MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 1:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 16, 2010 4:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Mam zamiar zmniejszyć luz na przekładni poprzez wkręcenie śruby regulacyjnej, niestety nakrętka kontrująca się na niej zapiekła. Pytanie czy bez konsekwencji mogę wykręcić całą śrubę aby nakrętkę poluzować np. w imadle? Ewentualnie proszę o podpowiedź jak z tym sobie poradzić.

Pozdrawiam

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 5:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
koziiii pisze:
Mam zamiar zmniejszyć luz na przekładni poprzez wkręcenie śruby regulacyjnej...

No to uważaj bo luz zmniejsza się poprzez WYKRĘCANIE śruby. Wydaję mi się że nie można jej "bezkarnie" wykręcić ale po co skoro jak troszkę wykręcisz (myślę 1/2 obrotu) to luz zniknie. Co do przeciwnakrętki - dobrze zalej naftą to dobrym kluczem odkręcisz. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 6:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki AndyS, faktycznie w postach o regulacji koledzy też mówili o wykręcaniu w celu zmniejszenia luzu. Niestety u mnie wykręcanie nie powoduje jego zmniejszenia, chyba że nie jest to odczuwalne od razu? Może przekładnia nadaje się do regeneracji? Mam luz jakieś 15-20% i przy tym stuki w przekładni...

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 8:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
koziiii pisze:
Niestety u mnie wykręcanie nie powoduje jego zmniejszenia, chyba że nie jest to odczuwalne od razu?

Trzeba się przejechać a potem słuchać koniecznie przy pracującym silniku (bez ciśnienia zawsze są luzy). A czy sprawdzałeś luzy na wsporniku układu kierowniczego bo tam najczęściej powstają i przenoszą się w postaci stuków na cały układ kierowniczy.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 10:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Stuki wyraźnie pochodzą z przekładni. Jutro jeszcze raz sprawdzę, spróbuje wykręcić trochę tą śrubę i dam znać o efektach. Dzięki wielkie za pomoc.

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 8:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
wykrecanie sruby zaleca sie robic max o 1/4 obrotu, potrem najlepiej pojezdzic chwile albo sie przejechac i sprawdzic czy kierownica wraca sama do polozenia na wprost. Ale ja proponuje 1/4 obrotu i jezdzic z 2 dni. U mnie w 190tce dopiero luz zmniejszyl sie po odreceniu sruby w sumie o 1,5 obrotu, po 1/4 obr naraz... po 2 tyg pracowala cieżej - widac dopiero po 2 tyg sie wszystko ułożylo... nalezy z tym uważac.


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 12:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Panowie jak skasowac luz na przekładni kierowniczej w V8.

Kombinowałem już jak dotrzec do niej z góry ale tam nie ma miejsca nawet na palec. POMOCY

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 12:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Paweł-Sec pisze:
Panowie jak skasowac luz na przekładni kierowniczej w V8.

Kombinowałem już jak dotrzec do niej z góry ale tam nie ma miejsca nawet na palec. POMOCY


Trochę gimnastyki i daje rade od spodu auta dostać się tam kluczami.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 1:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
właśnie byłlem pod autem i powinno sie dac opanowac ten temat. Dzięki za info.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 5:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Dasz radę. Najgorzej poluzować kontrę na śrubie. Mi udało się wykręcić o 1/4 obrotu, ale pozytywnego efektu brak. Wykręce kolejne ćwierć i zobaczymy.

Pozdrawiam

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl