MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 3:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 29, 2010 11:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kupie sobie chyba 300CE , mam kilka pytań o silnik.
To w sumie to samo co M-102 tylko 2 cylindry więcej.
Ma ten silnik jakies słabe strony , które zmuszają do sprzedaży zamiast drogiej ew. naprawy, czy raczej nie?
W C 124 wiem gdzie zagladać, miałem 124 wiem co to za auto.
W 300 które chce kupic jest blos, jak to działa?
Miałem kilka MB z gazem i jak sobie pokręciłem tak to smigało.
Z tego co się naczytałem to blos jest z każdej strony ok, prawda to ?

Podobno z automatem pali facetowi 14 lpg w mieście, mi tyle paliła 2 litrowa 190E z manualem, czy zwykła 123 200 z gaźnikiem, za to 230E z ASB 16.
Ile pali w 20 się zmieści?

Ogólnie interesuje mnie M-103 z blosem, cała reszta juz obczajona he he he

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 8:01 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
W czasach swojej prosperity silnik M 103 zajął nawet I miejsce za najlepszą kulturę pracy.Ja takim jeżdżę już 8 lat i żadnego problemu nigdy z nim nie miałem.
Były też CE z silnikami M104 na KE ale z 24V i było już 30 KW więcej.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 9:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
M103 silnik dobry,kultura pracy wysoka.Co do 3 litrowego silnika z blosem miałem taki w bmw miasto 18 litrów trasa min 12 litrów,co do mojego M103 jeździ tylko na pb i w mieście na krótkich odcinkach 16l to norma a to 260 więc nie bardzo wierzę w 14l lpg w mieście chyba że ktoś tak ubogo skręcił mieszankę i wypala gniazda zaworowe :/
Typowy defekt M103 to uszczelka "C" naprawa tania i prosta ,jednak potrafi w tej okolicy też puścić uszczelka pod głowicą.Poza tym jak auto ma lpg zwróć uwagę na pracę auta na benzynie czy ke jeszcze działa poprawnie bo może już być po paru większych lub mniejszych strzałach.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 2:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
O uszczelce czytałem na forum nawet instrukcja wymiany jest.
Jak to jest z tym blosem, gdzieś stało, że to nie do końca legalne i jak upierdliwy policjant to lipa.
M-104 czyli 300CE_24 są jak dla mnie za drogie, poza tym kolega ma taki silnik i nie jest bezawaryjny, mimo, że nie ma lpg.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 3:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Hej,
Hej w moim W126 jest silnik m103 i niedawno reanimowalem instalke LPG bo byla odlaczona. Auto sluzy codzien do jezdzenia do pracy takze oszczednosci musza byc :) Wlozylem tez BLOS i te gume od golfa i wszystko co zalecali w internecie.
Auto na blosie poki co na regulacji na sluch ( z racji braku dostepu do analizatora spalin) pali ok 20-22 lpg na 100 w cyklu mieszanym co dla mnie i tak juz jest zadowalajace.

Plusy takie ze nie czuc zbytnio spadku mocy na LPG, brak strzalow i latwosc regulacji.
Co do prawa to sie nie wypiwiem bo jestem w UK.

Pooki co najechane mam 200tys mil i silnik spisuje sie zawodowo.

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 5:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W tym , który mam obczajony właśnie leci lekko z tej wspomnianej uszczelki,ale typ ją dokłada.Z simmeringu między silnikiem, a skrzynią, ale to prosta naprawa, poza tym jest drogi i raczej wart tej ceny jak za takie auto.
Jutro go wezmę , napiszę jak sie sprawuje .
Acha i pali mu 14 jak zona jeździ, jemu pali 20 :)

Poza tym nowy ke, blos na gumie z golfa itp.
No i podajniki pasów działają, jak zresztą cała elektryka.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 11:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Właśnie go przywiozłem.
Ogólnie daje rade 230 tysiecy ksiązka prawie do końca, fotel nie przetarty.
Uszczelka C jest i muszę wymienić.
Z wad , które wyczaiłem to kiedy opuszczę szybe prawy tył z konsoli to podniosę tylko z boczku.
Poza tym rozwarstwiona szyba tylna, i nie oryginalna lampa przednia, reszta ok .
Pali sporo ale jechałem w porywach ponad 200 na 16 felgach.
W zawieszeniu nic nie musze wymienić, nic nie wyje , nie huczy , nie ma żadnych luzów.
Cały KE z angola, rozdzielacz przepustnica i okolice, raz mu strzelił i wykrzywił maskę .
Po tej akcji kable świece , palec kopułka nowe i cały wtrysk.
Czy na pb czy na lpg śmiga tak samo, nie faluje .
Jedyna lipa jest taka, że trzeba wyregulować blosa, czasem po poważnym przegonieniu i podjechaniu do świateł gaśnie.
Skrzynia tez działa prawidłowo.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 11:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zrób trociniaka, pokaż kawałek.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 11:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
_me: how_ pisze:
Zrób trociniaka, pokaż kawałek.


Przestań wymyślać kupy nie widziałeś?
Taka sama jak kruszyna tylko 199.


Załącznik:
1043378286_2.jpg

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 11:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
THC pisze:
Przestań wymyślać kupy nie widziałeś?
Taka sama jak kruszyna tylko 199.


No ja z tych, co jak zrobią to nie zaglądają.
Ale jak taka sama, to rzeczywiście kupa.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 11:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
_me: how_ pisze:
Ale jak taka sama, to rzeczywiście kupa.


Ale może dobrze, że czarna, a nie niebieska.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 1:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 18, 2009 12:17 am
Posty: 49
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
ze strzałem miałem to samo w 420 W126: mimo opaski uciskowej na gumie delikatnie podkrzywiło maskę :cry:, wybulwienie 1.5 mm na 1,5 mm na 1,5 mm. Nadomiar złego na do układu dolotowego dostało się skruszone wygłuszenie z maski [chory] :cry:

_________________
W126 420E odpoczywa w PL
`91 350 ts


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 6:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ładny choć tylko jedno zdjęcie-czekamy na więcej ,za to na drugim planie bmw e32 shadow-line [hihi]
Reszta drobnych defektów do ogarnięcia [zlosnikok]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 9:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jechałem tym e 32, rzeczywiście shadow.
Z ciekawych rzeczy miał kierownice drewnianą as schnitzer, była kupiona od dziadka i teraz ma ja drugi właściciel 730 to jest.

Jak juz jesień się skończy :) to porobię jakieś foty.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 12:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Gratulacje , aby dobrze latala 8)

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl