MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 12:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 06, 2010 6:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Obiecałem gdzieś tam ze go pokaże na wiosnę. Tu się wsio zaczęło: http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... 25&t=45535.
Po kliku miesiącach uzytkowania; buda dotrzymała to co obiecała. Oprócz delikatnych ognisk na progach, które latem dam zrobić jest w perfekcyjnym stanie.
Wymieniłem kompletnie wszystkie elementy gumowe w tylnym zawieszeniu oraz wszystkie drążki kierownicze z przodu- na to poszło dwa tysie. Dałem to zrobić w http://www.cadi.pl - polecam.

Po początkowych bojach ze spalaniem, wymianie różnych gum przy układzie wtryskowym, okazało się jednak ze silnik niestety jest na wykończeniu. Juz się z tym oswoiłem i biorąc pod uwagę stan budy oraz fakt ze dałem za niego 5 tysi to myślę ze nie ma powodów do płakania.
Remontu nie bede robić, prawdopodobnie przejadę się do kolegi z forum do Torunia i wstawie "nowy" z anglika.

Suma sumarum po 2 bmkach nie żałuję powrotu do gwiazdy. Auto mimo (tymczasowo) kulejącego silnika sprawia mi bardzo dużo frajdy :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 7:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Byłem ,jestem i będę za [zlosnikok]
Autko super wygląda.
A może SWAP na M104 z KE ? prosto ,szybko i mocno 8)
A ile pali że boje z nim toczysz ? Mi M103 260 pali około 15-16l to norma w mieście ,a i więcej to nie kłopot [jezyk5]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 7:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
bmw pisze:
Byłem ,jestem i będę za [zlosnikok]
Autko super wygląda.

[zlosnikok]

bmw pisze:
A może SWAP na M104 z KE ? prosto ,szybko i mocno 8)


jasne że korci, ale... nie będzie zgodny z vinem, co w sumie jeszcze bym przebolał. Co gorsza, z M104 będzie chyba znacznie więcej zabawy i niewiadomych. Iii... jak juz robić to po całosci, czyli co mi po głowie chodzi; kupić angielskie 400/420E [zlosnikhihi] ... ale to moze w przyszłym roku.
Z M103 to jeden dzień roboty i wsio sie zamknie w 1500zł.

bmw pisze:
A ile pali że boje z nim toczysz ? Mi M103 260 pali około 15-16l to norma w mieście ,a i więcej to nie kłopot [jezyk5]


Ciężko mu zejść poniżej 18. I dodam ze tu gdzie mieszkam nie ma korków. Ale co gorsze... Litr oleju co pińcet dolewam.

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 7:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
"Ciężko mu zejść poniżej 18. I dodam ze tu gdzie mieszkam nie ma korków. Ale co gorsze... Litr oleju co pińcet dolewam."
aaa jak żre z obu korytek jak świnia naraz to wypad spod maski [palacz]
420 V8 to mega swap bo i buda podobno inaczej ma komorę silnika zbudowaną - o ile to prawda ,a przy tym M104 to plug&play - sam powoli o tym myślę w W126.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 8:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
bmw pisze:
420 V8 to mega swap bo i buda podobno inaczej ma komorę silnika zbudowaną - o ile to prawda ,a przy tym M104 to plug&play - sam powoli o tym myślę w W126.


A widzisz, człowiek zawsze sie coś dowie. Jeśli takie cóś sie okaze prawdą to raczej odpuszcze V8.

A zebrałeś juz jakieś info nt m104 w miejsce m103? Most i skrzynia chyba mogą zostać? Choć tu odrazu kusi 5cio biegowy automat.

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 9:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...komora silnika raczej ta sama ;) ...ale inne "bajery" są zupełnie inne ;) ...myślę, że podejmując decyzję o swapie i mając na uwadze umiarkowane koszty to najlepiej szukać tego samego typu silnika (co w oryginale) w jak najlepszym stanie.

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 11:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Lepsze turbo :-) po co zmieniać silnik? M103 aż się prosi o nadmuchanie. Z racji kosztów jednostki ewentualna wpadka nie zruinuje kasy a zabawa o wiele lepsza bo moc ograniczna tylko fantazja i kasa.
NA początek soft turbo [hihi]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 6:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Przy M104 skrzynia i most zostaje bo blok podchodzi na skrzynie tak samo jak M103 ,łapki pasują ,KE pasuje tylko trzeba mieć inny moduł zapłonu - podobno drogi ,a dlatego inny bo chyba steruje też zmiennymi fazami rozrządu.Jakoś mniej więcej tak to wygląda.Jak ktoś wie coś więcej niech mnie poprawi.No chyba żeby M104 zapodać na LH jetroniku i tylko wtedy wiązka i kompa podpinasz i jazda.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 9:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
bmw pisze:
trzeba mieć inny moduł zapłonu - podobno drogi

I dlatego też wszystkie silniki MB z tym i podobnymi modułami należy omijać szerokim łukiem. No chyba że się założy jakiś inny sterownik silnika...

Tak jak pisze Ukaniu - proste M103 to dużo pewniejszy wybór :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 10:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
ukaniu pisze:
Lepsze turbo :-) po co zmieniać silnik? M103 aż się prosi o nadmuchanie. Z racji kosztów jednostki ewentualna wpadka nie zruinuje kasy a zabawa o wiele lepsza bo moc ograniczna tylko fantazja i kasa.
NA początek soft turbo [hihi]


To też dla mnie jest temat interesujący. Poczekam co Ty tam wymodzisz w swoim i ewentualnie podejmę podobne kroki ;).
Chciałbym aby to auto zostało ze mną jakieś min 3-4 lata więc czasu jest dość.

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl