MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 06, 2010 11:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 01, 2009 9:11 pm
Posty: 36
witajcie panowie prosiłem juz kiedyś o pomoc w sprawie przebicia kabli zmieniłem już 3 komplety i to samo brak mocy i tendencja wypadania zapłonu wiec juz myślę możne ja je źle zakładam bo na kopułkach sa takie same oznaczenia i który gar jest pierwszy może by ktoś miał zdiecie ze swojego silnika lub tak na chłopski rozum wytłumaczy z góry dziękuje :roll:


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 11:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Jak poczekasz do przyszłego wtorku to podeśle ci prawidłowe rozmieszczenie kabli, bo będe akurat wymieniał świece zapłonowe

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 11:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 01, 2009 9:11 pm
Posty: 36
o byl bym bardzo wdzięczny bo już rok jak się mocze szkoda gadać nawet service bezradny bo oni nie maja schematu a wiem ze błąd jest właśnie w tym mam nadzieje


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 8:04 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Łączysz według cyfrowych oznaczeń na kopułkach, pierwszy cylinder jest w rzędzie przed kierowcą, najdalej z przodu.
Jeżeli pomylisz kable to silnik będzie mocno kulał - na pewno nie będzie to przypadkowe wypadanie zapłonów.
Poza tym układ zapłonowy to nie tylko kable - to również świece, kopułki i dwa palce zapłonowe. Tam również może leżeć przyczyna i od tego trzeba zacząć a nie bez sensu wymieniać kable. Dobrym rozwiązaniem jest podpinać do każdego kabla lampę stroboskopową żeby sprawdzić który cylinder jest powodem kłopotów.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 10:53 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 01, 2009 9:11 pm
Posty: 36
witaj (weteran) wiec jeśli twierdzisz ze 1 gar jest od strony kierowcy to juz mam źle bo ja mam od strony pasażera stojąc z przodu ale a kabel idzie do kopułki od kierowcy i właśnie to jest to ze już nie wiem sam a silnik kuleje na benzynie jakby na 7 garów a na gazie to już całkiem gubi dopiero przy 3 4 tys zaczyna jak by łapał a świece i cewki tez są nowe


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 11:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nie napisałeś, po której stronie masz kierownicę.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 6:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 01, 2009 9:11 pm
Posty: 36
To nie żaden angol a sprawa jest dla mnie całkiem poważna bo jeśli ten 1 gar jest po stronie kierowcy to już mam źle a nie wiem co dalej


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 10:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
W m119 gary są w następującej kolejności patrząc od strony chłodnicy:

4 8
3 7
2 6
1 5

Ja tak podłączam i działa :)

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 8:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 01, 2009 9:11 pm
Posty: 36
Witaj i wiec kto ma racje wcześniej pisali ze pierwszy od strony kierowcy jest 1 a i tak nic mi to nie mówi bo te oznaczenia na kopułkach są takie same . Mi już opadają ręce wiec proszę o jakieś foto to zobaczę i będę pewny z góry dziękuje


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 9:03 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 01, 2009 9:11 pm
Posty: 36
Czekam na foto tych kabli od ciebie ( BUTEK 22) był bym wdzięczny a naprawdę na okolice nie mam gdzie podejrzeć :(


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 10:51 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 05, 2010 12:23 am
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Dokladnie tak jak napisał kolega PiotrGo, patrząc od przodu auta, oczywiście kable od kopulek też w prawidłowej kolejności 2 na lewą głowicę 2 na prawą głowicę i z drugiej kopułki analogicznie zgodnie z numerami na kopułkach.
Wymienialem kable w zeszłym miesiącu, stare oryginalne przewody mialy naniesione numerki. przy takim polączeniu wszystko powinno zadziałac, warto przy okazji przyjrzeć się cewkom WN.
4 8
3 7
2 6
1 5

pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam Piotr.
W140 CL500 95r.


Na górę
Post: czw maja 20, 2010 8:46 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Ja swojej wersji nie jestem jednak pewny, bo wczoraj patrzałem na dokumentację podobnego silnika i było tak, jak piszecie. Tak więc przepraszam jeśli wprowadziłem w błąd.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 11:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Troche pózno się odzywam, ale dopiero dziś zabrałem się za wymiane swiec w silniku, ponizej przesyłam schemat pogladowy jak u mnie sa podłączone kable WN w M119 5.0
Nie wiem co ale nie moge wstawic większego formatu tego schematu, jak cos to podeśle na e-maila


Załączniki:
33.jpg
33.jpg [ 2.1 KiB | Przejrzano 1238 razy ]

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V
Na górę
Post: ndz lip 04, 2010 12:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 01, 2009 9:11 pm
Posty: 36
DZIĘKUJE ( BUTEK ) tak mam alej szarpie i na 6 raz na 7 garów chodzi juz nie wiem co jest


Na górę
Post: ndz lip 04, 2010 9:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Może warto by było zrzucić dekle i pooglądać wałki rozrządu,może powycierane krzywki ???

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl