna).
Czy ktos moze mi powiedziec jaka w tym silniku jest pompa oleju? Podobna do tej z 230E czy moze do 300D a moze cos zupelnie innego?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt kwie 20, 2010 9:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Czy ktos moze mi powiedziec jaka w tym silniku jest pompa oleju?


Jak będziesz potrzebował gdzieś powinienem mieć od M123
Aparat zapłonowy z kopułka i palcem tez mam.
Jak znajdę chwile to postaram się wrzucić foty pompy.

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: wt kwie 20, 2010 10:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
będę bardzo wdzięczny

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt kwie 20, 2010 10:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
vpiqs pisze:
Zrobiłem dzisiaj pomiar ciśnienia na cylindrach i tak:
1 - 0,85 MP
2 - 0,8
3 - 0,9
4 - 0,8
5 - 0,9
6 - 0,8
Wygląda ze powinno być oki.
Wzorcowe cisnienie sprezania, najwazniejsze, ze roznice pomiedzy poszczegolnymi cylindrami sa niewielkie.
vpiqs pisze:
Krotka jazda probna (bajka) ale po powrocie niestety cisnienie oleju na zegarku okolice 1 i to raczej pod niz nad.
Przy dodawaniu gazu cisnienie idzie max na 2-2,5.
Ludze sie ze wymiana oleju i filtrow cos zmieni (olej z benzyna).
Czy ktos moze mi powiedziec jaka w tym silniku jest pompa oleju? Podobna do tej z 230E czy moze do 300D a moze cos zupelnie innego?
Cisnienie oleju ponizej 1 bar na wolnych obrotach jest w szesciocylindrowym, w dodatku rozgrzanym silniku jak najbardziej w porzadku. Ale to, ze nie wzrasta po dodaniu gazu (przy ok. 2000 obr/min powinno juz byc na max) jest niepokojace. Najmniejszy koszt to wymiana oleju - jezeli faktycznie jest wymieszany z paliwem to powinno pomoc. Pompa oleju A1231800101 wystepowala tylko w silniku M123 i M180

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 9:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
kielbik pisze:
Cisnienie oleju ponizej 1 bar na wolnych obrotach jest w szesciocylindrowym, w dodatku rozgrzanym silniku jak najbardziej w porzadku.


Szczególnie jeśli ów silnik ma około 30 lat, niepierwszej świeżości olej i słuszny przebieg. [zlosnik]

kielbik pisze:
Ale to, ze nie wzrasta po dodaniu gazu (przy ok. 2000 obr/min powinno juz byc na max) jest niepokojace. Najmniejszy koszt to wymiana oleju - jezeli faktycznie jest wymieszany z paliwem to powinno pomoc.


Powinno, ale na wszelki wypadek wymieniaj go na klęczkach modląc się o to, aby to nie były panewki. :roll: Może wlej mu 15W 50?

kielbik pisze:
Pompa oleju A1231800101 wystepowala tylko w silniku M123 i M180


Powinienem mieć taką pompę.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 2:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Może warto spróbować podmienić czujnik ciśnienia oleju ? Nie wiem jak jest w tym silniku, ale u mnie w w124 300E po wymianie czujnika ciśnienie wzrosło o 0.7 w porównaniu do starego. Albo zamiast czujnik ciśnienia wkręcić jakiś dobry przyrząd do pomiarów ciśnienia...

Oczywiście po wymianie oleju, jeśli ciśnienie nie podniesie się.


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 5:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Mitu pisze:
Może wlej mu 15W 50?
Wlej mu taki jak ma byc (czyli max 10W 40) - jak nie pomoze to i tak go nie zaczarujesz. Albo cisnienie bedzie mial takie jak ma byc albo do roboty panewki/pompa oleju.
devcrk pisze:
Może warto spróbować podmienić czujnik ciśnienia oleju ? Nie wiem jak jest w tym silniku, ale u mnie w w124 300E po wymianie czujnika ciśnienie wzrosło o 0.7 w porównaniu do starego.
W124 ma elektryczny przetwornik (tez wymienilem i tez pomoglo), natomiast W123 prymitywny manometr, ktory raczej sie nie psuje.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 5:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Zapomniałem, tam chyba "olej płynie do "zegarów"", o ile sobie teraz dobrze przypomniałem :roll:


Na górę
Post: czw kwie 22, 2010 8:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Mam prosbe potrzebuje zdjecia silnika M123:
- mocowanie kabli wysokiego napiecia
- gaznika od strony silnika (konkretnie sprezyny, ktora tam jest)
Wydaje mi sie ze jedno z mocowan kabli jest polamane.
Szukalem w EPC numeru czesci ale nic nie znalazlem :cry:
Obrazek
Obrazek
Może posiada ktoś taki uchwyt cały?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt kwie 23, 2010 10:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dzisiaj była akcja oleje i filtry.
Na pierwszy rzut poszła QP. Postanowiłem zmienić olej miałem Shell'a 10w40 półsyntetyk, ale nie byłem zadowolony.
Kupiłem Castrol'a o tych samych parametrach. Przy zakupie hurtowym (12L dostałem dobrą cenę).
Po zmianie oleju ciśnienie jest widocznie wyższe i silnik jakby inaczej pracował. Ale do rzeczy.
Do KRANKENWAGEN postanowiłem zalać ten sam olej. Z auta wyleciało ok 13L oleju !!!!!!!!!!!!! A raczej benzyny z niewielką domieszką oleju, ale i tak bagno. Naprawdę w benzynie takiego oleju jeszcze nie widziałem.
Po wymianie oleju i przejechaniu się, wygląda to tak:
Załącznik:
Zdjęcie043a.JPG
Zdjęcie043a.JPG [ 25.71 KiB | Przejrzano 1306 razy ]

Chyba powinienem udać się do Częstochowy na kolanach :lol:
Na koniec znajomy, z którego garażu korzystałem pokazał mi zawartość swojej szafeczki :lol:
Załącznik:
Zdjęcie045a.JPG
Zdjęcie045a.JPG [ 47.35 KiB | Przejrzano 1306 razy ]

Chwila negocjacji i stałem się właścicielem tego rarytasu.
Niestety "kogut" pochodzi z forda transita z '79 roku karetki jest trochę większy, ale kształt jest bardzo zbliżony do oryginału.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt kwie 30, 2010 10:27 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wczoraj przez przypadek dowiedziałem sie ze syreny sa sprawne i dzialaja.
Siostrzenic sie bawil i powlaczal rozne przelaczniki. Wrocil do domu po ok 10 minutach karetka zaczela wyc. Wystraszony ojciec nie wiedzial co sie dzieje :lol: . Sprawdzilem osobiscie faktycznie dzialaja, wyglada na to ze sa podlaczone do innego przelacznika.
Nastepna rzecz czy ktos moze mi powiedziec jak dziala ssanie w tym silniku - auto po uruchomieniu nie schodzi z obrotow trzyma sie ok 1500 obrotow i nie wiem ile powinienem czekac az sie zagrzeje.
Kolejna niespodzianka spotkala mnie u konserwatora zabytkow. Prz skladaniu dokumentow pani poinformowala mnie ze dostali nowe wytyczne i powinni sie kierowac dyrektywami unijnymi tj. auto powyzej 30 lat i w 90% oryginalne. Udalo mi sie zlozyc dokumenty po staremu. Ktos cos slyszal na ten temat?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl