MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 4:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 28, 2010 7:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Witam.
Wymieniłem termostat, zalałem 5 l nowego płynu chlodniczego i albo cos jest nie tak, albo ja jestem nie tak = nie mogę odpowietrzyć układu chłodzenia - 30 minut auto moze chodzic z otwartym korkiem zbiorniczka wyrownawczego, i auto trzyma caly czas temp 85 stopni.. nie idzie w gorę - dodaje gazu, ale zalaczajace sie visko rozdmuchuje do ponizej 85 temp ;/. Zakrece korek ruszam i w korku temp idzie do 95-98, w trasie z noga w podlodze lub z predkoscia 120 temp 90, czasem troche ponad... Zaczynam jechac woloniej i temp spada do 85. i Tak 2 razy probowałem odpowietrzac i 2 razy to samo. Coś robie zle czy te typy tak mają? Dodam ze w korku 100 nie osiągam, zawsze lekko ponizej jest póki co. Jak najprosciej i najszybciej odpowietrzyc układ ?

druga awaria - wymieniałem w styczniu pompke obiegu ogrzewania, juz w zeszlym miesiącu slyszałem momentami ze chodzi nie rowno czasami... a dzis zauwazylem ze odmowila posluszenstwa. Ma ktos pomysl dlaczego tak szybko padają ? mam klime automatyczna, pompka byla slyszalna (zaczynała pracowac ) od 18 stopni na pokrętle.. czyli cały czas bo przeważnie trzymam pokrętło na 20, ew 21-22 by wyciszyc wiatrak


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 8:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Na postoju nie zagrzejesz diesla, musisz go troche przegonić, poza tym czemu sadzisz, że sie nie odpowietrzył (podczas odpowietrzania mam nadzieje, że rozkreciłeś ogrzewanie na maksa). Dla mnie temp. jaka podajesz jest jak najbardziej ok.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 9:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
No wczoraj kolejne 2 razy odpowietrzalem, tyle ze rozgrzalem auto do 90 paru stopni i odkrecilem korek (oczywiscie spuszczajac powoli powietrze :P ) zagrzalem do 100 z ogrzewaniem i klima (ogrzewanie odkrecone ale nie dmuchalo cieplem przez pompke ;/) - odpowietrzyl sie - teraz widac roznice - 95 to osiaga w korku ale po dluugiej chwili podczas jazdy do 90 to max dochodzi , visko moment schladza silnik do 83, zaznaczam ze nie mam ani chlodnyc oleju, chlocnice wody mam mniejsza, i nie mam na niej tego plastiku ktory kieruje nadmuch z wiatraka na silnik...


a w silniczku ogrzewania padly szczotki. Czy ktos wie czy da sie dokupic takkie cos? czy sztukowac?


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 10:14 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 09, 2010 1:54 pm
Posty: 14
Lokalizacja: W-wa
Ostatnio walczyłem z ojcem w jego 300sdl, tyle że jemu temp szła do 120.
Wymieniona chłodnica, visco, uszczelka pod głowicą, termostat, zbiornik wyrównawczy (bo pękł od tej temp i cisnienia), czujnik temp. włączający elektryczne wiatraki i pare miesięcy wczesniej pompa wody.
Teraz nie ma szans żeby doszlo do 90. Stoi sztywno ok 85 stopni.

_________________
W202 C220 D '97 - WDB2021821F583206 - jest
W124 300E 2.8 '93- WDBEA28E5PB990672 - był(a)
W126 420SEL '86 - WDBCA35D8GA241475 - był(a)


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 11:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Frytejro sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego tak temperatura Ci rośnie:
Frytejro pisze:
nie mam ani chlodnyc oleju, chlocnice wody mam mniejsza, i nie mam na niej tego plastiku ktory kieruje nadmuch z wiatraka na silnik...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 1:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
To jak to jest w końcu z tym odpowietrzaniem? Już kilku mechaników mówiło mi, że w 126 500 nie ma odpowietrzania (tak jak np. we w123 benzyna) Należy tylko odkręcić ogrzewanie na max ( można nie uruchamiać dmuchawy i poczekać aż sam się odpowietrzy. U mnie niestety nic takiego samoczynnie nie następuje. Już kilka razy musiałem zatrzymać samochód bo doszło do 120stC. Nie pomaga też włączenie się dodatkowego wiatraka elektrycznego. Co to może być?

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 8:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Układ chlodzenia w mercedesie kazdym jednym jakiego znam odpowietrza sie sam. Szybciej czy wolniej ale zawsze sam. W celu przyspieszenia wypchniecia powietrza z nagrzewnicy wnetrza otwiera sie ogrzewanie ma maksa.koniec kropka. [zlosnik]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl