MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 13, 2010 7:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
mam automatyczną skrzynię biegów (123 271 180 1), silnik 2.3 TE i w pewnym momencie skrzynia przestała reagować (czyli że nie rusza) silnik wchodzi na obroty, ale moc nie jest przenoszona na wał. Nie ma żadnej reakcji na włączanie biegów (ani szarpnięcia, ani praca silnika nie zmienia się, ani nic). stało się to podczas cofania i naciśnięcia hamulca. po puszczeniu hamulca przestało działać.

objawy
na podniesionym kole bez obciążenia skrzynia pracuje tak jak powinna, wchodzą wszystkie biegi, a przy obciążeniu pojazdu nie reaguje nic - tak jak by cały czas było wciśnięte sprzęgło w manualnej skrzyni.
Olej w skrzyni jest, nie ubywa...
filtr oleju w skrzyni zdrowy


szukałem w necie jakiegoś schematu tej skrzyni, ale nic nie znalazłem. i w ogóle to nie mam pewności czy usterki doszukiwać się w skrzyni czy w sprzęgle (tej bule mocowanej do koła zamachowego). ale o co chodzi to ja nie wiem. pomoże ktoś jakimś pomysłem? albo chociaż schematem lub informacjami na temat tej skrzyni?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 7:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Numer skrzyni jest dalej na tej stopce .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
kmlsns pisze:
na podniesionym kole bez obciążenia skrzynia pracuje tak jak powinna,

A sprawdzałeś na jednej stronie czy na obu,sprawdż stan przegubów i półosiek.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 9:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Prawdopodobnie ukręcił się wypust napędzający pompę oleju w skrzyni, sprawdź czy auto wystartuje jak je popchniesz kilka metrów. Miałem taki przypadek kiedy urwały się wypusty na obudowie hydrokinetyka (nie mam zdjęć niestety do pokazania) i skrzynia działała tylko jak auto nabrało minimalnie prędkosci. Okazało się że facet od którego auto zostało kupione wymieniał wcześniej skrzynię i po krótkim czasie pojawiły się objawy jak u Ciebie (przez zły montaż albo niewłaściwie dobrane do skrzyni sprzęgło) czy działało po podniesieniu kół nie sprawdzałem [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 12:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
to nie to... już go ciągaliśmy na holu i nic nie pomogło ani nie objawiło innych przyczyn. półosie i przeguby tez są wstanie idealnym.

a takie pytanie bez sensu niby: czy urwany kabel od kickdowna powoduje tylko ze nie dziala kickdown czy coś jeszcze może spowodować?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 7:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2009 8:47 pm
Posty: 15
Numer GG: 974880
Lokalizacja: Bochnia
witam!Podpinam sie pod temat bo mam.....podobny problem ze skrzynia.Wyjezdzam pewnego dnia z garazu,po ulewach zrobilo mi sie bloto przed wjazdem i auto utknelo,i nie ruszy.Wrzucam D silnik wchodzi na obroty 3...4 tys ale kola stoja w miejscu,probuje cofnac i jakby lepiej mial ochote zakrecic kolami,klilka razy obrocil ale i tak nie dalo rady,wyjechalem z pomaca drugiego auta.Nie wiem czy ma cos wspolnego to ze po wrzuceniu R puzniej D nie moge z powrotem wrocic do R musze zgasic silnik i dopiero wrzucic R.Dodam jeszcze ze biegiz minia plynnie a ze skrzyni cieknie ale nie wiem jeszcze dokladnie skad!Prosze o rady opinie ;)

_________________
Mercedes W123 USA
Mercedes W201
VW 1303


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 8:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kmlsns pisze:
a takie pytanie bez sensu niby: czy urwany kabel od kickdowna powoduje tylko ze nie dziala kickdown czy coś jeszcze może spowodować?

tylko brak kicka.
sprawdź poziomy oleju w skrzyni, czy pompa go zasysa,
najpierw na wyłączonym silniku, poźniej na pracującym silniku- wrzuć D i sprawdź poziom. Powinno być ok 2 cm niżej na D.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 8:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
zatkany master valve w plycie sterujacej. daj plyte sterujaca skrzyniarzowi do umycia i niech odrazu akumulatory sprawdzi.

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 9:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
a co to są te akumulatory?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 10:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
nie wytlumacze ci tego prosto ale skrzyniarz bedzie wiedzial o co chodzi

_________________
W123 240D - 78


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 5:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Hey,
u mnie tez byl taki problem. Okazalo sie ze uszkodzeniu ulegl modulator.

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 6:00 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
a dokładnie mówiąc to które to ustrojstwo jest modulatorem? ta kostka co jest przykręcona do skrzyni, czy coś innego?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
modulator służy jedynie do zmodulowania ciśnienia w jednej z gałęzi magistrali olejowej skrzyni aby ta "wiedziała" jak szybko zmieniać biegi (nie chodzi o to ze szybciej ma zmieniać w funkcji prędkości tylko o czas przełożenia jednego biegu w drugi)
możesz modulator całkowicie odłączyć od podciśnienia - jedynym efektem będzie to ze skrzynia będzie szarpać.

Chodziło mi o akumulatory sprzęgieł K1 i K2 - często jest tak ze skrzynia ślizga się przy zmianie z jednego na drugi bieg i wymiana tarczek nie pomaga- maja wysłużone (ugniecione) sprężynki. jeśli chcesz to sprawdzić we własnym zakresie, mogę poszukać opisu w necie ale uwierz bez doświadczenia nie stwierdzisz czy już się zaczynają kończyć czy jeszcze nie (brak poślizgów nie oznacza że są dobre a jedynie że tarczki są jeszcze OK a jak się zacznie z powodu accu ślizgać to jedno i drugie do wymiany)

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 12:54 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
ok ale skoro mowa tu o modulatorze to ok rozumiem, ale co to ma tu do znaczenia? skoro modulator chodzi w trakcie biegu wałowego bez odsprzeglenia <a mi ona wogole nie startuje tak jabym noge n\miał w manualu na sprzegle?i do modulatora jest podłaczony przyspieszacz z reduktorem zmiany biegow tak??skoro tu mowa o skrzyni połautomatycznej ?wiec na jakiej zasadzie jest zbodowane sprzegło jak ono jest nie rozbieralne a ma miejsce na dwa wałki na tarcze sprzegłowa i na naped od wału,koła zamachowego tak?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 9:15 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
olgierdo pisze:
funkcji prędkości tylko o czas przełożenia jednego biegu w drugi

Zmienia się szybkość wzrostu ciśnienia w sprzęgłach aby czas zmiany (niezależnie od mocy) pozostał w miarę ten sam. Przy dużej mocy ciśnienie narasta szybciej.

kmlsns pisze:
skoro tu mowa o skrzyni połautomatycznej ?wiec na jakiej zasadzie jest zbodowane sprzegło jak ono jest nie rozbieralne a ma miejsce na dwa wałki na tarcze sprzegłowa i na naped od wału,koła zamachowego tak?

Czytałem to dwa razy i nic nie rozumiem. Jaki masz typ skrzyni 722.XXX - jakie XXX?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl