MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw maja 06, 2010 10:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie wiem jak to wygląda w przypadku dokładanego haka, a nie montowanego fabrycznie. Być może wtedy zmieniają się warunki homologacji ?
Na większości stacji diagnostycznych powinno przejść bez problemu, a z policją wystarczy grzecznie pokazać ważny przegląd i nie powinni się czepiać. Najgorzej to zacząć się z nimi kłócić, trzeba podejść do tego dyplomatycznie [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 1:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
bary123ce pisze:
Dla migacza przedniego jest to cyfra "1", dla migacza bocznego jest to cyfra "5". Jeżeli w tym miejscu będzie oznaczenie "15", to znaczy, że migacze boczne nie są konieczne.

Sprawdzałem w swoim wozie na kierunkowskazie nad oznaczeniem kraju homologacji (E1 - Niemcy) jest TYLKO i wyłącznie "1" czyli kierunkowskaz jest homologowany jako przedni. Dodam, że mam zestaw świateł wyprodukowany przez zakłady HELLA. Nie wiem jakiej produkcji Ty masz kierunki - być może BOSCH produkował takie z oznaczeniem "1" i "5".

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 2:17 pm przez Student, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt maja 07, 2010 1:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
No to dupa. Musisz liczyć na łaskę diagnosty albo przyzwyczaić się do bocznych migaczy [szalone]
Miałeś oryginalnie fabryczny hak czy dokładany?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 2:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Hak montowałem sam. (Oryginalny Oris z całym kompletem wzmocnień - w kufrze i pod nim). Ha!! może dlatego na moich kierunkach nie ma dodatkowego oznaczenia?! W takim razie w dziale "Ogłoszenia - kupię" zamieszczam natychmiast anons! A widziałeś na własne oczy kierunki z oznaczeniem zarówno "1" jak i "5"? (bo nie wiem czy nie robię z siebie idioty dając takie ogłoszenie - ale najwyżej się pośmiejemy!)

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 2:12 pm przez Student, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt maja 07, 2010 2:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Być może! Niech ktoś jeszcze sprawdzi u siebie na kierunkach oznaczenia bo inna jest homologacja auta z hakiem a inna bez.
Zaraz zerknę u siebie w kombi.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 2:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
A! czyli nie widziałeś... kurde, no to chłopaki będą mieli polewkę... [zlosnikhihi]

I jeszcze dla wyjaśnienia: (poprawcie mnie jeżeli popełniłem gdzieś błąd).
Żeby upewnić się jak się przedstawia sprawa w rozporządzeniu przeanalizowałem je i uzupełniłem o późniejsze zmiany. (Niestety nie mogłem znaleźć Rozporządzenia w wersji ujednoliconej).

Dz. U. nr 32, poz. 232 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Odnośnik 11 dotyczący ilości kierunkowskazów bocznych, (tabela: wiersz 3c, kolumna 3):

„11) Jeżeli kierunkowskazy boczne mają wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą być zamocowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne.”

Rozporządzenie zmieniające:

Dz. U. 34, poz. 300 - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 11 lutego 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

c) odnośnik 11 pod tabelą otrzymuje brzmienie:
„11) Nie wymaga się, jeżeli długość pojazdu nie przekracza 6 m i nie jest on przewidziany do ciągnięcia przyczepy; jeżeli kierunkowskazy boczne maja wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą być zamontowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne.”

Poniższe Rozporządzenie w omawianym temacie nie zmieniło nic:
Dz.U. 2004 nr 103 poz. 1085 2004.05.01
Dz.U. 2004 nr 169 poz. 1773 2004.08.14
Dz.U. 2007 nr 90 poz. 604 2007.05.31
Dz.U. 2007 nr 192 poz. 1393 2007.10.20

Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639 2009.06.20
Powyższy Dziennik zmienił nazwę tabeli:

9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:”

Wcześniej nazwa brzmiała: „Światła powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli”

a odnośnik przyjął brzmienie:

„11) Jeżeli kierunkowskazy boczne mają wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi, to dla zapewnienia dobrej widoczności mogą być zamocowane dwa dodatkowe kierunkowskazy boczne.”

Należą się w tym miejscu przeprosiny z mojej strony dla Barego – odszczekuję to, że powiedziałem, iż pleciesz bzdury – ale tylko w kwestii związku kierunkowskazów przednich z kierunkowskazami bocznymi. Rzeczywiście jeżeli kierunkowskazy przednie mają oznaczenia „1” i „5” można nie montować dodatkowych świateł.
Jednak w (moim przynajmniej przypadku gdy kierunkowskazy przednie mają tylko oznaczenie „1”) będę obstawał przy swoim i twierdził, że dodatkowe kierunkowskazy są wymagane.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
FLORO pisze:
MrBrutus pisze:
Jak powie że nie to jedziesz dalej i nie tracisz 100pln.

Najpierw robisz przegląd a później płacisz przynajmniej jest tak gdzie z reguły robię przegląd, jak auto nie przejdzie badań po prostu wjeżdzasz z wypisaną kartką z usterkami do usunięcia, usuwasz usterki, wracasz i płacisz po zaliczeniu badania i tyle.


I właśnie chodzi o to aby nie wyjeżdżać z karteczką na której pisze: zamontować migacze boczne bo wtedy masz do wyboru
a) zamontować te migacze a kolega nie chce tego robić
b) jechać na inną stację i jeszcze raz zapłacić 100
c) prosic na kolankach i ze łzami w oczach żeby zaliczyli Ci bez tych kierunków

Za przegląd zawsze musisz zapłacić bez względu na to czy wynik jest pozytywny czy negatywny.
Jak negatywny to za każdy brak masz dopłatę około 20 pln przy drugim podejściu.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika
2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy
3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 8:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 02, 2009 1:09 pm
Posty: 48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
MrBrutus pisze:
Za przegląd zawsze musisz zapłacić bez względu na to czy wynik jest pozytywny czy negatywny.
Jak negatywny to za każdy brak masz dopłatę około 20 pln przy drugim podejściu.

A u mnie w mieście w ASO SKODY jest tak jak pisałem, Najpierw robisz przegląd (wjezdzasz na stację diagnostyczną), diagnosta stwierdza czy wszystko OK , jak tak to diagnosta wprowadza dane (twoje i auta) do kompa i idziesz do kasy po pieczątke w dowodzie, jeżeli auto nie przejdzie badań po prostu wjeżdzasz z wypisaną kartką z usterkami do usunięcia, usuwasz usterki, wracasz i płacisz po zaliczeniu badania i tyle.

A czy płacisz za wjazd a następnie z tą opłatą 20zł przypadkiem nie zmieniło się ??, wcześniej wem że coś takiego było a teraz nie wymagają tego przynajmniej w stacji diagnostycznej ASO SKODY w Ełku :)

_________________
EX - W123 , 240D 1980r. wersja USA

EX - W123 , 240D 1979r. wersja USA

EX- BMW E36 325i USA 1993r.


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 10:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
THC pisze:
To bardzo ciekawe, jak Cię wpuszczają na stanowisko bez kwitu zlecenia z kasy?


:o U mnie w ZG na każdej stacji jest tak, że najpierw diagnosta robi swoje, później jak wszystko sprawdzi z kwitkiem od diagnosty idę do kasy, a on w tym czasie wypisuje kartę z usterkami lub podbija dowód [zlosnik]

Też miałem hak zakładany i wszędzie gdzie byłem to diagnosta wymagał kierunków na błotnikach przednich, muszą być z atestem czy jakoś tak, najlepiej od innego auta. Jednak nie podobały mi się i szybko je ściągnąłem [zlosnik] i jeżdżę bez, a hak w dowodzie mam [zlosnik]

Dodam, że jak podjechałem pierwszy raz na stację bez migaczy to przed wjazdem na stanowisko uprzejmy diagnosta poinformował mnie, że są konieczne i odjeżdżałem bez płacenia [zlosnikz]

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 1:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
pablo na której stacji tego wymagali w ZG ?Ja jeżdżę do MZK i nie ma problemu z tym.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 9:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Sprawdzilem wszystkie kierunki jakie mam (3x w123 i jakies dodatkowe) niestety na zadnym nie mam "1" i "5" jest tylko "1".
W GW na stacji diagnostycznej jest tak ze jak wszystko gra to place jak nie to lista usterek i zapraszaja ponownie.
Co do kierunkow.
Mam haki w QP, kombi i karetce. W QP nie mam kierunkow dodatkowych i nikt sie nawet do tego nie przyczepil jak zakladalem i pojechalem na przeglad zeby mi wpisali do dowodu. W kombi juz byly, jak go kupilem wyleca przy blacharce. W karetce tez mam dodatkowe, spotka je taki sam los jak w kombi. A jak mi jakis diagnosta z takim wynalazkiem wyskoczy to go smiechem zabije. Auto wyjechalo z fabryki z hakiem i nie mialo kierunkow i tak ma byc.
Wrazie czego zapraszam na przeglad do Gorzowa :lol:

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 11:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
bary123ce pisze:
pablo na której stacji tego wymagali w ZG ?Ja jeżdżę do MZK i nie ma problemu z tym.


Najpierw byłem na ul.Sulechowskiej, a później w Hondzie na trasie północnej. W MZK kiedyś byłem raz, czepiają się każdej pierdoły, byłem też na przeglądzie z autem po zmianie silnika i diagnosta wyskoczył do mnie z ryjem gdzie mam papiery do silnika który został włożony... wsiadłem w auto i więcej mnie tam nie widzieli. W Hondzie jest spoko, ostatnim razem miałem kilka usterek, było dwóch diagnostów i jeden do drugiego powiedział "puścimy chłopaka porobi co trzeba" [zlosnik]

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 12:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
w Zgierzu (łódzkie) podobnie, mam hak ale kierunków bocznych nie mam (ktoś mi powiedział ze tak było kiedyś a teraz już tego nie wymagają) i diagnosta nawet nie napomkną o tym , mam tez 2 różne opony na jednej osi, i tutaj tez się nic nie czepiał (a podobno powinny być takie same na jednej osi) także wydaje mi się ze z tymi kierunkami to taki trochę wymarły przepis do którego diagności się odnoszą jak maja np gorszy dzień :P

_________________
w123 300D '83


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 8:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
vpiqs pisze:
A jak mi jakis diagnosta z takim wynalazkiem wyskoczy to go smiechem zabije. Auto wyjechalo z fabryki z hakiem i nie mialo kierunkow i tak ma byc.

To w jakim stanie samochód wyjechał z fabryki nie ma nic wspólnego z przepisami regulującymi wymagane wyposażenie.
Swojego czasu w Norwegii kierunki boczne były obowiązkowe i z tego co się dowiedziałem montowane były na W123, W124 przez dealerów. Prawdopodobnie były to kierunki "stockowe" Helli i Boscha.
optymizer pisze:
mam hak ale kierunków bocznych nie mam (ktoś mi powiedział ze tak było kiedyś a teraz już tego nie wymagają)

Tak było kiedyś i tak jest teraz. To, że niektórzy diagności nie wymagają nie oznacza, że przepis jest już nieobowiązujący.
Najlepszy dowód:
optymizer pisze:
mam tez 2 różne opony na jednej osi, i tutaj tez się nic nie czepiał


Powtórzę: to, że diagnosta nie czepia się do wielu rzeczy nie znaczy, że są one nieobowiązkowe. Na początku dyskusji padło pytanie dotyczące wymogów jakie stawiają przepisy a nie tego, gdzie diagności się "nie czepiają".

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl