MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 4:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 13, 2010 8:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym autem silniki od 160 w górę lub jakiś dyzel? Ma być to auto na co dzień, głównie miasto. Znajoma się napaliła, a że od lat mam mb to poprosiła o radę. Osobiście nie znam nikogo, nawet nie siedziałem w środku A klasy. Jedyne co mi się kojarzy z A-klasą to jakiś łoś. Głównie chodzi o odporność na nasze drogi i ekonomikę. Pozdrawiam


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 3:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
Kolega miał jakiś rok, i po tym co widziałem i się nasłuchałem jak się psuje to nie chciał bym tego za cholere ! W ciągu roku posypało się :
koło zamachowe, tylne wachacze, rozrusznik, skrzynia biegów numery odwalać zaczynała i poszedł do na sprzedaż, najgorsze jest to że miał 1,6 z dość fajnym wypasem i fajnym kolorem i za 10 tyś nie mógł sprzedać, dopiero za 8 tyś poszła

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 4:58 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:42 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
Moja mama jezdzi w168 (2002r) A140 od 2006r. Auto sprowadzone z przebiegiem 38000 aktualnie ma jakies 30kkm wiecej. Przez ten czas poza eksploatacja wymienilsimy tylko łączniki stabilizatorow i poduszki amortyzatorów. Zawieszenie troche twarde jak na nasze warunki ale skrzynia i uklad kierowniczy sa wg mnie bardzo dobre. Spalanie mierzylem jakos w lutym tego roku (przebiegi bardzo krotkie, samo miasto, glownie do sklepu i spowrotem), wyszlo 8,5L.


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 7:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Od miesiąca pomykam takim 170CDI z 2002r. Wybrałem go ze względu na automatyczne sprzęgło. Póki co, wymieniłem łączniki stabilizatora, pasek z rolkami(wcale nie taka straszna robota-sam robiłem), olej, filtry, opony.
Podoba mi suię, że siedzi się wysoko, wszystko lepiej widać, w mieście genialnie się manewruje, bo nie ma długiej maski, tył też dobrze "czuć".
Rzeczywiście, zawieszenie jest twarde, ale da się żyć.
Na razie nie mogę wiele powiedzeć o usterkowości, ale długo szperałem po necie, zanim kupiłem i z różnych opisów wyszło, że najmniej awaryjny jest właśnie CDI po liftingu(2001r) z manualem.
W benzynach przed liftingiem przepływomierz jest zintegrowany z ECU silnika, więc ta część jesty droga, natomiast CDI z wcześniejszych lat trapią nieszczelności na wtryskiwaczach. Uszczelki kosztują grosze, ale podobno ciężko się wyciąga wtryski.

No i jak każdy MB "młodszy" jest trapiony korozją - ale raczej dotyczy to podwozia pod plastikowymi osłonami. U siebie miałem już pierwsze ogniska i musiałem przeprowadzić prace naprawczo-konserwacyjne.

Wysokie koszty napraw wynikają z niecodziennej budowy autka, która wymusza wyciąganie zespołu napędowego przy naprawie np. rozrusznika.


Póki co ja jestem zadowolony z samochodu, szczególnie, że jeżdżę głównie po mieście i brak sprzęgła doceniam na każdym skrzyżowaniu, a wysoka pozycja za sterami też nie jest bez znaczenia.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: śr maja 26, 2010 3:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Poszukaj sobie trochę w historii moich postów.
Mam takie auto od nowości z 2001 r. Konkretnie A170 CDI.
Obecnie jeżdzi nim zona ale poczatkowo słuzył jako autko rodzinne.
Bardzo fajny samochód ale wadą jest niskie zawieszenie. Trzeba uważać na krawężnki.
Nie miałem jakiejś awari żeby mnie auto unieruchomiło. Ale usterki są szczegołnie w zawieszeniu.
Ostatnio robiłem sprzęgło i to przy 130 tyś więc raczej słabo. Po wymianie zresztą niewiele się poprawiło.
Sprzęgło okazało sie owszem zużyte ale auto jak sie zrobiło wołowate tak pozostało z małą poprawą po wymianie.
Nie wiem co może byc tego przyczyną bo kiedyś rwał jak głupi.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl