MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 4:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 20, 2010 9:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 30, 2009 8:28 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Posiadając m117 z D-Jetronic doszedłem do przyczyny szalejących obrotów. Mianowicie mam uszkodzony zawór suwakowy powietrza dolotowego (tzw. woskowy) numer części: Bosch 0280140017. Niestety nowy zawór kosztuje okrutnie drogo, więc z tym związane jest moje pytanie:

1. Czy ktoś kiedys walczył może z takim zaworkiem? czy jest on rozkręcalny? czy da się pomierzyć i jakoś dopasowac spreżynkę w srodku ?

2. Czy ktoś z forumowiczów nie ma może takowego zaworu do odsprzedania.

Dzięki i pozdrawiam.

P.S. W 3mieście moge polecić dobrego elektryka specjaliste od BOSCHa. Zna się facet na rzeczy a ja jestem zadowolony z uslug.


Na górę
Post: czw maja 20, 2010 11:00 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Zawór ten jest potrzebny jedynie w fazie nagrzewania silnika-wpuszcza przez układ by pass dodatkowe powietrze a czujnik podciśnienia kolektora odpowiednio do wartości podciśnienia daje sygnał do sterownika zmieniając dawkę paliwa.
Zawór działa płynnie w funkcji temperatury .
Jest raczej nierozbieralny-nienaprawialny -w środku jest coś w rodzaju termostatu.
Jako że większość czasu pracy silnika to stan nagrzany ja w swoim byłym 280E zaślepiłem dolot powietrza do zaworu i obroty wolne regulowałem na nagrzanym silniku-w zasadzie działa ale przy uruchomieniu i początkowej fazie nagrzewania trzeba było "trzymać" obroty pedałem gazu.

Póżniej kupiłem nowy zawór i sprzedałem auto

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: czw maja 20, 2010 12:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 30, 2009 8:28 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Gdynia
Bardzo dziękuje za cenne uwagi. Po odłączeniu podciśnienia na pracującym silniku i zatkaniu placem obroty sie uspokajają choć silnik pracuje bardziej nieregularnie (nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury). Zastanawiam sie czy nie będzie jakimś powiedzmy krótkoterminowym sposobem zdławienie podciśnienia na przewodzie, pewnie do czasu zakupu tego zaworu. A tak pomiędzy słowami to gdzie można polecić zakup takiego zaworu? Cena jest rozwalająca.


Na górę
Post: czw maja 20, 2010 4:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 27, 2009 8:42 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Gdynia
A mój nie pracuje na wszystkie "gary" !! moge prosić o namiary na tego elektryka, może coś poradzi.
Pozdrawiam,


Na górę
Post: pt maja 21, 2010 8:22 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 30, 2009 8:28 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Gdynia
Elektryk znajduje sie na ulicy spokojnej 22. Z przodu jest warsztat samochodowy, ale jak sie zapytasz to przekierują cię do Pana Mariusza na tyłach warsztatu. Kontakt do niego dostałem w Mercedes Sieger w Gdyni. Prawie wszystkie warsztaty odmówiły mi pracy z D-Jetronickiem mówiąc, że to dużo roboty i nie mają doświadczenia, a boja się, że mogą coś popsuć. Podobno ten facet pracował dlugo w Boshu i ma spore doświadczenie, więc sie podjął sprawy. Numer podam na priva - napisz tylko.

Pzdr.
Max


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl