MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 4:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 02, 2010 6:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Jak w temacie.

Ktorys tam raz z kolei chcialem sobie diodą wybłyskać kody z pinów 1/8/16. Nie pamiętałem w które piny idzie dioda, a w które wyłącznik. Pewnie wyprobowalem rozne kombinacje i byc moze cos zwarlem wylacznikiem nie w tym miejscu co trzeba.
Teraz zlacze diagnostyczne nie wyblyskuje zadnych kodow, mam miedzy 8 a 16 caly czas napiecie 12v - cos jest nie tak.
Porownywalem z drugim samochodem, w ktorym wszystko dziala jak trzeba.
Zlacze jest 16-sto stykowe.

1. czy to jest naprawialne?
2. czy to jest powazne i czy moga z tego wyniknac jakies powiklania w samym komputerze silnika?

Problem jest jak najbardziej powazny, zwlaszcza ze mi znowu silnik chodzi jak chce...

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 10:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Gdzie w samochodzie znajduje sie urzadzenie udpowiedzialne za kodowanie, zapamietywanie i wysylanie bledow na zlacze diagnostyczne?
Szukalem w WIS i EPC i nie mam nic oprocz MAS dla M103.

A TUTAJ ze schematu wychodzi ze diagnostic module to N59. Okazuje sie, ze to tylko do problemow zwiazanych z emisja spalin. Stosowany w samochodach z lampką Engine Check i glownie w USA.

Dodane pozniej:
Kody bledow, o ktore mi chodzi siedza w komputerze silnika (tam jest zintegrowane sterowanie zaplonem).
Wyjscie 1 na zlaczu diagnostycznym to masa, masa komputera to pin 33
Wyjscie 8 na zlaczu diagnostycznym to pin 19 komputera
Wyjscie 16 na zlaczu diagnostycznym to 4 noga przekaznika OVP.

Wszystko ze schematow, do ktorych linka podalem. Trzeba szukac jako "DTC".

Przekaznik OVP wymienilem i sytuacja sie nie poprawila. Trzeba otworzyc ECU :roll: .

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 10:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Dzisiaj zglupialem zupelnie.
Z prawie identycznego, zupelnie sprawnego M104 3.2, ale z ASB pieciobiegowa wyjalem komputer i zaczalem robic podmianki. Oba samochody z roku 93.
Moj komp jest VDO, ten drugi BOSCH. Wygladaja inaczej na pierwszy rzut oka, ale wtyczki pasuja.


Proba 1
BOSCH zamiast VDO w moim samochodzie - silnik odpala ale maksymalne obroty to 2000 i slychac ze cos nie tak. Juz lepiej to chodzilo jak kiedys podpialem kompa od 2.8...
Nie da sie odczytac bledow z BOSCHA!! Efekt jest identyczny jak przy VDO.

Proba 2
VDO zalozone do drugiego samochodu. Masa bledow. Od 2 do 50. Kasowanie trwalo chyba ponad godzine. Logika podpowiadała: wykasowalem bledy z VDO, moge go "na czysto" zalozyc do oryginalnego samochodu i wylapac nowe bledy.

Proba 3
VDO wlozone do oryginalnego wozu, silnik odpalony, bledow sie nie da odczytac (oczywiscie), ale zakladam ze są bo silnik chodzi jak kupa. W celu odczytania bledow, komputer znowu przekladam do drugiego samochodu i... wynik badania jest ZERO bledow!!

Z powyzszego wynika jak byk, ze bledy nie sa zapamietywane w komputerze ale gdzie indziej. Do tego dochodzi fakt, ze niemoznosc odczytania bledow w moim samochodzie nie zalezy od wsadzonego komputera. To burzy moj swiatopoglad [smutne] .

Jestem zmuszony wrocic do punktu wyjscia:
Gdzie sa zapamietywane bledy i co zepsulem?!

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 9:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Elektrycznie zepsuć mogłeś (o ile) tylko to co przyłączone do pinów w których grzebałeś przed uszkodzeniem.
Podmiana komputerów 2 producentów ma sens jeśli mają identyczne numery OEM. Przekładanie chyba nie ma sensu - bo gdyby miało sprawne VDO by pracowało.
Cały czas stawaim, że błędy zapisywane są w sterowniku silnika ale jemu coś dolega i nie zapamiętuje (ten VDO zapamiętał). To jeszcze nie są czasy technologii rakietowej.
A nie ma tam jakiejś pomyłki czy zwarcia w wiązce?
W samochodzie w którym udało się odczytać błędy z VDO - są takie same połączenia jak w tym w którym się nie da (chodzi o te od błędów)
Jakieś ine sterowniki podpięte pod kable?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Niby rozumiem, ze komputery dwoch roznych producentow moga byc 'rozne w srodku'. Ale oba obsluguja te same czujniki i identyczny silnik. Ten samochod z BOSCHEM ma oprocz pieciobiegowej skrzyni tempomat w przepustnicy. Roznice faktycznie moga byc zbyt duze, zeby podmiana komputerow dzialala.
Ale przeciez nie w tym rzecz. Schematy jakie zostawilem wyzej nie opisuja roznic miedzy BOSCHEM a VDO. Polaczenia powinny byc te same. Miedzy zlaczem testowym a komputerem nie powinno byc absolutnie nic - tyle ze schematu.
Zalezy mi tylko na diagnozie bledow i wyglada na to, ze dla obu komputerow powinno byc to samo.

Podlug tego co powiedziales, ukaniu, sprawdze dzis czy BOSCH dziala w swoim, tym drugim, samochodzie, czyli zobaczymy czy zepsul sie modul diagnostyczny podczas podmiany w samochodzie niesprawnym. Nie powinien, bo VDO z niesprawnego samochodu dziala poprawnie w drugim (diagnostyka dziala).

W dalszym planie mam wymontowanie VDO z mojego 2.8 i wtedy bede mial razem trzy komputery i dwa sprawne zlacza diagnostyczne w dwoch samochodach.

Dam znac co dalej

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: śr maja 26, 2010 8:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Kolejna czesc pasjonujacej telenoweli...
Od razu przepraszam ze ponizsze bedzie brzmialo jak maslo maslane, ale taki urok telenoweli...

Uznalem ze BOSCHA sobie odpuszcze.
Dzis do testow poszly komputery z takich dwoch samochdow:
{280}.93 E280T ASB722.3, bez ASD, bez ASR, bez tempomatu, komputer silnika VDO, LPG Prins
{320}.93 E320C ASB722.3, bez ASD, bez ASR, bez tempomatu, komputer silnika VDO, LPG Prins

Czyli dwa identyki z silnikami M104 o roznych pojemnosciach.
Pierwsze spostrzezenie jest takie, ze komputery wydaja sie byc zamienne. Przejechalem sie 280 z wsadzonym komputerem od 320. Samochod jechal tak, ze praktycznie nie dalo sie odczuc roznicy - obroty jak trzeba, biegi jak trzeba. Moze marginalnie szybszy byl przy mocno wcisnietym pedale gazu, a moze sobie to wmowilem.

Przed zmiana komputerow samochod 280 mial zapamietane bledy w swoim komputerze. Bo ten samochod nie chodzi jak zegarek, ale mimo wszystko akceptowalnie [zlosnikok]
Po wsadzeniu komputera 320 do samochodu 280 nie bylo zapamietanych bledow. Po uruchomieniu silnika i przejazdzce w tej konfiguracji komputer 320 zapamietal bledy identyczne do tych zapamietanych w komputerze 280.

Przy uprzednio wyczyszczonym komputerze 280 w samochodzie 320 nie dalo sie odczytac zadnych bledow, czyli wszystko po staremu. Po uruchomieniu silnika, wyjeciu komputera i przelozeniu do samochodu gdzie da sie czytac bledy - wykazalo brak bledow.

Wyczyszczony komputer 320, uruchomiony w samochodzie 320 i potem przelozony do samochodu 280 rowniez pokazal brak bledow.

Brak bledow a mocy ni ma i siwy dym leci z rury nawet po rozgrzaniu... Mam nadzieje, ze ten dym to jakies resztki z tlumika, bo przeciez samochd stal bardzo dlugo, a potem mial robiona uszczelke.
I w zwiazku z tym problem chyba jest powazniejszy niz tylko niemozliwosc czytania bledow w samochodzie 320. Bardzo dziwne jest, ze nie zapamietaly sie bledy nawet w momencie jak silnik prawie zadusil sie na smierc. Nie pomyslalem zeby do testu zdjac wtyczke z sensora powietrza, bo wtedy blad powinien wyskoczyc na 100%. Ale tyle tych podmianek bylo, po tylu razach wyciagania akumulatora kregoslup powiedzial dosc :D

Tak czy siak w samochdzie 320 nie da sie odczytac bledow bez wzgledu na to jaki komputer sie tam wlozy. I oczywiscie komputery LPG tez podmienilem i wykluczylem uszkodzenie ktoregos z nich.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: sob maja 29, 2010 8:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Potrzebuje numery czesci nazywanej na schematach A/C compressor control module i oznaczonej N6.

Tutaj, w pliku pdf, jest rozmieszczenie wszystkich przekaznikow w samochodzie, a ten, o ktory mi chodzi, jest na stronie B2.4, rys. 11.

Nie potrafie tego u siebie znalezc, chociaz mam klimatyzacje (reczna) - dlatego pytam o numery, bo moze znajde to zupelnie gdzie indziej. W tej chwili nawet nie wiem czego szukam a internet nie wypluwa nic w temacie. Czy jest mozliwe, ze tego nie mam?

Dla silnikow M103 to cos siedzi w jednej obudowie razem z przekaznikiem kickdown. Dla m104 jest osobno.

Mam nadzieje, ze po wymianie rzeczonego przekaznika wreszcie uda sie odczytac bledy, bo jeden z sygnalow przechodzi przez noge tego przekaznika. Takie tam gdybanie...

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 4:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
to był bezpiecznik nr 7
jest mi glupio i jest mi wstyd

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl