tito pisze:
Podniose temat, bo wczoraj kobieta z doradztwa ubezpieczeń - "zabiła mnie".
Przedstawilem sprawe chęci rejestracji auta "na żółte", a Ona twierdzi co następuje poniżej:
"Panie. auto ma wszak 25 lat, ale nie było zarejestrowane przez pierwszych pięć - stąd 25-5 = 20 != 25."
K***a.
Pytanie - czy powaznie jest napisane w tej ustawie, ze auto musi byc eksploatowane przez minimum 25 lat, czy ma miec minimum 25 lat ?
Pozdrawiam
Poproś Panią aby pokazała Tobie w jakiej ustawie widnieje zapis o DACIE REJESTRACJI POJAZDU,w tej którą ja znam jest taki oto zapis.
USTAWA
z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
(Dz. U. Nr 124, poz. 1152)Rozdział 1
Przepisy ogólne
11) pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;Art. 27. 1. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej "umową ubezpieczenia krótkoterminowego", można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b;
5) pojazdem historycznym.
Nie widzę tutaj aby była mowa o dacie rejestaracji pojazdu tylko o jego wieku,
nie wspomnę już o wpisie do rejestru zabytków.
a może poszukaj w necie tej ustawy wydrukuj i niech Tobie pokaże w którym artykule jest zapis o dacie rejestracji.
Ze strony stowarzyszenia rzeczoznawców :
B. Pojazdy żeby mogły być uznane za zabytkowe muszą spełniać następujące kryteria:posiadać co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od 15 lat, powinny posiadać min 75% zachowanych części oryginalnych ( w tym główne podzespoły),
samochody mające mniej niż 25 lat o ile są egzemplarzem unikatowym z racji wyjątkowych rozwiązań konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji charakteryzujące się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:
- unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
- dokumentują ważne etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
- związane były z ważnymi wydarzeniami historycznymi,
- były użytkowane przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,miały związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
- posiadają oryginalne wykonanie lub zostały odrestaurowane na bazie oryginalnych elementów,
- zostały odtworzone wiernie zgodnie z technologią< z okresu jego produkcji
C. Spełnienie przedstawionych w pkt. B kryteriów musi zostać potwierdzone przez rzeczoznawcę techniki samochodowej, eksperta z dziedziny historii motoryzacji oceny pojazdów zabytkowych (rzeczoznawcy z listy zatwierdzonej przez Generalnego Konserwatora Zabytków - Dep. Ochrony Zabytków). Obecnie na tej liście z naszej firmy znajduje się Kolega: