MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 4:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 30, 2010 9:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Witam,
mam kolejna sprawe z moja beczka, nie znalazlem informacji wiec zakladam temat.

Sprawa wyglada tak, ze wymienilem silnik benzynowy z 2.0 na 2.3 na wtrysku (taki jak powinien byc w oryginale). Udalo mi sie wszystko (mam nadzieje) podlaczyc tak jak powinno byc, to co bylo potrzebne to tego silnika w zasadzie bylo wszystko w samochodzie, oprocz wycietej wiazki do czujnikow, wtrysku rozruchowego itp, ktora spowrotem podlaczylem.
Problem polega na tym ze nie moge odpalic silnika, dziwna sprawa tez z zaplonem, tzn po przekreceniu kluczyka, zapala sie poprawnie kontrolka ABS, rezerwy i reaguje czujnik temperatury, tak jak chyba powinno, a nie swieci sie kontrolka ladowania i chamululcow-mam nadzieje ze to oddzielny problem zwiazany tylko z urzadzeniami ktorych kontrolki dotycza i nie wplywaja na uruchomienie silnika.
Wymiana silnika glownie z braku czasu trwala rok, silnik ktory teraz siedzi w beczce rowniez lezal obok przez ok. rok.

Moja prosba dotyczy jakiejs wskazowki gdzie zajrzec, co zmierzyc gdzie zaobserwowac cos so moze powodowac ze silnik nie odpala, wczesniej mialem diesle i tamte silniki nie sa dla mnie tajemnica, to moja pierwsza beczka w benzynie i w zasadzie dopiero sie jej ucze.

bede wdzieczny za pomoc

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: pt kwie 30, 2010 10:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Zgrzeszyłeś zmieniając dieselka więc cierp [jezyk3]
Dosłałem Ci schematy od M102 na maila, powinny pomóc, jest tam krok po kroku jak szukać usterki. Zdziwisz się jak wiele elementów jest w tym silniku powiązanych ze sobą... [szalone]
Doszła Ci instrukcja od W201 "sam naprawiam PL" ??

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt kwie 30, 2010 10:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
niemozliwe ze az tak zrypany jest ten silnik [szalone]

dzieki za materialy

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: sob maja 01, 2010 6:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
gieniek pisze:
wymienilem silnik benzynowy z 2.0 na 2.3 na wtrysku
bary123ce pisze:
Zgrzeszyłeś zmieniając dieselka więc cierp [jezyk3]
Kto umie czytac ten ma przewage [jezyk5].

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: sob maja 01, 2010 10:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
gieniek pisze:
wczesniej mialem diesle i tamte silniki nie sa dla mnie tajemnica, to moja pierwsza beczka w benzynie

jeszcze lepiej jest czytać ze zrozumieniem [hihi]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz maja 02, 2010 12:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Mam jeszcze jedno pytanie, prawdopodobnie lamerskie, czy zamieniony modul ten ktory jest na prawej scianie (stojac przed samochodem) w komorze silnikowej moze byc powodem ze silnik nie chce odpalic?

Jestem w trakcie rozpracowywania materialow od Barego, ale nie znam niemieckiego wiec troche topornie mi to idzie, i szukam informacji troche na skroty ;) [zlosnikeh]

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: ndz maja 02, 2010 1:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
1. sprawdź czy masz iskrę na świecach
2.czy do rozdzielacza paliwa dochodzi paliwo
3.ustawienie rozrządu i aparatu zapłonowego(czy we właściwym momencie palec ustawia się na 1 cylinder)
Jeśli wszystko jest ok i nie chce zapalić wlej w gardziel strzykawką dawkę paliwa i spróbuj uruchomić silnik.Jeśli zaskoczy na chwilkę to winny będzie rozdzielacz lub zapchane wtryski ewentualnie źle założony na kolektor gumowy kołnierz obudowy klapy spiętrzającej i silnik zasysa dołem lewe powietrze.


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 9:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Jeżeli okaże się że nie ma iskry do sprawdzenia czujnik położenia wału z tyłu silnika,moduł zapłonowy i koło zamachowe - podobno bywały różne i ten problem po wymianie miał ktoś na forum w W124 z M102.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 12:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
bmw pisze:
czujnik położenia wału z tyłu silnika

tam to chyba nie ma czujnika.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 4:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bary123ce pisze:
bmw pisze:
czujnik położenia wału z tyłu silnika

tam to chyba nie ma czujnika.


Na pewno nie ma w 102980.
Moduł. ten aluminiowy większy jest wymienny z tym czarnym mniejszym, jaki był już w 3 serii.Sprawdzone przetestowane.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 7:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
A to sorki myślałem że jest tam tak jak u mnie w 190 :roll:

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 4:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
ODPALIŁ [jezyk3] [skromny] [zlosnikz] :) :lol: :lol: :lol:
Milo znow pogadac z beczka po ponad roku ;) [zlosnik]

a teraz na powaznie, silnik zimny a cisnienie oleju najpierw pokazywalo 1.5, pozniej spadlo do ok 1.2, pozniej do ok 2.5, mianowicie wskazowka dziwnie lata bez przyczyny, tzn, z 1.5 po dodaniu i puszczeniu gazu na wolne obroty zatrzymala sie na ok 1.2, delikatna przegazowka i wskazowka trzyma 2.5, o co chodzi? moze ktos wie???
jest jakas roznica w cisnieniu oleju w benzynie i dieslu?

druga sprawa, w czasie gdy silnik pracuje slychac odglos dziwnego terkotania, cos jakby jadac na rowerze slychac lancuch na trybach, moze to byc wina naciagacza lancucha?

trzecia sprawa, jak uszczelnic pompe paliwowa, czy cisnienie paliwa w ukladzie utrzymuje sie po zgaszeniu silnika? sa jakies pasty uszczelniajace miedzy podkladki?

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 7:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
gieniek pisze:
ODPALIŁ [jezyk3] [skromny] [zlosnikz] :) :lol: :lol: :lol:
Milo znow pogadac z beczka po ponad roku ;) [zlosnik]

a teraz na powaznie, silnik zimny a cisnienie oleju najpierw pokazywalo 1.5, pozniej spadlo do ok 1.2,

druga sprawa, w czasie gdy silnik pracuje slychac odglos dziwnego terkotania, cos jakby jadac na rowerze slychac lancuch na trybach, moze to byc wina naciagacza lancucha?


Gratuluję odpalenia, jeżeli silnik długo leżał to podstawą jest wymienić olej z filtrem oczywiście. Wtedy można cokolwiek powiedzieć o ciśnieniu oleju, również może to mieć wpływ na terkotanie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 10:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
georem pisze:
gieniek pisze:
ODPALIŁ [jezyk3] [skromny] [zlosnikz] :) :lol: :lol: :lol:
Milo znow pogadac z beczka po ponad roku ;) [zlosnik]

a teraz na powaznie, silnik zimny a cisnienie oleju najpierw pokazywalo 1.5, pozniej spadlo do ok 1.2,

druga sprawa, w czasie gdy silnik pracuje slychac odglos dziwnego terkotania, cos jakby jadac na rowerze slychac lancuch na trybach, moze to byc wina naciagacza lancucha?


Gratuluję odpalenia, jeżeli silnik długo leżał to podstawą jest wymienić olej z filtrem oczywiście. Wtedy można cokolwiek powiedzieć o ciśnieniu oleju, również może to mieć wpływ na terkotanie.



w sumie masz racje, na poczatku ladnie cichutko pracowal, moze faktycznie filtr sie czyms zapchal i blokuje cisnienie

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 11:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Przy okazji moja rada- odkręć podstawę filtra oleju i wypłucz szlam:
Obrazek
Obrazek

(Silnik po wymianie oleju, z przebiegiem 300tkm.)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl